close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407: trillende remmen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: hdi

Klant komt binnen met trillende remmen, nieuwe remschijven en remblokken gemonteerd ( orgineel peugeot ) na 3 maand hetzelfde probleem, remschijven afgedraaid aan de auto, na ongeveer 4 maand hetzelfde probleem, weer nieuwe schijven gemonteerd, en tot onze grote verbazing komt de klant vandaag weer binnen met hetzelfde probleem, iemand dit probleem vaker meegemaakt?

Cheers, hans

Geplaatst door

mecano ltd (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe recht is de naaf nog ? Als die ook krom is zal de schijf waarschijnlijk ook steeds weer krom trekken.

pieterp9094 0
badge

14 jaar

naaf is misschien krom, zit er geen speling op het lager? worden de wielbouten met de momentsleutel op koppel aangetrokken?

Tim C 0
badge

14 jaar

Hallo Tim en Pieter, de naaf links en rechts hebben een afwijking van bijna 0.019, zowel binnen als buiten, vandaag een andere 407 gemeten en die had op de naaf een afwijking van bijna 0.2 mm, maar geen problemen met trillende remmen, heb vandaag alles nieuw besteld, zowel links als rechts, incl lagers, dus jullie horen zeer snel hoe het is afgelopen.

Bedankt voor de reactie, en tot lezens.

Cheers, Hans

mecano ltd 0
badge

14 jaar

Hallo , ik zou de eigenaar van de wagen eens een hint geven ,dat hij bij nieuwe schijven ,deze wat moet inrijden, bij brute rijstijl ,zoals snel optrekken en snel afremmen kunnen de schijven gaan vervormen, als deze nog niet helemaal "getemperd" zijn ,zoals ze bij ons zeggen. Ik heb dit ook voorgehad met een vectra, jonge sportieve bestuurder...enz.., na mijn opmerking aan zijn rijstijl, was het probleem opgelost.

Alle draagarmrubbers ok?

marcel7031 0
badge

14 jaar

Heb jij geen kopper vet tussen schijven en naaf gesmeerd, die maakt wat probleem tijdens remmen.

Nieuw schijven monteren en dit keer geen vet smeren tussen schijven en naaf, maar wel goed schuren.

saidamraoui 0

14 jaar

Draagarmrubbers vernieuwen wil soms erg helpen, al is ie daar nog wel wat jong voor

mcitr. 0

14 jaar

Hoewel het in de vraagstelling om een 407 gaat heb ik met mijn 406 Break HDi 2.0 Aut. hetzelfde probleem. De oorzaak bij mijn 406 is dat de remmen niet voldoende loskomen en de auto dus constant remt zonder dat je het merkt. Het pedaal voelt dan ook veel harder aan en bij de minste aanraking remt de auto al heel sterk. Zeker in de zomer merk je dat de remmen en wielen ongewoon warm worden en wanneer ik de auto uit laat rollen is het duidelijk dat deze sterk afremt. Enkele malen 'stampen' op het rempedaal doet de remmen uiteindelijk weer los komen. Wanneer de achteras meer beladen wordt (4 personen in de auto) treedt het verschijnsel sneller op. Mijn 406 heeft echter geen zichtbare remkrachtverdeler of regelaar, deze is vermoedelijk geïntegreerd in de ABS unit. Ik vermoed dat daar het probleem zit maar ik heb ook al het advies gehad om de remservo te vervangen omdat daar een klepje niet voldoende of te laat opent met het hierboven beschreven resultaat. Ik ben er nog niet uit, de beide onderdelen zijn juist de meest prijzige en ik probeer dan ook eerst zekerheid te krijgen. Deze klacht lees ik echter ook op Engelse en Franse sites

Hempie1 140

14 jaar

Zijn de remklauwen wel goed gangbaar op de pennen, en komt de zuiger ook goed vrij ? Lijkt erop dat er gewoon iets vast zit.

pieterp9094 0
badge

14 jaar

Pieter,

De klauwen zijn voor en achter gereviseerd ofwel van nieuwe rubbers voorzien hoewel de dealer vertelde dat het bij een jonge auto als de mijne niet nodig zou zijn. Inderdaad bleken de remzuigers er gemakkelijk uit te komen en was er geen spoor van slijtage te zien. De nieuwe blokken (TRW) zijn aan de randen enigszins afgevijld dat ze niet klem kunnen gaan zitten in de remklauwen. De nieuwe schijven (Brembo) zijn uiterst zorgvuldig (naven schoongemaakt en mogelijke roestplekjes geschuurd en vlak gemaakt) gemonteerd en de remslangen zijn rondom vernieuwd maar het probleem is gebleven. Op het moment dat je merkt dat de het rempedaal hard is geworden en helemaal bovenin zit is het niet meer mogelijk om de auto op een vlakke ondergrond met de hand te verplaatsen. Bij controle met een krik bleek dat alle vier de wielen op dat moment vast zitten. Alleen 'stampen'op het rempedaal doet de remmen weer loskomen. Dit euvel wordt zoals gezegd ook gemeld op buitenlandse autofora. De remmentest op een testbank geeft steeds een goed resultaat zonder links/rechts veschillen.

Hempie1 140

14 jaar

Oh ja, Aan het begin van de rit is er niets aan de hand, het gevoel in het rempedaal is normaal en de werking van de remmen ook. Pas na enige tijd of eerder als het warm is buiten en/of de belading hoger is dan normaal treedt het euvel steeds opnieuw op.

Hempie1 140

14 jaar

Zijn de geleidepennen er ook uit geweest, schoongemaakt en opnieuw ingevet ?

pieterp9094 0
badge

14 jaar

Beste Pieter,
Het lijkt me duidelijk dat ik op zoek ben naar iemand die in detail op de hoogte is van de werking van zowel de ABS pomp en bijbehorende regelunit als de rembekrachtiger van Bosch.
Lees mijn relaas nog eens goed over en lees ook de Engelse en Franse internetfora en u zult begrijpen dat het euvel niet in de remklauwen zit.

Hempie1 140

14 jaar

Hempie1,

Uw vraag betreffende de remkrachtregelaar, de elektronische remkracht verdeler heeft geen klep of zo maar is een elektronische regeling die aan de software van het abs is toegevoegd. Ook als het mechanisme zou zijn dan zouden toch alleen de 2 achterwielen gaan aanlopen en niet alle 4 de wielen
Diagnose,

Ik zou de vacuumaansluiting(ook het klepje verwijderen) op de rembekrachiger eens losmaken op het moment van de storing,rempedaal niet aanraken en kijken of de storing weg is (lees of je de auto weer kan verduwen en de wielen weer vrij ronddraaien). Zo ja probleem gevonden, zo nee kijken waar de restdruk(vloeistofdruk) blijft staan in het systeem, tussen abs en hoofremcilinder of tussen abs en wielen. Ik zou dus bij de hoofd remcilinder een nippel losdraaien en daarna tussen abs en wielen.

Ik verdenk echter de rembekrachtiger hoor!!

Kijk ook eens goed bij het rempedaal of dat nergens tegen aan kan komen of zo

Beste Peugeottechnieker,

Veel dank,

Dit is wat ik zoek.
De remkrachtverdeling voor/achter is dus onderdeel van de ABS-regeling. Het zoeken naar een aparte regelaar kan ik nu staken. De waarschijnlijkheid dat de remservo de schuldige is neemt toe. Maar ik zal eerst de voorgestelde handelingen uitvoeren want ik wil graag weten hoe dat zit en vermoedelijk velen met mij want het probleem blijkt nogal eens voor te komen. Ik zal het niet overdrijven want als je op Europees niveau kijkt is de kans groot dat je ook een aantal Toyota-problemen tegenkomt maar het is onbevredigend om een onderdeel te vervangen en succes te hebben zonder precies te weten waar de fout nu eigenlijk zat.

De kwaliteit van uw antwoord ben ik zelfs niet tegengekomen op de AMT-site!
Nogmaals dank!

Hempie1 140

14 jaar

Diagnose stellen begint met syteemkennis. Systeemkennis begint met een stevige basisopleiding
Daar zijn monteurs op getraind. Daarnaast krijgen ze meerdere opleidingen die merkgericht zijn.
Een monteur is nooit uitgeleerd. De technieken gaan momenteel harder als ooit tevoren.
Zeker reparaties aan remmen is specialistenwerk.
Ik blijf erbij dat de betere monteurs onderschat en onderbetaald worden.
Kijken op forums bieden geen kant en klare oplossingen
Het huidige verkeersbeeld is ook zodanig dat (zeker) remreparaties door specialisten moet worden uitgevoerd. Dat dat wel eens duur uitpakt is heel vervelend.
Men verwacht van -zeker- een remonderdeel dat het van begin af aan perfect gaat werken en dat voor een langere tijd. Ja, dat kost geld
De huidige autobezitter wenst gewoon ABS, brake assist ,hill holder etc. En als dat stuk gaat piepen diezelfde mensen.
Wij zijn er dan voor om dat netjes op te lossen. De klant verwacht dat ook. En mag dat ook verwachten.
gr marcel

marcel7031 0
badge

14 jaar

Beste Marcel,
Dank voor uw bijdrage. U bent hoogstwaarschijnlijk een toegewijd technieker maar u behoort helaas tot een kleine groep.
Ik ben het met u eens dat gedegen scholing noodzakelijk is maar ik meen te merken dat een groot aantal mensen in deze branche dat helemaal niet nodig vindt. Het valt niet mee om iemand te vinden die op een gedegen manier een diagnose kan stellen. De meesten, en dat geldt zeker ook voor de professionals, passen de methode van trial-and-error toe en dat natuurlijk op kosten van de klant. Men monteert vaak domweg een nieuw onderdeel 'X' dat dan wel in relatie staat tot het probleem maar daarna krijg je doodleuk het advies om onderdeel 'Y' ook te vervangen want het vervangen van onderdeel 'X' bleek niet de oplossing te zijn. Inmiddels is de reparatie natuurlijk tweemaal zo duur geworden. Een kennis van mij vertelde dat het verstandig is om je auto in Duitsland te laten repareren want het beroep van technieker heeft daar nog een zekeren status. In ons land is dat nauwelijks het geval. Dat wil niet zeggen dat er in Nederland geen goede reparateurs of goede werkplaatsen zijn maar in Duitsland zijn het er niet alleen absoluut maar ook in relatief opzicht meer. U zegt dat het kijken op forums geen pasklare oplossingen biedt maar dat ben ik niet met u eens. De Peugeottechnieker die als laatste zijn bijdrage leverde heeft mij een pasklare foutopsporingsmethodiek aan de hand gedaan. (Het probleem met de remmen van mijn auto speelt inmiddels al enkele jaren en de zojuist aangedragen oplossing is de eerste logische manier van werken die ik in al die tijd gehoord heb. En dat terwijl ik met regelmaat dealers en monteurs gevraagd heb wat de oorzaak zou kunnen zijn!). Dat goede monteurs onderschat en onderbetaald worden durf ik niet te beamen. Ik ken er enkele die in elk geval niet onderschat worden. Over hun beloning heb ik ze niet horen klagen. Maar de Nederlander in het algemeen heeft weinig ontzag voor goede techniekers en dat is erg jammer. Velen krijgen dan ook wat ze verdienen: Een slecht gerepareerde auto. In Duitsland is dat, gemiddeld genomen, wel anders.

Hempie1 140

14 jaar

Beste Hempie

Het is op dit forum niet de bedoeling dat een Topic door derden wordt overgenomen.
Indien u vragen heeft open dan zelf een nieuw Topic....

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Beste moderator,

U heeft gelijk, ik liet me even meeslepen door de vorige reactie. In mijn geval slaan we twee vliegen in één klap want de methodiek die door 'Peugeottechnieker' werd aangedragen is toepasbaar op zowel de 406 als de 407. In deze topic was er nog geen doelmatig antwoord verschenen vóórdat ik mijn opmerking plaatste, dus we hebben er allemaal profijt van gehad. Ik zal het hierbij laten!

Hempie1 140

14 jaar

Hempie1

Mijn mededeling was slechts te info.
We laten het Topic ook gewoon open wachtende op alsnog een oplossing.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Nou hans hoe is het afgelopen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.