close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: electrische raambediening problemen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

heb peugeot 306 break met electrisch bediende ramen (voorportieren). Vanochtend zou ik van de bijrijdersportier het raam openen. Met de bediening van de bestuurderskant wilde het raam helemaal niet open en dicht; aan de bijrijderskant wilde het wel open, maar niet meer dicht.
Het raam blijft dus op een kier open staan; airco kan dan dus uit :)

Bediening van het raam aan de bestuurderskant werkt wel, maar de radio valt even uit (niet altijd) als het raam weer helemaal dicht is (wanneer motortje wat zwaarder draait. Ook klinkt de luidspreker aan de bestuurderskant af en toe wel eens zachter dan rechts.

Is er iemand die hiermee ervaring heeft?

Alvast bedankt,

Johannes.

Geplaatst door

jdg (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

draadbreuk tussen bestuurdersdeur en a stijl.

komt vaak voor bij de 306, er is een reparatieset draden voor te koop(behoorlijk prijzig kabelsetje) bij de dealer, echter is dit zelf met een paar stukjes draad, krimpkous en soldeerbout ook wel te doen.

arie549 0
badge

16 jaar

Hallo Arie,
oke, hoop dat daar voldoende ruimte is om bij te komen... Ga mijn best doen.
Bedankt.

jdg 0

16 jaar

de ruimte is krap daar...maar het is te doen...met een flinke portie geduld..

arie549 0
badge

16 jaar

Even de deur eruit halen werkt makkelijker.

306 cabrio 0
badge

16 jaar

Was inderdaad geduld voor nodig (maar niet zolang als het geleden is dat ik mijn laatste reactie plaatste :) )

Heb de deur er niet uit gehad; was inderdaad bij te komen. Dikke blauwe draad was door, en wel precies waar hij het plastic van de stekker in gaat. Daar een stukje uit gesneden om de draad opnieuw aan te kunnen strippen. Stukje kabel ertussen gezet met krimpkous er omheen en daarna een beetje kit eromheen gedaan om de stekker weer op een goede manier vochtdicht te kunnen maken. Huls er weer omheen geplaatst en met tire wrap vastgezet.
Opmerking: werkte makkelijker door de rubber huls uit het chassis los te halen. Daardoor ontstaat meer ruimte.

jdg 0

16 jaar

[quote=jdg]Was inderdaad geduld voor nodig (maar niet zolang als het geleden is dat ik mijn laatste reactie plaatste :) )

Heb de deur er niet uit gehad; was inderdaad bij te komen. Dikke blauwe draad was door, en wel precies waar hij het plastic van de stekker in gaat. Daar een stukje uit gesneden om de draad opnieuw aan te kunnen strippen. Stukje kabel ertussen gezet met krimpkous er omheen en daarna een beetje kit eromheen gedaan om de stekker weer op een goede manier vochtdicht te kunnen maken. Huls er weer omheen geplaatst en met tire wrap vastgezet.
Opmerking: werkte makkelijker door de rubber huls uit het chassis los te halen. Daardoor ontstaat meer ruimte.[/quote]
Dan heb je nu alvast kunnen oefenen voor de volgende draden die zeker gaan komen, om er vervolgens achter te komen dat het misschien toch beter geweest was de reparatiestekker + bedrading compleet te vernieuwen.
Wel knap dat het je gelukt is overigens!

hans4074 0
badge

16 jaar

Hoi Hans,
ik geloof direct dat er meerdere draden kunnen volgen; maar op het moment van herstellen was voor mij het belangrijkst dat het raam weer dicht kon. Was blij met de tip die zo vlot gegeven werd op dit forum waar de breuk zich zou bevinden. Heb ook wel even gekeken of makkelijk zichtbaar was waar deze draadboom langs loopt, maar daarvoor zou ik teveel dingen los moeten demonteren om dat goed te kunnen zien. Heb er trouwens wel over gedacht om de hele kabelboom te vervangen (dus na het gedane herstel) maar kon eigenlijk geen andere slechte draden constateren op dit moment (kun je wat nagaan door voorzichtig aan de draden te trekken; slechte draden zullen dan breken en heb je dan ook los). Maar ongetwijfeld zal er nog wel eens een volgen, gezien het aantal scharnierbewegingen die de deur maakt. Kun je aangeven waar de draadboom langsloopt/ waar de boel losgehaald moet worden en of dat veel werk is? Dan ben ik vast wat voorbereid.

jdg 0

16 jaar

peugeot leverdt een reparatie setje; een stekker met een stuk draad van een meter
wordt blijkbaar voor meerdere auto's en uitvoeringen gebruikt, past altijd, maar de kleuren en nummering komt niet overeen, even uitmeten en puzelen dus
setje kost ~80€

asx 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.