Hallo,
Ik heb het volgende probleem. Ik heb op mijn peugeot de spanrol met geleider rol met multiriem vervangen. Zo gezegd zo gedaan. Een week later check ik ff snel onder de motor kap of alles goed zat en daar kwam ik erachter dat de multiriem op de poelie van de stuur bekrachtiger 1 baan verlopen was dus ik heb hem weer netjes terug gezet en weer het zelfde probleem. Het gebeurt overigens vaak bij een koude start. Ik naar de garage om opniew alles nieuw erop te zetten. Dag later start de motor en weer hetzelfde probleem. Ik heb daarna om kosten te besparen op de garage zelf de stuurbekrachiging vervangen want de oude poelie was niet echt om over naar huis te schrijven en er zat flink veel speling op de wiel. Maar dat mocht ook niet baten. Ik heb langs de wiel gekeken en ik kwam tot de conclusie dat de spanrol de band een stukje baar buiten duwt. Waardoor bij koude start de band nog hard is en eroverheen duwt. Valt er nog wat aan de spanrol te doen ik heb nu 2 merken gebruikt. Skg en gates zowel spanrol, geleiderrol en multiriem beide hetzelfde probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zegt poelie spelling, ik neem aan op het as van de stuur pomp de spelling daar zit en niet op de *poelie* als ik zó naar de foto kijk zie ik ook geen nieuwe stuur pomp....
Daar zit je probleem zo denk ik.
De speling zat op de as en het probleem zit hem niet meer op de as van de servo pomp ik heb hem verandert voor een andere servopomp eentje waar geen speling op zit.
Overigens dit is een foto van de oude pomp inderdaad.
5 jaar
Maar wel een juiste poelie? Van de oude/andere pomp? Maar ik denk dat je de centreer bussen Zijn vast geroest o.i.d. waar ze vast komen met bouten van die busje afstand houders niet goed gecentreerd.
Poelie op de krukas eraf en een slag draaien.
Ik heb dit probleem ook een keer meegemaakt en mij dus ook suf gezocht.
Als de poelie een slag gedraaid is, scheelt het net zoveel dat de riem een groef verspringt.
5 jaar
De krukas poelie zit met 3 bouten vast toch ? Moet ik dan de poelie anders erop zetten dus waar eigenlijk gat 1 zit met de klok mee draaien naar gat 2 ?
5 jaar
@j@n-willem ja de poelie is het zelfde
Wat ik vergeten ben erbij te vermelden de oude spanrol met geleider rol en riem was er geen probleem. Alleen ze waren versleten dus de snaar ging piepen.
5 jaar
[quote=Casper1987]De krukas poelie zit met 3 bouten vast toch ? Moet ik dan de poelie anders erop zetten dus waar eigenlijk gat 1 zit met de klok mee draaien naar gat 2 ?[/quote]
Waar je tegenaan kijkt, nu van je af monteren (omdraaien dus).
5 jaar
[quote=pieterb][quote=Casper1987]De krukas poelie zit met 3 bouten vast toch ? Moet ik dan de poelie anders erop zetten dus waar eigenlijk gat 1 zit met de klok mee draaien naar gat 2 ?[/quote]
Waar je tegenaan kijkt, nu van je af monteren (omdraaien dus).[/quote]
Bedoel je met de krukas poelie of de poelie van de stuurbekrachtiger ?
Ik heb namelijk de krukas poelie eraf gehad gisteren en de trillings demper is uitgedroogd dus die vervang ik gelijk mee eveneens gelijk een nieuwe contitech riem.
5 jaar
Van de krukas.
Let bij montage van de nieuwe op juiste plaatsing op de krukas.
5 jaar
[quote=pieterb]Van de krukas.
Let bij montage van de nieuwe op juiste plaatsing op de krukas.[/quote]
Ok zal ik doen hopelijk lost het dit probleem op bedankt. Ik laat het nog weten
5 jaar
Nieuwe krukas poelie zit erop ook een nieuw band merk wel heel erg dat de auto niet meer bonkt. Ik moest ook de poelie van de stuurbelrachtiger naar buiten trekken ongeveer 3 mm om hem evt erop te laten zitten. Alleen in koude toestand lichte piep duurt 1 min en het is weg. Ik heb het gevoel dat de spanner de boel wegdrukt hij staat overigens een klein beetje scheef maar ik heb er onderhand al 2 gebruikt zelfde resultaat.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar