Peugeot 407: P0095 P0098 Peugeot 407 1.6 HDI 80KW 2004

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDI

Hallo

Wij hebben hier een peugeot in de garage staan die de foutcode's heeft met EOBD uit lezen
P0095 & P0098

P0095 = "P0095 INTAKE AIR TEMP SENSOR 2 CIRCUIT",
P0098 = "P0098 IATS2 CIRCUIT HIGH INPUT",

Het motormangement lampje brand maar auto rijd prima trekt goed op rookt niet houd niet in :(

De dealer gebeld en die claimt dat de temp sensor van de inlaat bij de LMM zit en dat die wel eens stuk gaan.
De LMM meet de ingaande temp. van de lucht en mocht die te koud zijn dan leverd de turbo warme lucht.
is een soort voorverwarmer als ik het allemaal goed begrijp.

P0098 begrijp ik niet en hoop dat iemand hier mij die kan uit leggen!

inmiddels de LMM meter vervangen maar je voelt hem al lampje gaat niet uit na het resetten de zelfde 2 fout codes blijft die aan geven?

heb ook de kabel van de LMM nagelopen tot de grote kabelboom op kabel breuk, maar die ziet er prima uit!

kan iemand mij hier iets meer wijs maken of toch maar naar de dealer??

MVG willem kantelberg

anoniem-1573996169

Geplaatst door anoniem-1573996169 (0) , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

P0095 is een algemene melding, P0098 is een meer specifieke melding dat het circuit te hoog is (mogelijk kortsluiting).
Beide foutcodes gaan over Luchtemperatuur sensor 2 (TWEE, heel belangrijk) en niet sensor 1.
De Inlaatlucht temperatuur sensor in de luchtmassameter is volgens mij nummer 1, dus dat wisselen geen effect heeft, dat klopt dan.

Zoek in het inlaatstuk vanaf de turbo naar de 2e temperatuur sensor. Waar die zit, weet ik niet precies.
Ziet er waarschijnlijk zo uit:
http://start.mijngrossier.nl/catalog/art...

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

P0098 gaat over de (2de) luchttemperatuursensor die bovenop de luchtdosering zit = voor de motor staand aan de linkerzijde vooraan zo'n beetje boven de dynamo. Volgens mij voorzien van stekker met groene kleur.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

Ik heb nu die andere sensor besteld en deze ziet er inderdaad uit als een voeler.
van de week komt de klant terug en dan houd ik jullie op de hoogte of het probleem verholpen is.
de sensor moet langs de map sensor zitten.

en ik moet ook even een fout vermelden ik zei dat het een 1.6 HDI is maar het is een 2.0 HDI

alvast bedankt mannen

mvg willem kantelberg

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

[quote=autogek]Ik heb nu die andere sensor besteld en deze ziet er inderdaad uit als een voeler.
van de week komt de klant terug en dan houd ik jullie op de hoogte of het probleem verholpen is.
de sensor moet langs de map sensor zitten.

en ik moet ook even een fout vermelden ik zei dat het een 1.6 HDI is maar het is een 2.0 HDI

alvast bedankt mannen

mvg willem kantelberg[/quote]
Het probleem is verholpen was inderdaad de tweede sensor van de luchtinlaat temparatuur meter

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.