close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407: niet aanslaan peugeot 407 HDI

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0HDI

Goedemorgen ieder,

Ik heb het volgende probleem:
Klant reed gewoon met de auto,parkeerde en nadat hij wilde starten en vertrekken, wilde de auto niet meer.
de motor draait goed door,maar aanslaan wil deze niet meer. ANWB erbij gehaald en die vertelde aan de klant dat de roetfilter verstopt, maar deze is al vervangen ongeveer 3 maanden terug. en de boordcomputer geeft geen fout aan de uitlaat.
Ik zelf merkte wel dat tijdens starten, witte rook en soms wel veel van dit goedje uit de uitlaat komt, en daarnaast zag ik ook dat er ook onderdruk uit carter komt(bij los halen olie vul dop) veel damp/rook .
met remmen reiniger slaat helaas de motor ook niet makelijk aan ,Als het gebeurd dan lijkt het dat de motor op drie cilinders loopt...
We hebben de auto uitgelezen en er waren zestal storingen aanwezig...collega heeft ze gewist zonder het te noteren .
Ik ga vandaag de timing controleren wellicht dat dat verlopen is maar lijkt me sterk,de distributieset,waterpomp etc is vorig jaar mei vervangen..

Wie heeft soort gelijke probleem meegemaakt? alle nuttige info is van harte welkom.!

Ps. de klant klaagde twee weken terug over rook die opsteeg bij rechtsachter motorblok.ergens bij de D-riem,
maar de motor liep normaal en auto reed ook goed, ik heb de auto geinspecteerd maar daar kon niets ongewoons vinden.
mvg abccorrect

Geplaatst door

abccorrect (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verstuiver/injector defect!?

hans4074 0
badge

13 jaar

Komt het vaker voor en bij ongeveer hoeveel kilometers?
zijn deze wel te testen en te repareren of moet het naar een diesel techneut?
Ik heb trouwens wel de pomp vernieuwd vorig jaar juni, omdat de klant zijn tank lek had gereden en wilde toch doorstarten...maar toen heb ik de verstuivers niet laten testen en ook niet vervangen, zo het toch zijn dat deze nu aan de beurt zijn?

mvg abccorrect

abccorrect 0
badge

13 jaar

Het is bij deze motoren met Siemens of Delphi niet echt een voorkomend probleem en mocht er eentje defect gaan, dan hoeft daar ook geen ca. kilometerstand aan te hangen. Er zijn een aantal controles die er gedaan zouden kunnen worden, maar ik denk dat daar zal dealer diagnoseapparatuur voor nodig is i.v.m. meer mogelijkheden om diverse gegevens te controleren? EGR werking, hoge druk in orde, lucht enz. voor zover te controleren als de motor niet aanslaat. Verder zou je nog retour-opbrengst kunnen meten. Of je hier veel wijzer van wordt, is de vraag. Het daadwerkelijke testen van de verstuivers/injectors is werk voor de diesel-specialist, dus demonteren en opsturen of wegbrengen.

Misschien ook nog een optie om de compressie eens te meten?

hans4074 0
badge

13 jaar

goedemiddag,
Ik heb vandaag de auto weer uitgelezen met een Bosch kts 200,en de volgende storingen zijn naar voren gekomen:
P0406 EGR spanning te hoog
P0113 Aanzuiglucht temp. sensor kortsluiting
P0102 Luchtmassameter signaal frenquentie te hoog
U2001 Aandrijflijn-bus wake-up signaal tijdelijk geen boodschap ontvangen
P1693 Ontsteking startschakelaar verzoek ongeldig
U1118 Can-communicatie met centrale elektronika communicatie gestoord
P1351 Gloeirelais voedingspanning laag
P1598 Magneetklep thermostaat kortsluiting naar plus

ik heb de storingen gewist en daarna contact aan, er bleven maar drie storingen achter P1693,P1351 en U1118

heb weer gewist en gestart: 2 fouten: P1598 en de P1351

weer wissen en langer gestart...auto liep voor ongeveer 5 seconden en sloeg af, daarna foutgeheugen uitlezen en bleef alleen de P1598 over, elke keer weer...
mijn vraag,zou het zijn dat deze klep het signaal doorgeeft om de motor te laten lopen?
wat doet deze magneet klep precies?

mvg abccorrect

abccorrect 0
badge

13 jaar

Ik denk dat je egr klep open blijft staan, dat zou ik eerst controleren, hij blijft wel eens mechanisch vastzitten als hij wat vervuild is. aan de onderzijde zit een plastic dekseltje als je dat er afhaalt kan je het mechanisme manipuleren en kijken of hij vast zit.
De magneetklep in het thermostaathuis regelt denk ik gedeeltelijk de temperatuur van je motor maar de storing hierop heeft denk ik niets met de klacht van het niet aanslaan te maken.
Het verhaal van de rook ontwikkeling duid op een egrstoring.

Misschien domme opmerking maar zit wel diesel in en geen benzine,geeft soms ook rare storingen!
Al vaker gehad,klant houd vol dat diesel getankt is en jij maar zoeken.
Groeten John

JOHN5671 50
badge

13 jaar

veel kans dat het de egr klep is. van de 2.0HDI's breekt vaak het "hoedje" af van de klep. dan blijft deze gewoon open staan en slaat de motor niet meer aan

Tim C 0
badge

13 jaar

Beste mensen, de auto staat bij de dealer en deze zegt dat er een communicatie fout is tussen BSi en de rest, er is ook een can-bus fout etc...het kan een draadbreuk zijn het kan van alles zijn volgens monteur dealer...
zij hebben ongeveer twee uren nodig om het uit te zoeken,maar de klant vertrouwt het niet, hij denkt dat de auto buiten staat terwijl er uren worden gerekend!
hoe wantrouwig moet zijn hierover?

wat gebeurt er als er communicatie-fout is iemand hier een oplossing voor of in elk geval een sugestie?
EGR is 2 maanden terug vernieuwd. er zit diesel in etc....

Maar als er geen diesel in auto zit dan zal het toch ook aan moeten slaan met remmenreiniger, maar dat gebeurt niet echt goed...DUS... zou de dealer toch ergens gelijk hebben?
Is er een nieuwe software update voor deze auto?
chassisnr:21153550

mvg abccorrect

abccorrect 0
badge

13 jaar

goedemorgen,
de dealer heeft de auto klaar, oorzaak, EGR-klep inwendig kapot, zij hebben deze ook ingeleerd en software update gedaan, zij hebben ook de stekker van nok-sensor en fab-sensor gerepareerd...niet echt dus,maar ja de auto deed het en dus aftikken en wegwezen...
de auto is zaterdag opgehaald en aan klant gegeven, maar na ongeveer 80 km, vliegt de zelfde auto in de fik, gelukkig voor de klant reed op dat moment een ANWB auto achter hem en heeft het brandtje snel geblust.
ik heb de schade bekeken en volgens mij is het bij de nok-sensorkabels begonnen en dus een hele kabelboom bijna weggesmolten...de technisdche dienst van de verzekering komt vandaag een onderzoek doen naar het brandtje, schade expert van gister suggereerde dat misschien de auto toch total loss verklaard wordt...

conclusie : het probleem is opgelost door een EGR-klep te vervangen + software, het heeft Peugeot een week gekost aan hoofdpijn, daarom misschien toch een brand bommetje onder motorkap geplaatst door de geplaagde monteur!(joke)

bedankt voor reacties
mvg abccorrect

abccorrect 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.