Peugeot 307: Nieuwe ruit: autocode niet meer leesbaar

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: HDI 110pk

Na een ruitbreuk is vorig jaar juni de voorruit vervangen. Nu is de code, onderaan de voorruit, die je nodig hebt om onderdelen te bestellen, niet meer leesbaar door condensvorming.

Kan dit kwaad (roest of zo)?
Is de code op een andere manier te achterhalen?
Is wat tegen de condens te doen?
Is de ruit verkeerd gemonteerd?

andreetje

Geplaatst door andreetje (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden

Die code is het chassisnummer en staat ingeslagen in je carrosorie en staat op je kenteken dus niet zo erg dat je hem niet meer lezen kunt. Het vocht hoort er echter niet te zitten. ik zou even teruggaan naar diegene die de ruit heeft gezet en hem even laten controleren waar de lekkage wegkomt. Het is mogelijk dat er bij het kitten en klein foutje is gemaakt en dat hij hierop lekt. Niet direkt gevaarlijk maar wel hinderlijk

andreetje (0), 15 jaar geleden

Hoi René,
Bedankt voor je reactie. Ik ga binnenkort even langs bij de garage.

andreetje (0), 15 jaar geleden

Ik weet nu hoe het zit. Wanneer een nieuwe ruit gemonteerd wordt, zijn er beneden twee kitranden: één helemaal onderaan de ruit, en één net boven de autocode. Wanneer er vocht tussen deze twee kitranden zit, kan het niet weg. Daarom maken ze bij de onderste kitranden als het goed is een kleine opening, waar het vocht door naar buiten kan. Waarschijnlijk is er onvoldoende open gelaten en is de kit bij het aandrukken van de ruit tegen elkaar gekomen.

Er zitten overigens twee kitranden aan de onderzijde, omdat de ruit vrij vlak ligt en vrij groot is.

hans4074 (0) PRO, 15 jaar geleden

De dubbele kitrand aan de onderzijde van de ruit zou tevens dienen als extra geluids-isolatie is mij wel eens verteld. (?)
Bij condensvorming tussen de dubbele kitnaden moest/moet je met bijv. een los 2mm boortje op handkracht 2 gaatjes "boren" in de onderste kitrand op de hoeken.

andreetje (0), 15 jaar geleden

Het toeval wil dat ik weer een nieuwe ruit moet laten monteren. Er zit een flinke barst in die alle kanten op scheurt. Ik hoop dat ze de montage nu meteen goed doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum