auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 407: Onregelmatig stationair + schokkend lopen in deellast

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI FAP 110KW

Hallo,

Heb een probleem met een 407 HDI. De auto loopt stationair onregelmatig (motor ligt erin te schudden) wordt na een paar minuten wel minder. Dit doet de auto ook bij een contstant toerental op de snelweg. Zodra de auto in deellast zit. Versnel je weer of ga je een viaduct oid op is het weg.

Als de auto stationair loopt zit er geen lucht in de doorzichtige brandstof leidingen. zet je vervolgens de motor op ongeveer 2000 toeren. Komen er lucht bellen in de brandstof. Zit net een nieuw brandstoffilter in + nieuwe O-ring. Is er iemand bekend met dit probleem? En wat was toen de oplossing.?

Heb al veel gelezen over het schokken, regeneratie /verstuivers etc etc. maar heb nog geen echte oplossingen kunnen vinden. Heb nog wel gelezen dat iemand dit probleem ook heeft gehad en toen de contacten van de "computert" bij de tank heeft schoongemaakt. Hiermee was het probleem verholpen. Weet iemand waar dit computertje zit? in de koffer? onder de achterbank? of toch gewoon onder de auto???

Ps. Auto wordt zaterdag uitgelezen op foutcodes, tevens wordt de retouropbrengst van de verstuivers gemeten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst door

Ries0509 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Richard uit Hoogeveen, laat dan gelijk ook even kijken of de hoeveelheid luchtbellen acceptabel is, want op zich hoeft bij een HDI een beperkt aantal voorbij vliegende luchtBELLETJES geen probleem te zijn.
Uitlezen geeft misschien meer duidelijkheid, maar als ze de mogelijkheid hebben qua diagnose-apparatuur is het raadzaam om ook te kijken naar verdere gegevens, zoals bijv. onderling verschil in de verstuivers en luchthoeveelheid enz.
Het verhaal over contacten van de "computert" bij de tank is mij niet duidelijk. Bij/onder de tank hangt het reservoir additiefvloeistof voor het roetfilter. Dit kan geregeld worden door een losse "computert", maar als ze deze "computert" bedoelen, dan ontgaat me de logica over contacten reinigen en hiermee schokken verhelpen.

hans4074 0
badge

14 jaar

Net uitgelezen. code p1351. gloeibougies of relais.

Kan iemand mij vertellen waar dit relais zit?

kan het in autodata en het instructieboekje niet vinden.

Ries0509 0
badge

14 jaar

Het gloeirelais zit dacht ik onder de inspuitcomputer in zwarte plastic bak links onder de motorkap. controleer eerst de voorgloeibougies op onderbreking. het relais ging in het begin ook nog wel eens stuk.

Niek, het lijkt mij een beetje dat dit weinig met de klacht te maken zal hebben,lijkt mij meer een UGR of zoiets verhaal.

oldtimer 0
badge

14 jaar

Bedankt hier kunnen we wat mee, Relais gevonden. gaan de gloeibougies nog even doormeten op onderbrekingen.

Kan het zo zijn dat bij het regenereren de gloeibougies worden ingeschakeld? en zodra hier een storing inzit er geen regeneratie plaats kan vinden wat het schokkende effect op de snelweg in deellast (120 in de 6) kan veroorzaken?

Proberen in eerste instantie deze foutcode op te lossen. gaan dan verder kijken naar de egr etc etc..

Ries0509 0
badge

14 jaar

volgens mij moet je niet zoeken in de richting van je gloeibougies. enkel in uiterste gevallen gaat de motor ecu deze aansturen om te regenereren. het probleem lijkt op een probleem met het brandstofsysteem. hoe zat het met de retouropbrengst van de verstuivers en de correctie in meting gegevens? hoe zit het met de brandstoffilter? is p1351 de enige storing aanwezig? egr kan ook maar dan zou er volgens mij snel een storing worden opgeslagen in die richting

Tim C 0
badge

14 jaar

Lijkt mij misschien ook wel egr probleem oldtimer daar heb je denk wel gelijk in maar de de topic starter wilde dit weten en kan geen kwaad om dat eerst in orde te brengen en dan weer verder te gaan. Anders blijf je soms met onzekerheden zitten.
Als ik het goed heb gaat de egr niet meer open als je de lucht massameter loskoppeld. Bij wijze van proef kun je dit misschien proberen om eger uit te sluiten. Je krijgt dan natuurlijk een berg storingen maar het is een exprement. Wat in plaats hiervan ook kan is de metalen egr buis tijdelijk dicht maken.

Hallo hoop dat nog iemand deze topic volgt.

Sorry vanwege onmstandigheden niet eerder een update kunnen geven. Helaas zijn de storingen nog niet verdewenen. Ondertussen wel veel gedaan en geprobeerd om het probleem op te lossen.

Storingscode P1351 is verdwenen oorzaak 1 kapote gloeibougie van 4e cilinder(distributie zijde) vervolgens verstuivers gedemonteerd, laten checken, reiningen. Men gaf aan dat de voorverstuiving van 2 verstuivers niet optimaal was (dit overigens voor het reiningen). Verstuivers weer gemonteerd (nieuwe brandplaatjes) 400km zonder problemen gereden.

Nu echter weer hetzelfde probleem echter met andere storingscodes P1693 en U1118, deze verschijnen echter pas als de auto wordt uitgezet. Niet eerder en ook niet tijdens het rijden wanneer het schudden/stoten zich voordoet. Auto schud wel na bij het uitzetten. Weet iemand waar ik moet zoeken om deze code's op te lossen?


Wat hebben we nog meer gecontroleerd, EGR klep verwijderd en gecontroleerd, brandschoon, ook nog afgesloten dmv plaatje met een 6mm gaatje. Geen effect. Inlaat spruitstuk gedemonteerd helemaal schoongemaakt, geen effect. Tijdens het rijden met uitleesapp. valt ons op dat er geen temperatuur voor de Kat gemeten wordt. dit is 0 graden. Moet hier wel een temperatuur gemeten worden?

Alvast bedankt voor al jullie reacties.

Ries0509 0
badge

14 jaar

wat je evt.kunt doen met comp. op regenereren zetten vacuummeter plaatsen en proef rijden bij vacuum verlies werkt er een /of meerdere klepjes niet of onvoldoende

antoonio 60

14 jaar

goededag heren,

laat ik nu de zelfde auto met het bijna zelfde probleem hebben staan, eerste instantie de foutcodes gemaakt die in de ecu stonden, gloeier vervangen enz. egr gecontroleerd, gasdoseer klep vervangen(deze sluit kort tijdens regenereren), verstuivers gecontroleerd bij de dealer software update gedaan. en nog steeds kl*te. hij geeft geen fouten meer aan en je moet minstens 50 to 100 km rijden voor dat hij gaat bokken/stotteren en soms kun je ook 200 km zonder probleem rijden. heeft iemand nog een ideetje

groet,

Thijs

thijsvankuijk 0
badge

14 jaar

Hallo,

Ik zit in mijn 6de jaar automechanica en ik moet een peugeot motor uitbouwen.
Ik eheb hierbij informatie nodig over het gloeisysteem, oliedruk en inspuitmoment of gegevens voor het afsteller ervan.

Is het mogelijk om mij hierbij te helpen?

Alvast dank

Brent

Brent0001 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.