Peugeot 406: olie lekkage

Bouwjaar: 1998

Hallo ik heb een 406 break 16v uit 1998 nu staat s'morgens altijd een plekje met olie onder de auto.
Het is bij het rechtervoorwiel(bijrijders kant) als ik in de wielkast kijk van het rechtervoorwiel zie ik onder aan de motor dat deze nat is.
Van onder de motorkap is niks te zien daar is hij helemaal droog.
De ene keer is het een beetje olie de andere keer meer.
Wie weet wat het kan zijn?

rogervrancken

Geplaatst door rogervrancken (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

krukaskeering,nokkenaskeering,koppakking,carterpan.

rogervrancken (0), 18 jaar geleden

We zagen bij het vervangen van de distrubutie riem olie in het gedeelte waar de riem draait, nu blijkt dit een imbusbout te zijn waar de kap mee op de blok geschroeft zit te zijn hebben hem schoongemaakt en speciale locktite aangedaan.Maar dit is nog niet alles van de lekkage aan de achterkant is de blok(onderste gedeelte)vettig maar is moeilijk te zien waar het vandaan komt?.Kan dit van een aandrijfas zijn?
De krukaskering is helemaal droog!
Heb verder alles vernieuwd(d-riem waterpomp, spanrollen onderstepolie) omdat hij een geluid maakte,dit zat hem voornamelijk in de spanrol.

Beunhaas (530) PRO, 18 jaar geleden

Carte3rpakking, aandrijfas zit op andere plek en heeft dikke olie

rogervrancken (0), 18 jaar geleden

Nadat we alles zoals boven beschreven inclusief nieuwe kering van de olie aflaatmoer hebben gedaan is de auto een week droog geweest en niet meer gelekt.
Gisteren 200km autobaan gereden en vanmorgen weer een plas olie eronder??????

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

toch de koppakking ? Ik ben bang van wel,snelweg belasting ligt over het algemeen op een wat hoger toerental, dus een wat hogere smeeroliestroom naar het bovengedeelte van de motor, daardoor komt er wat druk op de retourstroom naar het carter en begint hij te lekken ter hoogte van de koppakking.Dit komt heeeel veel voor bij de TU motoren van de PSA groep.Maar dat wil niet zeggen dat het bij de uwe ook niet kan.

rogervrancken (0), 18 jaar geleden

Uiteindelijk is de lekkage toch opgelost.
We hebben de bus waar de krukaskeering over heen schuift vernieuwd en nu is hij kurkdroog.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum