close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: olie lekkage

Bouwjaar: 1998

Hallo ik heb een 406 break 16v uit 1998 nu staat s'morgens altijd een plekje met olie onder de auto.
Het is bij het rechtervoorwiel(bijrijders kant) als ik in de wielkast kijk van het rechtervoorwiel zie ik onder aan de motor dat deze nat is.
Van onder de motorkap is niks te zien daar is hij helemaal droog.
De ene keer is het een beetje olie de andere keer meer.
Wie weet wat het kan zijn?

Geplaatst door

rogervrancken (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

krukaskeering,nokkenaskeering,koppakking,carterpan.

oldtimer 0
badge

19 jaar

We zagen bij het vervangen van de distrubutie riem olie in het gedeelte waar de riem draait, nu blijkt dit een imbusbout te zijn waar de kap mee op de blok geschroeft zit te zijn hebben hem schoongemaakt en speciale locktite aangedaan.Maar dit is nog niet alles van de lekkage aan de achterkant is de blok(onderste gedeelte)vettig maar is moeilijk te zien waar het vandaan komt?.Kan dit van een aandrijfas zijn?
De krukaskering is helemaal droog!
Heb verder alles vernieuwd(d-riem waterpomp, spanrollen onderstepolie) omdat hij een geluid maakte,dit zat hem voornamelijk in de spanrol.

rogervrancken 0

19 jaar

Carte3rpakking, aandrijfas zit op andere plek en heeft dikke olie

Beunhaas 1080
badge vip badge

19 jaar

Nadat we alles zoals boven beschreven inclusief nieuwe kering van de olie aflaatmoer hebben gedaan is de auto een week droog geweest en niet meer gelekt.
Gisteren 200km autobaan gereden en vanmorgen weer een plas olie eronder??????

rogervrancken 0

19 jaar

toch de koppakking ? Ik ben bang van wel,snelweg belasting ligt over het algemeen op een wat hoger toerental, dus een wat hogere smeeroliestroom naar het bovengedeelte van de motor, daardoor komt er wat druk op de retourstroom naar het carter en begint hij te lekken ter hoogte van de koppakking.Dit komt heeeel veel voor bij de TU motoren van de PSA groep.Maar dat wil niet zeggen dat het bij de uwe ook niet kan.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Uiteindelijk is de lekkage toch opgelost.
We hebben de bus waar de krukaskeering over heen schuift vernieuwd en nu is hij kurkdroog.

rogervrancken 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.