Hallo
Vandaag hebben ze een boxer binnen gebracht die vanmorgen niet wilde starten.
Geen enkele reactie enkel de startmotor draait rond
Wou mijn KTS aanhangen maar geraak niet in de module
Daarna remmereiniger en weg was hij voor 3 seconden natuurlijk
Iemand zulk probleem al gehad??
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Reservesleutel geprobeerd en hier ook hetzelfde
(ik zou als eerste eens beginnen met te zorgen dat hij uit te lezen is. brand het motormanagement lampje bij contact? meet je 5 volt op een van je sensoren/luchtmassameter?)
Verder even kijken of je raildruk hebt. (kan evt ook met multimeter. signaaldraad van raildruksensor,waarschijnlijk middelste aansluiting,meten.)
Is de rail druk 300 bar of meer? Anders zal de motor NOOIT aanslaan
Defecte injector?
Dus retour meten :D
Klinkt inderdaad als defecte injector, al meerdere malen gehad.
[quote=maarten4874](ik zou als eerste eens beginnen met te zorgen dat hij uit te lezen is. brand het motormanagement lampje bij contact? meet je 5 volt op een van je sensoren/luchtmassameter?)
Verder even kijken of je raildruk hebt. (kan evt ook met multimeter. signaaldraad van raildruksensor,waarschijnlijk middelste aansluiting,meten.)[/quote]
Nee maarten het motormanagementlampje brand niet. Wat ik ook merk is dat is dat de brandstofpomp niet aangestuurt wordt en ik krijg er ook geen spanning op.
Zekeringen en relais zijn OK
Alleen vind ik het zeer eigenaardig dat ik een commubicatiefout krijg met de motorsturing. Met een KTS en daarstraks ook met een Delphi;
Zal morgen eens meten waar dat ik de 5V meet
Alvast bedankt
[quote=fordmonteurtje]Dus retour meten :D[/quote]
Ja dat kan maar de brandstofopvoerpomp in de brandstof krijgt geen signaal dus ik zal niet veel retour krijgen
Ik denk eerder richting het electronische maar ben niet thuis in het merk, dus veel huiswerk :)
Bedankt voor de reactie
Probeer eens uit telezen met de PPS van peugeot. Anders kom je aan meten.
en bert? heb je 5 volt gemeten? waarschijnlijk niet als het mms lampje ook niet brand....
zoals gezegd dan toch massa's en voedingen op de regeleenheid meten. ook kan de can bus een storing veroorzaken als deze bv aan massa ligt. meestal branden er dan meerdere lampjes op het dashbord niet. de can is het beste met een scoop te meten,maar met een multimeter is ook mogelijk.
Druk eens op de schokschakelaar in de buurt van de batterij, alles zal dan wel werken.
Ook de motor en dan zal je wel communicatie hebben met de ECU.
neen maarten, geen 5V en GOVA de schokschakelaar had ik al door gemeten. Dez was ok
Nu het volgende. Ik heb hem gisteren aan de gan g gehad. Ik had de batterij lader aangehangen en in één keer begonnen de relais te geven in de zekeringsdoos van het motorcompartiment. Ik zet het contact op alle lampjes branden ook sleuteltje en motorlampje en weg was hij.
Zeker 25 keer gestart. Na een tijdje terug snelheidsmeters die wat omhoog gaan en enkel lampje oliedruk en rem brandt. Weer niet aan het draaien te krijgen. Startmotortoerental OK( wijst niet op een te lage batterijspanning. Daarna de min afgekoppeld een minuutje terug aankoppelen en alle lampje weg was hij. Deze morgen geprobeert en hij startte direct. Batterij toch defect?????
Voor mij een raadsel
Alvast bedankt voor de reacties
Vervolg
Even vergeten te vertellen.
Wanneer de ampjes niet branden en hij niet start werken ook de wijzers niet zoals brandstofmeter, koelvloestofmeter. jiust alsaf het cluster ook geen spaning krijgt buiten oliedruklamje na
zet er dan een nieuwe accu in en probeer het in de loop van de dag nog eens
Of een slechte verbinding vanaf de akkupool richting ECU ed. Misschien een draad doorgeschuurd, zoals ik wel heb meegemaakt met Opel Vivaro en Renault Traffic.
ja ga ik zodadelijk zeker doen
Ja Siem dat ga ik ook controleren
Laat jullie deze avond nog iets weten bedankt
Dag collega's
Daarnet gewoon gestart, nieuwe batterij geplaatst, gestaart en er was verbinding mer regelapparaat
1 foutcode P0380 gloeirelais. Meetwaarden bekeken gemeten luchtmassa 0.0 mg, normaal gezien hebben deze motoren toch een luchtmassameter?? Op de elektrische schema's is deze te zien , maar ik vind hem nergens. Zou deze en p0380 het euvel kunnen zijn of mag ik nog hopen op mijn batterij??
massadraad die aan pool vertrekt en dan vast ligt op chassisbalk komt ook dikwijls lo te zitten,gewoon even platkloppen en probleem opgelost
Hallo
De hele week probleemloos gestart. Gisteranavond belt de klant dat hij weer hetzelfde heeft. De hele dag goed en gisteren avond wou hij de boxer wegzetten en ... geen lampje , dashbord dat niets aanduid. Normaal starttoerental, geen brandstofpomp die wordt aangedreven. Gewoon niet aanslaan. Hij hoort 'gerommel' ik denk relias onder de radio in de middenconsole.
Ook wat hem opviel is dat hij de klok op het instrumentenpaneel had goed gezet en dat deze terug op 00:00 stond. Dus de batterijspanning is onderbroken geweest.
Morgen komt hij weer al slepend binnen gebracht
Wat een raadsel!!
En Bert....nog op kunnen lossen?
lijkt er op dat hij z'n startonderbreker er niet altijd afzet. kijk dat eens na. heb het ook eens gehad. er was toen al veel aan geprutst door anderen. vond 2 extra startonderbrekers die half aan geloten zaten.
Bedankt Siem en apal voor de reactie,
Ik heb deze terug binnen nog en vond vocht aan de stekker van de BSI. Allemaal gedroogt. Niet meer binnen gekregen
Let us hope
Iedereen bedankt voor de reacties en je hoort meer als er zich terug een probleem vormt
Hallo
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ben net nieuw, en zie niet zo snel waar ik een bercht kan plaatsen, dus maar even zo.
Ik heb een Peugeot Partner uit 2002
Nu stond ik gisteren met een lege accu, dus even een starthul er aan gehangen.
Nu denk ik dat daar iets verkeerd is gegaan, want nu slaat mijn brandstofmeter helemaal naar rechts uit.
Weet misschien iemand hoe ik dat weer normaal kan krijgen ?? dan is mijn dank weer heel groot.
11 jaar
@hierboven
gelieve nieuwe topic aanmaken
dit kan door op de https://problemcar.nl/topic/audi/resette... te drukken voor in particulier te gaan (zelfde plek staat het als je onderaan je bericht ziet staan van plaat een oplossing)
zo'n link is er ook in professionals.
vul daar alles in, dit ivm dit een topic is van meer dan 3 jaar oud
tevens is het niet uit je verhaal te halen of hij nu loopt of niet. verder ook niet bekend hoe andere wijzer het doen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar