heb olie verlies heeft 173000 km komt van de achterzijde boven aan de kulas of kleppen deksel er is alle dagen een plekje olie op de grond heeft daar iemand ervaring mee met dit probleem is het vervangen van de pakking van het kleppen deksel een oplossing waar op moet men rekening houden met het vervangen ook moet ik een koppelings kabel vervangen waar moet ik daar rekening mee houden
mijn vraag is kan het olie verlies komen van het kleppen deksel op die kilometers en vervangen koppelings kabel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
TS, is het mogelijk om de OP opnieuw te maken, dit maal MET lees tekens?
Begin even met het kleppendeksel schoon te maken, bijv met remmenreiniger, en deze dan iets vaster te draaien (doe dit voorzichtig).
Waarschijnlijker is (want lekkage langs kleppendekselpakking zorgt niet voor een dagelijks plasje olie - dat is veel te veel) dat een krukas keerring lekt.
14 jaar
Het kan via klepdekselpakking komen, maar waarschijnlijk moet je net een etage lager zijn, namelijk de afdichting van het aluminium nokkenas-deksel. Hierin zijn voor DW8 2 uitvoeringen: 1 met rubber pakking of 1 met vloeibare kit pakking. Vooral de laatste uitvoering geeft nogal eens lekkage doordat de bevestigingsboutjes hiervan lostrillen. Ook olie-lekkage via de pasvlakken van de buitenste nokkenas-lagerkapjes is een mogelijkheid evenals de nokkenas-keerring.
En Willem, dit kan echt wel voor een dagelijks plasje zorgen.
Oplossing is alles demonteren, reinigen en voorzien van nwe pakkingen. kun je gelijk klepspeling controleren en eventueel stellen.
Culasse kan ook, maar nog niet vaak meegemaakt bij DW8. Gezien de opbouw van DW8 (= XUD) loopt het oliekanaal voor de bovensmering aan de achterzijde aan distributiezijde in het blok omhoog.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar