close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407: versnellingsbak storing

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Heb hier een 407 2.0 met een automaat. De klant geeft als klacht dat als hij koud vertrekt soms na een paar km een snok voelt in de aandrijving.
Op dat moment gaat er een lampje aan ten teken van versnellingsbak-storing. Vanaf dat moment heeft de klant het idee dat hij de hoogste 1 of 2 versnellingen niet meer heeft. We hebben de codes uitgelezen en dit komt eruit; 2 slippen (koppeling/remmen) niet permanente storing.
00223 (00DF) onbekende code
Hij is uitgelezen met een snap-on solus en hun help-desk kan ook de 00223-code niet terugvinden.
De eerste code zou inhouden dat er een toerentalverschil is geconstateerd tussen ingaand en uitgaand, dus een slip in de automaat.
Nu heb ik in een ander topic gelezen dat er ook software-updates zijn die terug te vinden zijn via de laatste 8 posities van het chassisnummer.
Dus bij deze alvast; 21527349.
Kan iemand mij hiermee verder helpen.
O ja, km-stand is 188.000.
Ik ben er zojuist achter gekomen dat het een AL4-bak is.

Geplaatst door

harlie (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

verwijder de warmtewisselaar eens, controleer of er geen vuil in zit, zit dat wel in, nieuwe autoamaat (je ziet dan voering van je lock-up )

op de vloeistofdruksensor die onder op de automaat zit controleer de onderste nummer
Van 05237 tot 05238
Van 05241 tot 05245
Van 05248 tot 05251
Van 05256 tot 05257
zit hij daar tussen vervang de druksensor

als er een druk probleem is vervang dan ook de twee kleppen op het brein die achterop zit.
als je dit zelf wil doen gaat helaas niet makkelijk
dit ivm je speciaal gereedschap nodig hebt om pal op zijn juiste plek te krijgen
zonder kan ook maar is niet te garanderen dat dit in 1 keer lukt

en inderdaad het gaat hier om een al4 bak
als je een AM6 automaat had dan had het probleem ook in de komplete brein kunnen zitten

tevens graag laten uitlezen
zie vaker dat een universele tester niet alle storingcodes goed uitleest en dus gekker waardes krijgt
met peugeot tester weet de tester wat de storing is.
dit is niet alleen bij peugeot maar bij meer merken

Heb de complete auto weggebracht voor reparatie/revisie van de automaat en software-update.
Hij is al een week weg dus ik hoop dat ik hem morgen terug op kan halen.
Ik laat nog weten wat er precies mis was.

harlie 0
badge

11 jaar

Auto is gerepareerd en ik heb de volgende beschrijving van de reparatie gekregen; koppelomvormer was wss de oorzaak van het probleem, hier is een ruil-exemplaar voor gemonteerd. Tevens zijn er nog diverse glijlagers vernieuwd omdat deze teveel speling hadden en in de aansturing zijn er kleppen vernieuwd en de software is geupdate.

harlie 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.