close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 208: Motorstoringen 208 GTI

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5F03, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 147

De nachtmerrie van elke occasion koper 'motorstoringen', Na de aanschaf (zonder garantie) van me 208 GTI ben ik de dag erna wat gaan rijden, bij het intrappen van het gaspedaal voelde ik dat de auto geen vermogen had wat er toe naar leidde dat hij een motorstoring kreeg en in noodloop schoot.

De volgende ochtend was na 2 keer starten de storing weer weg, echter kwam deze storing weer terug na een paar dagen tijdens de oprit van de snelweg. Ik ben toen dat weekend na de Vakgarage gegaan die voorheen een peugeot dealer was, ze hebben toen een diagnose gesteld, dat de hogedruk brandstofpomp niet heelemaal meer goed is en dat die bij hoge toeren soms niet genoeg druk kan leveren de storingscodes die hierbij naar voren kwamen zijn;
P1385 - P2339 - P1336 - P1339

De pomp (700 eu) heb ik nog niet laten vervangen ivm dat ik de occasiondealer hiervoor wil laten betalen.

Na het verwijderen van de storing had de auto weer volledig vermogen. Helaas kreeg ik deze ochtend weer een storing maar deze keer ging deze in bij het starten van de auto en ging niet in noodloop. Ook het koelwater is nu gezakt van maximum naar minimum. Enig idee of dit allemaal te maken heeft met de brandstofpomp of zijn er nog meer problemen.

Alvast bedankt voor het reageren.

Geplaatst door

Schydam (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Schydam,

Dit heeft niet te maken met de brandstofpomp maar duid op een ander probleem.
Geen zichtbare lekkages?.
Geen witte smurrie aan de peilstok?.
Je kunt bij de garage ook een snuffelaar bij de koelvoeistof houden en als er uitlaatgassen inzitten zal deze aanslaan daarop.
Dat betekent dat de koppakking eraan is.
Overigens een een auto van dit kaliber zonder garantie kopen is ook wel een beetje zelfmoord voor je portemonnee.
En als je de auto zonder garantie koopt laat em dan keuren door de DEKRA of ANWB.
Met dit type auto's word in de regel niet zacht om gesprongen.

primera p11 0

6 jaar

Primera,

Bedankt voor je reactie, het was inderdaad stom van me om hem zonder garantie te kopen, ik ging er beetje vanuit dat een auto uit 2013 met 52.000 km stand niet zulke problemen zou krijgen maar daar heb ik me erg in vergist helaas.

Ik heb meerdere malen het oliepeilstok gecheckt en die heeft geen witte smurrie, ik heb net weer even gekeken onder de motorkap en het niveau van de koelvloeistof is iets gestegen naar mate de motor afkoelt ook zit er een beetje vuil en bruine aanslag op de zijkant van de tank en is de slang die onder de tank vast zit keihard.

Toen ik bij garage was langs geweest werd mij verteld dat er niks met de koppakking aan de hand is terwijl ik mijn twijfels over had. Dat lijkt mij dat ik toch ook even langs een andere garage moet gaan voor een second opinion.

Schydam 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 208 of stel zelf een nieuwe vraag.