auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot Boxer: Niet aanslaan motor 2.8 HDI

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8 hdi

Hallo

Vandaag hebben ze een boxer binnen gebracht die vanmorgen niet wilde starten.
Geen enkele reactie enkel de startmotor draait rond

Wou mijn KTS aanhangen maar geraak niet in de module

Daarna remmereiniger en weg was hij voor 3 seconden natuurlijk

Iemand zulk probleem al gehad??

Alvast bedankt

Geplaatst door

Bert Vandervoort (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Reservesleutel geprobeerd en hier ook hetzelfde

(ik zou als eerste eens beginnen met te zorgen dat hij uit te lezen is. brand het motormanagement lampje bij contact? meet je 5 volt op een van je sensoren/luchtmassameter?)

Verder even kijken of je raildruk hebt. (kan evt ook met multimeter. signaaldraad van raildruksensor,waarschijnlijk middelste aansluiting,meten.)

maarten4874 0
badge

14 jaar

Is de rail druk 300 bar of meer? Anders zal de motor NOOIT aanslaan

Defecte injector?

hans4074 0
badge

14 jaar

Dus retour meten :D

Klinkt inderdaad als defecte injector, al meerdere malen gehad.

garageburgwal 0
badge

14 jaar

[quote=maarten4874](ik zou als eerste eens beginnen met te zorgen dat hij uit te lezen is. brand het motormanagement lampje bij contact? meet je 5 volt op een van je sensoren/luchtmassameter?)

Verder even kijken of je raildruk hebt. (kan evt ook met multimeter. signaaldraad van raildruksensor,waarschijnlijk middelste aansluiting,meten.)[/quote]
Nee maarten het motormanagementlampje brand niet. Wat ik ook merk is dat is dat de brandstofpomp niet aangestuurt wordt en ik krijg er ook geen spanning op.

Zekeringen en relais zijn OK
Alleen vind ik het zeer eigenaardig dat ik een commubicatiefout krijg met de motorsturing. Met een KTS en daarstraks ook met een Delphi;

Zal morgen eens meten waar dat ik de 5V meet

Alvast bedankt

[quote=fordmonteurtje]Dus retour meten :D[/quote]
Ja dat kan maar de brandstofopvoerpomp in de brandstof krijgt geen signaal dus ik zal niet veel retour krijgen
Ik denk eerder richting het electronische maar ben niet thuis in het merk, dus veel huiswerk :)

Bedankt voor de reactie

Probeer eens uit telezen met de PPS van peugeot. Anders kom je aan meten.

en bert? heb je 5 volt gemeten? waarschijnlijk niet als het mms lampje ook niet brand....
zoals gezegd dan toch massa's en voedingen op de regeleenheid meten. ook kan de can bus een storing veroorzaken als deze bv aan massa ligt. meestal branden er dan meerdere lampjes op het dashbord niet. de can is het beste met een scoop te meten,maar met een multimeter is ook mogelijk.

maarten4874 0
badge

14 jaar

Druk eens op de schokschakelaar in de buurt van de batterij, alles zal dan wel werken.
Ook de motor en dan zal je wel communicatie hebben met de ECU.

GOVA 0
badge

14 jaar

neen maarten, geen 5V en GOVA de schokschakelaar had ik al door gemeten. Dez was ok
Nu het volgende. Ik heb hem gisteren aan de gan g gehad. Ik had de batterij lader aangehangen en in één keer begonnen de relais te geven in de zekeringsdoos van het motorcompartiment. Ik zet het contact op alle lampjes branden ook sleuteltje en motorlampje en weg was hij.
Zeker 25 keer gestart. Na een tijdje terug snelheidsmeters die wat omhoog gaan en enkel lampje oliedruk en rem brandt. Weer niet aan het draaien te krijgen. Startmotortoerental OK( wijst niet op een te lage batterijspanning. Daarna de min afgekoppeld een minuutje terug aankoppelen en alle lampje weg was hij. Deze morgen geprobeert en hij startte direct. Batterij toch defect?????
Voor mij een raadsel

Alvast bedankt voor de reacties

Vervolg
Even vergeten te vertellen.
Wanneer de ampjes niet branden en hij niet start werken ook de wijzers niet zoals brandstofmeter, koelvloestofmeter. jiust alsaf het cluster ook geen spaning krijgt buiten oliedruklamje na

zet er dan een nieuwe accu in en probeer het in de loop van de dag nog eens

maarten4874 0
badge

14 jaar

Of een slechte verbinding vanaf de akkupool richting ECU ed. Misschien een draad doorgeschuurd, zoals ik wel heb meegemaakt met Opel Vivaro en Renault Traffic.

Siem Bijman 690
badge vip badge

14 jaar

ja ga ik zodadelijk zeker doen
Ja Siem dat ga ik ook controleren

Laat jullie deze avond nog iets weten bedankt

Dag collega's
Daarnet gewoon gestart, nieuwe batterij geplaatst, gestaart en er was verbinding mer regelapparaat
1 foutcode P0380 gloeirelais. Meetwaarden bekeken gemeten luchtmassa 0.0 mg, normaal gezien hebben deze motoren toch een luchtmassameter?? Op de elektrische schema's is deze te zien , maar ik vind hem nergens. Zou deze en p0380 het euvel kunnen zijn of mag ik nog hopen op mijn batterij??

massadraad die aan pool vertrekt en dan vast ligt op chassisbalk komt ook dikwijls lo te zitten,gewoon even platkloppen en probleem opgelost

Hallo

De hele week probleemloos gestart. Gisteranavond belt de klant dat hij weer hetzelfde heeft. De hele dag goed en gisteren avond wou hij de boxer wegzetten en ... geen lampje , dashbord dat niets aanduid. Normaal starttoerental, geen brandstofpomp die wordt aangedreven. Gewoon niet aanslaan. Hij hoort 'gerommel' ik denk relias onder de radio in de middenconsole.
Ook wat hem opviel is dat hij de klok op het instrumentenpaneel had goed gezet en dat deze terug op 00:00 stond. Dus de batterijspanning is onderbroken geweest.

Morgen komt hij weer al slepend binnen gebracht

Wat een raadsel!!

En Bert....nog op kunnen lossen?

Siem Bijman 690
badge vip badge

14 jaar

lijkt er op dat hij z'n startonderbreker er niet altijd afzet. kijk dat eens na. heb het ook eens gehad. er was toen al veel aan geprutst door anderen. vond 2 extra startonderbrekers die half aan geloten zaten.

apalracer 50
badge

14 jaar

Bedankt Siem en apal voor de reactie,
Ik heb deze terug binnen nog en vond vocht aan de stekker van de BSI. Allemaal gedroogt. Niet meer binnen gekregen

Let us hope

Iedereen bedankt voor de reacties en je hoort meer als er zich terug een probleem vormt

Hallo
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ben net nieuw, en zie niet zo snel waar ik een bercht kan plaatsen, dus maar even zo.
Ik heb een Peugeot Partner uit 2002
Nu stond ik gisteren met een lege accu, dus even een starthul er aan gehangen.
Nu denk ik dat daar iets verkeerd is gegaan, want nu slaat mijn brandstofmeter helemaal naar rechts uit.
Weet misschien iemand hoe ik dat weer normaal kan krijgen ?? dan is mijn dank weer heel groot.

a2com 0

11 jaar

@hierboven
gelieve nieuwe topic aanmaken
dit kan door op de https://problemcar.nl/topic/audi/resette... te drukken voor in particulier te gaan (zelfde plek staat het als je onderaan je bericht ziet staan van plaat een oplossing)
zo'n link is er ook in professionals.

vul daar alles in, dit ivm dit een topic is van meer dan 3 jaar oud
tevens is het niet uit je verhaal te halen of hij nu loopt of niet. verder ook niet bekend hoe andere wijzer het doen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.