Peugeot 306: Niet aanslaan/ geen benzine krijgen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: KDX 1.4

Ik heb hier een 306 staan van 1994 met een 1.4 KDX motor.
Deze auto wil niet aanslaan omdat hij geen benzine krijgt . Loopt wel als je met een spuitje benzine inspuit in het gasklephuis / of startpilot . Dan loopt de motor verder wel goed .
Krijg tot het gasklephuis gewoon benzine toegevoerd .
Alleen de injector spuit geen benzine in , injector al gewisseld maar geen resultaat .
Krijg wel spanning op de + en de - van de injector , 12 v , ook op de andere 2 draden nr. 1 en 2 op de stekker krijg ik 12 v als het contact aanstaat en tijdens het starten .

Is dit een ECU probleem , heb de draadboom al gecontroleerd maar geen doorgebroken/gesleten draden te zien .

Wie o Wie ?

Autoblom2006

Geplaatst door Autoblom2006 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

Bosch systeem?

Buitenste pinnen (1 en 4) heb je niets mee te maken.
Middelste 2 pinnen zijn van de injector.
Een 12v en een is massa (moet pulsen bij het starten)

Word de inj wel aangestuurd?

Dubbelrelais(hoofdrelais) gaf nog wel eens problemen.
Oiram

Autoblom2006 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja Bosch systeem , dubbelrelais heb ik ook al uitgewisseld .
En ik krijg geen pulsen bij het starten .

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dus op pin2 en 3 houd je 12v tijdens het starten? (stekker aangesloten)

Als je hem aansleept slaat ie dan ook niet aan?
Foutgeheugen al eens uitgelezen?(knippercodes of met tester)

Pin17 op Ecu is vlgs mij de massa aansturing van de injector

Oiram

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

dubbelrelais uitgewisseld onderling of allebij verwisseld,je hebt ze namenlijk allebij nodig voor het lopen,als je ze onderling verwisseld en er is er eentje kapot loopt hij nog niet,effe de contacten doorlussen en proberen,niet de stuurkontakten maar de andere twee.[quote=Autoblom2006]Ja Bosch systeem , dubbelrelais heb ik ook al uitgewisseld .
En ik krijg geen pulsen bij het starten .[/quote]

Autoblom2006 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dubbelrelais is bij dit type 1 geheel robby , en het gewisselde relais is 100 % goed.

hans4074 (0) PRO, 16 jaar geleden

Weet je zeker dat de gewisselde injector goed is/was?
Ze willen nog wel eens "plakken" oftewel vastzitten.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

oké da's duidelijk,dat komt omdat ik laatst met een peugeot ok zo'n probleem had en lag aan deze twee groene relais,vandaar.[quote=Autoblom2006]Dubbelrelais is bij dit type 1 geheel robby , en het gewisselde relais is 100 % goed.[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.