Wij hebben een Peugeot 308 1.6vti op LPG (G3) welke tot 151000km prima heeft gelopen. Echter...
Sinds een paar weken gaat het automatische overschakelen van benzine naar LPG niet altijd meer goed. Nadat de auto 's-morgens op benzine start en ik een klein stukje gereden heb, schakelt de auto automatisch over over LPG. Probleem is echter dat de auto nu vervolgens bij overschakeling inhoud en 1 cilnder niet op gang lijkt te komen. Met als gevolg de melding Storing Emissiesysteem waarna de auto in noodloop springt en op 3 pitten gaat lopen.
bij de garage geeft hij meestal een storing in cilinder 4 (maar laatst eenmalig in 1). Tevens een melding van de nokkenassensor
In de tussentijd zijn de bobines en de bougies olie + filter vervangen, maar probleem blijft.
In de tussentijd met de garage overlegd om een tijdje enkel op benzine te gaan rijden. Dit lijkt goed te gaan, dus het vermoeden is dan ook dat het in het LPI systeem zit.
Kent iemand dit probleem of weet iemand waar dit aan kan liggen (voor alle duidelijkheid, ben a-technisch :)) En ook niet onbelangrijk; wat zou dit 'grapje' kunnen gaan kosten
alvast bedankt voor jullie reactie!
Marcel Maat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij mijn 406 was één van de injectoren kapot. Ook na ongeveer 150000km met lpg. (Vialle LPI) Precies hetzelfde verhaal. Was rond de 400 euro kwijt. Ga naar een goede dealer van Vialle en laat de installatie uitlezen.
Ik ben er voorshands van uitgegaan dat in uw auto een Vialle installatie ligt. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ga in dat geval naar een dealer van dat systeem en laat hem daar uitlezen. Alle moderne lpg systemen kunnen worden uitgelezen.
Zonde dat er eerst allerlei dingen zijn vervangen zonder naar de oorzaak te zoeken. Denk dat met uitlezen van de LPG installatie naar boven komt wat er aan de hand is. Ik gok op een kapotte pomp in de tank. Die gan helaas nog steeds stuk. Mijn vrouw had 'm binnen twee weken na installatie al defect... Gelukkig is dat gewoon garantie.
10 jaar
Als de pomp na twee weken al kapot is, dab is de tank (met pomp) niet horizontaal vervoerd. De laatste generatie pompen is van betere kwaliteit. Ik heb thans ongeveer 180.000 km op LPG afgelegd, en geen probleem gehad met de pomp. Ook mijn vorige 406 die ik heb ingeruild bij 200.000 km heeft geen pompproblemen gehad.
Ik hou het nog steeds op een kapotte injector.
Het relais dat schakelt van benzine naar gas(uitschakelen van de benzine injectoren en inschakelen van de gasinjectoren) wil ook nog wel eens voor problemen zorgen.
10 jaar
Ik vermoed ook een kapotte injector of onderbrekerrelais.
10 jaar
Hoi Marcel Maat.
Wij zitten nu met exact hetzelfde probleem.
Zelfde bouwjaar, kilometers en type
Nu zijn wij benieuwd of je probleem is opgelost.
En wat er dus aan gebeurd is.
Groeten RayBri
9 jaar
Dus is de gang naar een LPG boer de goede oplossing. Die kan de boel uitlezen en vaststellen waar het euvel zich bevindt.
9 jaar
Of de nokkenas sensor, maar aan de kmstand te zien is de ketting uitgerekt met als gevolg de timing niet 100%goed is.
Mijn advies luid dan ook controle ketting en nokkenas hoeken
Gr jw
Als de ketting opgerekt was,dan was dit probleem ook aanwezig op benzine.
Dat is niet het geval.
Ik vermoed een injector of het onderbrekerrelais.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar