Peugeot 306 XR TU3JP KFX: Omlegging van dampafzuiging naar carterontluchting > Oldtime

Bouwjaar: 1997

Oldtimer schreef eens:
"Deze multipoint heeft de dampafzuiging van de tank nog vlak bij de vacuusensor zitten en dat veroorzaakt het stotteren--inhouden.Dat pilaartje afdoppen en een langer slangetje met een T stukje op de carterontluchting geeft verbetering. succes Oldtimer."

Nou Oldtimer heb ik gedaan, alleen een vraag. Moet ie direct op de zijde van de carterontluchting die tevens naar het filterhuis gaat of aan de zijde van het kleine slangetje wat op het inlaathuis zit? Dit omdat daartussen een klein gaatje zit wat aan de laatstgenoemde kant dus een grotere zuigkracht heeft dan aan de carterkant. Maakt dit voor de werking van de dampafzuiging veel uit? Of kan het kwaad? En wat is dan die "klep" waar die carterontluchting op zit? (afsluitklep?)
Alvast bedankt.

Jansen737

Geplaatst door Jansen737 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Hij moet aan de kant van het inlaatspruitstuk en er mag volledig vacuum op staan want de doorstroming wordt toch geregeld door de elektroklep tussen het koolstoffilter en het inlaatspruitstuk.

Jansen737 (0), 19 jaar geleden

OK Oldtimer, bedankt weer voor deze tip. Gaan we gelijk aan werken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.