Peugeot Partner: Kachelweerstand brand steeds door

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: Onbekend

Hallo,

Ik heb een Peugeot partner staan van een klant van mij.
Ik heb hier nu al 2 keer een nieuwe kachel weerstand in gezet.

maar steeds na een dag of 2 brand deze door.
De kachel werkt dan alleen nog maar op stand 4

Ook heb ik gekeken of de kachel niet verstopt zit.
Maar voor zo ver als ik het kan controleren zit dit allemaal goed. en heb ik voldoende door stroming.

iemand misschien een idee??

Alvast bedankt

Geplaatst door

jertam (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kachelmotor vervangen
waarschijnlijk teveel weerstand en door de hoge weerstand stook je de kachelweerstand op
normaal zit er een zekering tussen en verwacht ik eerder dat die zou springen maar kennelijk niet
als de weerstand uit hebt en op stand 4 komt er genoeg lucht langs de weerstand ( uit het gat waar de weerstand zit)

persoonlijk heb ik nog niet meegemaakt dat een kachelmotor of kachelweerstand bij partner kapot is gegaan
maar als er de nodige km op staat kan het zo zijn

De Km vallen wel mee.

Maar de weerstand heeft het niet begeven. Maar boven op de weerstand zit een diode. die brand door, en ja dan werkt de weerstand ook niet meer.
Zal kijken of ik morgen een fototje kan schieten van de weerstand zodat ik de diode kan laten zien.

ja je zou denken dat als de kachel motor teveel stroom trekt dat deze wel beveiligd is met een zekering. maar nee niets is minder waar.

Ik zal eens kijken of ik een AMP meter tussen de kachel motor draad kan zetten om te zien wat deze trekt.

jertam 0

13 jaar

Ik was dit draadje een beetje vergeten.
Ik heb de kachelmotor vervangen en voor 30 centen een nieuwe temperatuur diode gekocht.
Deze met een beetje kunst en vlieg werk vast gesoldeerd. (Soldeer bout toch snel tegen de 400graden)
en de diode gaat defect bij een temp van 150 graden.
Dus een ijsklontje onder de diode gelegd en solderen maar.

Auto en kachel nu heerlijk warm.
Dus door de tehoge stroom afnamen van de kachel motor werd de weerstand zo heet dat de diode er uit ploft.


Probleem opgelost!!

jertam 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.