Peugeot 306 2,0 xsi: Niet stationair, weinig vermogen, te rijk lopen, schokken, i

Bouwjaar: 1995

Wij hebben een 306 xsi 2,0 uit 1995. Hij heeft eerst op gas gelopen, maar rijdt nu alleen nog maar op benzine. Na heel veel eraan opgeknapt te hebben, rijdt hij nog steeds niet goed. Hij draait niet stationair en schokt tijdens het rijden, vooral bij lagere toerentallen. Daarbij verbruikt hij te veel benzine, waardoor hij nu 1 op 6 rijdt. Het lijkt alsof hij te weinig zuurstof krijgt en dus een verkeerde verbranding heeft.
Wanneer hij warm is rijdt hij nog slechter, waardoor de motor soms uitvalt. Een xsi is natuurlijk een snel model, maar op het moment heeft hij gewoon niet de trekkracht die hij zou moeten hebben.

De dingen die wij al hebben opgeknapt aan de auto zijn:

- gaskleppenhuis
- cilinderkop is gereviseerd, gevlakt
- nieuwe kleppen, gesteld
- stappenmotor
- lambdasonde
- mapsensor
- bougies en kabels
- oliefilter
- luchtfilter
- nieuw computer
- alle slangen gecontroleerd

Zoals wel duidelijk is te zien, hebben we echt alles al geprobeerd en zit er zo ongeveer een nieuwe motor in. We zijn echt ten einde raad en hopelijk heeft iemand misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn.

Vriendelijke groet,

Meike

Meike

Geplaatst door Meike (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Meike (0), 19 jaar geleden

Inmiddels hebben we de 306 uit laten lezen bij de officiele peugeot dealer. Zij hebben een algemene test gedaan en dus verdere diagnose gesteld. Zij beweerden niet uit 1 test globaal op te kunnen maken waar het probleem in zou zitten. Uit het test rapport bleek dat er een storing zit in de elektronische eenheid injectie/inspuiting, met de code erbij MM8P. Tevens stond eronder in kleine letters: tijdelijke storing, werking mengselregeling.

Naar aanleiding hiervan vroeg ik aan hun of het aan de injectoren zou kunnen liggen. Dit wilden zij in eerste instantie niet toegeven, maar uiteindelijk bleek het toch mogelijk te kunnen zijn.
Is er misschien iemand die hier ook uit op zou kunnen maken dat het aan de injectoren kan liggen, of is er misschien iemand die nog een ander idee heeft?

Wel heb ik er al een fles injector-reiniger in gedaan, maar dit heeft geen effect gehad.

Dan nog een vraagje, is er misschien iemand in de omgeving Den Haag die veel verstand heeft van peugeots en het misschien de moeite waard zou vinden, aan de hand van dit hele verhaal, eens een keer te kijken naar deze wagen.
Wij weten het namelijk echt niet meer, en zo niet dan gaat ie echt de deur uit.

groetjes Meike

Lampje6439 (0) PRO, 19 jaar geleden

Nog steeds probleem niet opgelost? => Je vorige topic: http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

Draaf niet voorbij aan de eerste twee adviezen die je hebt gekregen in dat topic.
Je stelt zelf dat het géén probleem met de distributie-timing kan zijn omdat je auto hetzelfde probleem had voordat de cilinderkop gedemonteerd is geweest. Toch kan het zijn dat de krukas poulie t.o.v. zijn hart is versprongen, hierdoor denk je dat je distributie-timing in orde is, maar het kan zijn dat dit hierdoor een aantal graden scheelt, met alle nare gevolgen van dien.
Vergelijk de krukas-poulie maar eens met een nieuw exemplaar. Let hierbij op de positie van de spie-sleuf en het gat voor de paspen.
Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.