close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Oli lekken

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Hallo allemaal ik had een vraag ik kwam er achter dat mijn auto bij
De kop heel iets lekt. Het is niet veel maar zie het wel dat oli komt Soms op de oli filter te recht dat maakt verder niks uit maar ben zuinig op mijn auto. Maar mijn vraag was is dit dan een begin van lekke koppakking. Hij loopt verder wel goed. Niet onregelmatig ofzo zal het even nog beter uit leggen met een foto er bij. Het is net dat kit zag ik net dat het beetje los raakt hoe kan ik dit op lossen.

Geplaatst door

David Schutte (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Foto

Dit is geen koppakking, de koppakking zit veel lager. Tussen cilinderkop en onderblok.

Het zwarte deel is klepdeksel. Is niet zo veel werk om te verwijderen en afdichting te vernieuwen.

Erik2804 50

5 jaar

Oke mooi om te horen ben er blij van dankje wel.

Zoals Erik al aangeeft.....begin inderdaad maar met het vervangen van de klepdekselpakking van het voorste klepdeksel. Kijk gelijk of het achterste klepdeksel ook lekkage sporen heeft. In dat geval gelijk allebei de pakkingen vernieuwen. Onlangs bij m'n eigen 206 NFU ook gedaan ivm lichte lekkage op dat punt.

hans4074 0
badge

5 jaar

Oke zal er deze week even na gaan kijken. Mag je daar ook vloei baare voor gebruiken. dat zat er wel tussen volgens mij.

Volgens mij zit je een verdieping te laag. Er zit vloeibare/siliconen pakking tussen het gedeelte lager op de foto, dus daar waar dat kit-stukje los zit, maar het gaat hier over de pakking(en) gelijk onder de zwarte deksels en dat zijn los verkrijgbare rubberen pakkingen = de stuk of 10 boutjes per deksel los en het deksel kan eraf en kun je bij de bedoelde rubber pakking.

hans4074 0
badge

5 jaar

Onderdeelnummer van de pakkingen is hoogstwaarschijnlijk 0249 A9. Toets maar in op Google, dan weet je wat ze kosten en hoe ze eruit zien. Je hebt er dus 2 nodig als je beide klepsdeksels gaat doen.

hans4074 0
badge

5 jaar

Oke super dankje wel voor de informatie. Ga nu even op Google kijken.

Dat dacht ik eerst ook eerste verdieping zit dan kleppen deksel en daar onder zit die vloeibare paking tussen. Weet niet of ik dat ook in 2 delen uit elkaar kan halen om dat ik dan met die kleppen zit zou is kijken of ik een video kan vinden

Je moet gewoon van de 2e verdieping afblijven als leek zijnde :-) Dat dat kit-stukje loslaat zegt niets over de afdichting van die 2e verdieping. Kan best zijn dat het kit-uitsteeksel opgelost is doordat de lek-olie van bovenaf het kit dat uitsteekt week gemaakt heeft.
Gewoon beginnen met de 1 of 2 klepdekselpakkingen. Dat is goed te doen voor een beetje handige leek.

hans4074 0
badge

5 jaar

Snap nu wat je bedoelt maar daar komt de oli niet weg juist bij dat kit wat kapot is daar komt oli langs heen. De kleppen deksel lekt verder niet. Maar als ik het los haal dan vervang ik het wel mee 2 stuks voor en achter aleen vroeg me af of je de 2de paking wel zo los kunt hale.
Zou dan wel oli er af moeten halen 2 liter om het te laten zakken als ik dan al tegen de kleppen aan kijk

David, als ik zo je opmerking hoor over olie aftappen omdat anders de olie eruit loopt.......begin er dan niet aan. Op moment dat je het 2e deel los gaat halen, kom je te zitten met een nokkenaskeerring en de distributieriem. Hoe weet je zo zeker dat het tussen dat deel lekt? Heb je het schoongemaakt en gekeken. Het kan hoor, maar de rubberen klepdekselpakkingen worden hard door ouderdom en hitte en gaan daardoor lekken/zweten op de hoek/hoeken.

hans4074 0
badge

5 jaar

Als ik gereden heb dan zie je het lekken langs dat rubber heen en komt de oli op de olifilter te recht.

Zag het op een video dat inderdaad de riem er af moet en nog meer dingen kleppen. Rest red ik me wel mee aleen dit niet ga gewoon proberen. Aan buiten kant Beetje dicht te maken met vloei bare kit dat het stukje weer vast zit wand verder lekt die niet.

Succes met vloeibaar kit en het stukje weer vastzetten.

hans4074 0
badge

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.