Peugeot 309: Niet startende Peugeot 309!

Bouwjaar: 1991

Beste Autofreaks,

Heb deze week met iemand gesproken die een Peugeot 309 1400 van 1991 bezit waarvan de auto niet wilde starten, hij was al bij verschillende garages geweest onder andere een Peugeot garage die allen het euvel niet konden vinden, zelfs op Diagnose-apparatuur kon men niets ontdekken, aangezien ik in het verleden hetzelfde heb gehad heb ik de beste man geadviseerd om eens de stekker van de brandstofpomp onder de zitplaatsen van de achterste bank te controleren, de brandstofpomp zit namelijk ingebouwd bovenin de tank, het bleek inderdaad dat de stekker voor de aansturing van de brandstofpomp ernstig was aangetast door corrosie, hij heeft deze schoongemaakt en loopt weer als een zonnetje!

fikshetzelf

Geplaatst door fikshetzelf (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 309? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

de voeding van de brandstofpomp zit niet in het diagnosecircuit,maar ondanks dat had een beetje techneut dit moeten vinden, als hij de tijd en mogelijkheden had gehad om te meten.

fikshetzelf (0), 19 jaar geleden

Beste oldtimer,

Je moet er inderdaad de tijd er voor nemen, ik ben er al met al toen ongeveer 3 uur mee bezig geweest,alles doorgemeten wat zowieso al veel tijd kost en uiteindelijk kwam ik uit bij de aansluiting van de brandstofpomp, schijnt wel vaker voor te komen bij de 205 en 309, een ding heb ik wel geleerd hiermee, ga eerst alle stekkers en aansluitingen bij langs want 60 tot 70 % betreft een slechte massa/contact van de stekker door roestvorming!
Evengoed bedankt voor je reactie.

Eddy.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

En hiermee geef je ook de zwakte aan van het huidige autobedrijf,want tegen een uurtarief van pakweg 70 euro exclusief BTW moet je als monteur al een hele dikke huid hebben om een klant, die gezien de leeftijd van de auto ook al niet tot de kapitaalkrachtigsten behoord,zo maar even 350 euro uit z'n zak te kloppen.De auto zou dan Technisch Total Loss zijn.Dit zijn wel de dingen waar je als gevoelsmens tegenaan loopt,en waar ik als monteur het gerust wel eens moeilijk mee heb.

fikshetzelf (0), 19 jaar geleden

Beste Oldtimer,

Het is inderdaad triest gesteld met het uurtarief tegenwoordig, ik ken garages/autobedrijven die nog meer vragen dan ¤70, sommige zelfs ¤80 tot ¤90, vind je het dan nog gek dat veel mensen proberen om zoveel mogelijk zelf aan hun auto te sleutelen, dan moet je natuurlijk wel over het juiste gereedschap beschikken en dan praat je al gauw over enkele honderden euro's, dat heb je er na een paar keer sleutelen wel weer uit, maar toch, zelf heb ik een Digitale Multimeter en een Velleman HPS 40 Handoscilloscoop waarmee ik de meeste storingen en foutcodes op kan sporen, binnenkort overweeg ik de USB Kit + Adapter van Priemus aan te schaffen, dan hoef ik zelf nog maar een Laptop aan te schaffen en voor ongeveer ¤1000 heb je als het goed is een volwaardige Diagnose-Apparaat waarmee je foutcodes uit kunt lezen via de OBD1/OBD2 en EOBD aansluiting van je auto, het is even een investering maar dit heb je er na een paar keer zelf sleutelen weer uit!

Eddy.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum