close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: multiriem 406

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: HDI 2.0 dw10td

Volgende probleem:

Multiriem kapot gelopen in 1000 stukjes.
Weet misschien iemand(afbeelding) hoe de riem oorspronkelijk loopt en wat de werking van de spanner is? (speciaal gereedschap)
Bedankt alvast

Groeten Robert

Geplaatst door

Robertj2.0 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tja, die had ik dus ook.

[img]http://www.postimage.org/aVfVaNi.jpg[/img]

Richard9710 0

16 jaar

nu moet het 'zeker goedkomen, toch.

jahh heren bedankt alvast, hier kan ik wat mee!!!
Maar de spanner, hoe werkt die? Gewoon bout loshalen of is het zo'n ding die je moet kantelen?

Hoor graag hierover!!

Bedankt alvast

Robertj2.0 0

16 jaar

normaal gesproken zet je een sleutel op op die middelste moer en draai je hem terug

Geen idee hoe het bij de diesel is, bij de 1.8 16v (EW7) kon je de spanner met een moersleutel opzij duwen zodat de riem zonder spanning komt en je deze kunt vervangen.

Richard9710 0

16 jaar

jahh oke, maar volgens jullie(geleerden) hoeft er dus geen bout losgehaald te worden? Dacht dat ik gezien had dat er een opening voor een inbus inzit... misschien om hem te kantelen? We zullen morgen zien hoe het gaat!!
Nogmaals bedankt voor jullie advies

Robertj2.0 0

16 jaar

jaja volgens einstein moet je die zo kunnen kantelen

hahaha, we zullen het zien morgenvroeg. Zal wel weer de nodige strijd op gaan leveren. Zo lekker op de stoep en zonder hefbrug.

Robertj2.0 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.