Hallo
Recent is de distributiriem en de riem die de airco pomp aandrijft vervangen. als ik in de eerst of tweede versnelling rijd bij een laag toerental
hoor ik een trillend geluid in het motorcompartinent. Na wat zoekwerk blijkt dat de riem van de airco pomp klappert tussen nokkenas en een kunstof rol. Nu is mijn vraag kan ik deze riem zelf stellen en hoe? Ik heb namelijk niet veel zin om nog meer geld in deze auto te steken omdat hij een vermogen kost aan problemen. al vast bedankt. Gerard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Multi-riem die klappert tussen NOKKENAS en kunststof rol? Hmmmm, das vreemd!
Is de juiste lengte (multi)riem er op gegaan? Als de riem bijv. langer is dan origineel, kan het zijn dat de automatische spanner niet correct werkt. Mocht het een systeem zijn zonder automatische spanner, dan kan het zijn dat de riem (juiste lengte!) niet op de juiste spanning staat.
Plaats anders even de laatste 8 cijfers van het chassisnummer zodat het op te zoeken is welk systeem er op zit.
De laatste acht cijfers zijn 83784563
14 jaar
Is een systeem met automatische spanner voor de multiriem. De originele lengte van de multiriem is 1710cm. Als de huidige riem inderdaad nieuw is, staat de lengtemaat nog leesbaar ergens op de gladde zijde van de riem. Misschien kun je dit eens vergelijken? Is de lengtemaat in orde, dan kan het zijn dat de veerdruk van de spanner te laag is, dus spanner defect.
Maakt het klapperen nog verschil tussen ingeschakelde of uitgeschakelde airco (pomp)?
Hallo daar ben ik weer en heb even een testritje gemaakt met de airco uit .Dit maakt geen verschil en op de nieuwe riem staat micro-v xf 6pk1725 en een nr 145pp177
14 jaar
De 6 staat voor het aantal groeven in de riem en dat is in orde. De 1725 staat voor de lengte en deze is 1,5cm langer dan origineel (1710) Vakantie foutje in m'n 1ste bericht cm = mm
Of die 1,5cm/15mm lengteverschil de oorzaak van het klapperen is? Zou kunnen dat dit net niet genoeg automatische spanning op de riem geeft.
Om dit uit te zoeken zal de riem eraf moeten en de rollen gecontroleerd moeten worden op zwaar draaien.
Omdat je aangeeft dat het na vernieuwen van de riem is ontstaan zou de "foute" lengte riem best de oorzaak kunnen zijn.
Als je garantie op reparatie hebt kun je hiermee teruggaan naar degene die het uitgevoerd heeft.
Het originele peugeot onderdeelnummer van de multiriem is 5750 WP
Hallo
Ik heb even niets van mij laten horen omdat ik in de nachtdienst zat en dus even geen tijd had. Bedank voor de oplossing,je heb helemaal gelijk er komt nu een kleinere riem op omdat deze inmiddels aan flarden is geslagen op mijn rit naar huis. Van middag naar de garage en dan komt het helemaal in orde hoop ik. groetjes en bedankt.
14 jaar
hoi mensen
het prolbeem met de multiriem is opgelost, de juiste lengte er op en voila geen geklapper meer. Hans bedankt.
groetjes Gerard
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar