hoi,
heb hier al eerder een post over gedaan, het olie peil wisselt sterk, ik peil altijd bij koude motor, en bij redelijke waterpas stand.
toch verschild het olie niveau steeds, soms bijna min dan weer half of bijna max! het lijkt als of er geen koelvloeistof bij zit, vloeistof niveau is ook niet gedaald! motor springt ook altijd meteen aan! wel zit er al een jaar wat natte olie bij de koppakking van cylinder nr 1 achter het schild vd brandstofpomp, dit blijft nat!
verder geen bellen in koelvloeistof ofzo en ook geen vermogens verlies!
wat kan dit zijn?? misschien toch de koppakking?
volgende maand komt dr n nw bak op en wordt de distributie gedaan! Is het raadzaam om dan preventief de koppaking ook gelijk te doen???
wat kost dit?
alvast bedankt grt w
ps heb deze auto cadeau gegeven aan mn broertje, hij gaat er dagelijks 160km mee rijden, dus hij moet echt ok zijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je ook telkens olie bijgevuld als het peil laag stond?
nee, ik heb geen olie bij gevuld, wel is het zo dat het peil gezien ze normale gebruik nu ongv half zou moeten zijn!
best raar als je hem dan echt op max peilt!!! en de volgende dag na 140km rijden staat hij op min, dag later weer half
is toch n halve lieter verschil,
iemand een iedee?
18 jaar
306 cabrio,
enig iedee?
alvast bedankt
grt w
18 jaar
Nu schokt hij ook afen toe bij een koude start, het lijkt net of de motor ff inhoud. Dit is nieuw!
kan het iets met de koppakking te maken hebben?
grt w
18 jaar
Het schokken bij koude start en inhouden kan misschien aan de gloeibougies liggen. Warm loopt hij wel goed? Is er bij de koude start ook veel rook??
Voor het wisselende oliepeil heb ik zo geen verklaring. Hoe is het peil van de koelvloeistof?
geen iedee
18 jaar
Ik weet niet hoe en waar het motoroliefilter gemonteerd zit. Afhankelijk van de plaats van montage hebben sommige oliefilters hebben een klep om te voorkomen dat ze leeglopen.
Thnx vd reactie 306
bij koude start heeft hij een grijze pluim rook, is daarna gelijk verdwenen, bij veel gas geven komt er zwarte rook uit!
koelvloeistof niveau is normaal! bij een lekke kop [pakkking zou er koelvloestof bij de olie moeten zitten en witte rook toch?
Sjaak, het oliefilter wordt op het onderblok geschroefd, is er een van het klasieke type, dus er zit geen klep in denk ik, maar bedankt voor het mee denken!
grt w
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar