Hoop dat jullie me kunnen helpen of de juiste richting kunnen wijzen.
De auto start perfect en rijd normaal goed. Als ik dus de auto tussen de 10 to 15min stationair heb laten lopen of ermee gereden te hebben ook 10min ongeveer begint ie flink wit te roken maar dan echt flink witte rookwolk, Hele straat dicht van de rookwolk.
OK, misschien ook handig om te weten dat als ik de auto gestart heb en de gaspedaal volledig indruk dat ik ergens van onder de motor dus ergen in de onderblok denk ik een enorme getik gebonk hoor.
Dit gebeurt alleen als ik de gas pedaal volledig indruk (misschien iets met de zuiger of veren )
Hoop dat jullie me kunnen vertellen wat het kan zijn dit allemaal want ik kan er nu niet mee rijden.
Graag jullie reacties
Geplaatst door eskobarnas (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 Reacties
kaleido 1 (1755) PRO, 11 jaar geleden
Verbruikt de auto ook koelvloeistof ?
Olie verbruik ?
Waar stinkt de damp naar ?
trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden
turbo niet kapot, deze zit achterop de motor
ik zou keer met 2 man kijken 1 in de auto en de andere waar het getik vandaan komt
eskobarnas (0), 11 jaar geleden
ik kan zo niet de koelvloeistof verbruik zien omdat ik dus niet met de auto kan rijden anders zit de straat met 10 min vol met een rookwolk. Hoe kan ik nou echt testen of de koppakking stuk is. Ik zie in de koelvloeistof geen smurrie of iets met olie gemend. Ook de olievuldop geen smurrie of iets met vocht.
Hoe weet ik nu of de turbo dan stuk is die zou toch olie eruit moeten spugen. Geen olie verbruik alles staat goed
eskobarnas (0), 11 jaar geleden
Heb dus even gekeken en er zat ook geen olie meer in. Betekent dit zuiderveer stuk?
Koelvloeistof zit geen olie bij zover ik heb kunnen zien
kaleido 1 (1755) PRO, 11 jaar geleden
Ik denk dat jou turbo de geest gegeven heeft , omdat er geen olie meer in zit.
Haal er maar eens een slang af die naar je luchtinlaat gaat , staat waarschijnlijk vol olie.
eskobarnas (0), 11 jaar geleden
De slang die dan van de motor naar intercooler gaat? Zijn er twee, onderste en bovenste. De onderste daar zat een beetje olie in denk ong. 20ml olie zwart. Ga morgen de bovenste slang bekijken.
kaleido 1 (1755) PRO, 11 jaar geleden
Hij gebruikt dus veel olie , of turbo , of inwendig een groot probleem , vreter ? geen grote carterdruk ?
kaleido 1 (1755) PRO, 11 jaar geleden
Als je de auto eens laat draaien met de inlaatspruitstukslang eraf , en hij begint dan niet te roken , zou het de turbo kunnen zijn.
Begint hij wel hard te roken , zit het in de motor zelf.
Wel even olie op peil brengen natuurlijk.
eskobarnas (0), 11 jaar geleden
Hoe test ik of het de turbo is? Omdat dus uit te sluiten
trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden
turbo zit achterop boven de aandrijfas (rechterkant)
hiervan zit een boutje zodat je de slang loskunt nemen
als je dit hebt gedaan kun je spelling voelen van de as van de turbo
spelling is altijd verkeerd, als het echt verkeerd is dan loopt er direct olie uit als je de slang loshaalt
tevens als ik me goed herinder loopt er 1 slang onder de motor door
hiervan een slangklem loshalen en kijken of er olie uit komt
gebeurt dit dan weet je eigenlijk al zeker dat de turbo defect is
P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden
[quote=trucker0werner]kun je spelling voelen van de as van de turbo spelling is altijd verkeerd[/quote]
Iets speling is altijd aanwezig gezien de asje van een turbo draait op oliefilm.
Gr. paul
trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden
dat iets spelling is meer geen spelling dan wel
zo als ik het verhaal lees dan zou de as spelling hebben van een dikke 3 a 5 mm
en geen 0.001mm zoals het normaal is en dus
P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden
[quote=trucker0werner]zo als ik het verhaal lees dan zou de as spelling hebben van een dikke 3 a 5 mm[/quote]
Is er ook gemeten, en hoeveel = de speling werkelijk ?
Bij 3 a 5 mm speling had de turbo al in gruzelementen gelegen.
Gr. Paul
trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden
ik bedoel ook met mijn tekst dat ik eerder verwacht dat turbo 3mm spelling heeft dan niks
wanneer deze defect is
hij heeft net genoeg spelling zodat hij bij koude motor geen olieverbruikt
maar bij warme motor als olie dunner is wel
en als hij witte rook uitblaast ivm turbo defect is dan ligt hij inderdaad aan gruzelementen
eskobarnas (0), 11 jaar geleden
dank jullie allen voor de reactie maar hoe controleer ik nu precies of het door de turbo komt, kan ik dit testen door bv iets los te halen waardoor het niet gaat roken als het aan de turbo ligt
ik heb vandaag de 2 slangen van de intercooler losgehaald en na 15 min witte rookwolk extreem geval
kaleido 1 (1755) PRO, 11 jaar geleden
Zie post #9
Geen extreme druk op het koelsysteem ?
Oliekanaal in de koppakking doorgeslagen ?
eskobarnas (0), 9 jaar geleden
oplossing was koppakking stuk alles vervangen incl versuivers