Beste Professionals,
Nadat afgelopen week bleek dat de Turbo kapot was, waarschijnlijk door een tekort aan olie. Is vanmiddag de tweede Turbo ook kapot gegaan. Gelukkig nog garantie, dus ik krijg een nieuwe.
Ik som voor het gemak even eea op:
- recent een grote beurt gehad.
- 230.000 KM stand
- Turbo vervangen
- Alles is schoongemaakt. (Carter, inlaatsysteem, intercooler en luchtslangen.
Opvallend is dat er achter de distributieriem erg veel olie lekt. Hij krijgt waarschijnlijk wel olie, maar niet constant. Duidt dit op nokkenas? Zijn er mensen met ervaringen?
Heb enkele foto's, ik hoop dat dat het duidelijk maakt.
Alvast dank voor de reacties
[url=http://postimage.org/image/4t2rkggfr/][img]http://s15.postimage.org/4t2rkggfr/image...[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/na8xis4dt/][img]http://s8.postimage.org/na8xis4dt/image....[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/lpouop9px/][img]http://s10.postimage.org/lpouop9px/image...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer eerst waar de olie vandaan komt
wat we vaak zien is de verstuivers niet goed afdichten en daar olie lekt
nokkenaskeering die niet goed afdicht ook al meegemaakt
heb je gecontroleerd of retour bij turbo voldoende olie heeft
dus komt uit betreffende slang een straal olie uit
zo nee dan zit hij nog steeds ergens verstopt en zal dit opgelost moeten worden
Beste truckerOwner,
Dank voor je reactie.
De meeste zaken zijn inderdaad al wel gecontroleerd, maar we gaan er morgenmiddag nog eens extra aandacht aanbesteden. Nogmaals dank! Ik laat weten hoe het is afgelopen.
12 jaar
Onderhand is alles er uit geweest en gereinigd. Nu lijkt het of er geen brandstof doorkomt. Met remmenreiniger kunnen starten, vervolgens brandstoffilter vervangen, reservesleutel (stond ook als tip), maar NIETS mocht helaas baten.
Zijn er nog tips?
12 jaar
komt er nu wel genoeg olie uit de turbo gelopen
zodat de turbo niet kapot loopt
dit ontbreekt uit je verhaal
en als je alleen niet aanslaat is juist goed
dan kun je namelijk controleren of je olie bij de turbo hebt of niet
als je met remreiniger kunt startendan is het inderdaad gebrek aan diesel
een van de punten is inderdaad de reservesleutel proberen
maar je zult ook moeten kijken naar andere zaken zoals
brandstofdruk, of je geen storing hebt
of je verstuivers wel aangesloten zijn
of wat kans groot is als je iets aan diesel systeem hebt gedaan
is systeem niet goed ontlucht
dan moet je vele malen langer ontluchten en dan na flink tijd doorstarten pakt hij hem wel
let op
dat je niet je startmotor kapot draait
15seconden draaien keer ontluchten
meestal als systeem goed is en je doet dit 3 a 4 keer dan merk je wel of hij wil starten of niet
Hoi trucker0werner,
Nogmaals dank voor je reactie. Alles is inmiddels bijna 2 x losgeweest en hebben we alle genoemde punten reeds gecheckt en uitgevoerd, maar zonder resultaat. We gaan alles nogmaal nalopen in de hoop dat we n m aan de praat gaan krijgen.
Kunnen er nog andere zaken zijn dan je al hebt gemeld?
12 jaar
wat zijn de foutcode's? dat ontbreekt in het verhaal.
[url=http://postimage.org/image/mwrmfiwcl/][img]http://s2.postimage.org/mwrmfiwcl/407_1....[/img][/url]
heb je hier mss wat aan?
11 jaar
eerste geeft het al aan
je nokkenassensor geeft geen signaal
hierdoor weet computer niet welke cilinder als eerste moet inspuiten
hierdoor slaat hij dus ook niet aan
er staat bij geeft geen signaal
de sensor kun je afstellen
je zet hem tegen de poelie en dan 1mm terug en vast zetten
met een nieuwe sensor zit speciaal een puntje op van 1mm die zet je tegen de poelie
je zet hem dan vast het puntje is gemaakt zodat deze eraf slijt en dus geen gevolgen heeft
verder lees ik dat je gloeibougies niet gevoed wordt
dit is voor het starten niet zo'n probleem, maar zorgt wel voor dat bij koud weer beter kunt starten
dit geldt ook voor de volgende 2
gloeibougies keer controleren op weerstand ten opzichte van massa
eventueel ook bij relais, zodat je de bedrading mee meet
weerstand van 0.8-1.1ohm is goed, boven de 2ohm is het eigenlijk al te veel maar zullen ze wel nog iets doen
de betreffende relais zit onder de computer
4 even dikke draden aan de buiten zijdes zijn voor de gloeibougies, hiervan na massa meten en je weet meteen of je bedrading in orde is
Nogmaals dank!
Morgen worden de nokkenassen afgesteld bij de dealer en wordt ie weer in elkaar gezet. Pfffff
Ik houd je op de hoogte.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar