Wegenwacht heeft wagen afgezet, met de klacht dat die onder het rijden stilviel. Hij reed wel degelijk van de depannage wagen af. Volgens de wegenwacht was het het opvoerpompje inc filterhuis stuk en trok die lucht. Dit hing vol met diesel dus heb ik het gelijk vervangen. Maar het werkt wel nog want het pompte maar auto sloeg niet aan.(heb hem niet in werkplaats kunnen rijden.)
Nu krijg ik de auto nog altijd niet gestart en volgens mij heeft het iets te maken met de startblokkering/diesel afsluiter. Op de steker van de dieselafsluiter ( grijze draad) staat altijd 12V. + bekabeling voor motor is nog in orde. Heb wel al metalen schild rond diesel pomp verwijderd.
Zou het toch de diesel afsluiter kunnen zijn, of een communicatiefout tussen de sleutel ecm en pomp ?
Volgens dealer blijft de sleutel code geactiveerd na start en kan daarom dus niet stilvallen.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dw8 motor? Gloeibougies zijn toch ok? Want deze gaan soms alle 4 tegelijk stuk en bij een dw8 wil hij dan ook niet meer starten... toch effe nakijken.
sorry voor de onduidelijkheid,
het probleem is echter dat ik geen diesel aan de verstuivers krijg.
Ik heb de stopklep eruit kunnen halen zonder pomp te demonteren en heb hem getest en werkt.
Maar nu, op één van de 3 draden op stopklep staat continue 12 v met contact aan of af maakt niet uit, de andere is massa. Maar dan de 3 de daar komt 12v op als het contact ingeschakeld wordt maar wanneer de stekker is aangesloten is het nog maar 4V dus veel te weinig om de stopklep open te doen gaan.
Nu ik heb geen elektrisch schema en weet niet waar deze draad voor dient.
Weet iemand waar het relais of zekering van deze draad zitten.
alvast bedankt.
Als je de stopklep eruit hebt kunnen krijgen, kun je de stift even verwijderen en hem dan starten. Mocht hij aanslaan weet je in elk geval dat daar het probleem zit. Hij zal niet meer stop te zetten zijn middels het contactsleutel terugdraaien, maar dan zet je hem even in de 5e versnelling met de voet op de rem.
Als dit werkt is inderdaad een schema handig, maar zou je ook kunnen omzeilen middels een aparte schakeling natuurlijk.
Als ik nu gewoon een draad van contact aanleg tot op de 3de draad van stop klep, dan werkt het ook denk ik.
Maar ik ga toch proberen het op een fatsoenlijke manier op te lossen.
probleem is opgelost, gewoon universeel stopklep gemonteerd en gezekerde draad vanuit relais-box die geschakeld wordt door het contact aangelegd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar