Auto is afgekeurd wegens nul remwerking linksachter. Voeringen zijn nagelnieuw en de cilinder inmiddels ook. Probleem is dat er wel remdruk aankomt op de leiding, maar dat er geen druppel uit de ontluchtingsnippel komt. Dat was met de oude, gangbare cilinder ook. Het is een Bendix cilinder, kennelijk met ingebouwde remdrukverdeler. Ik heb al geprobeeerd om het zonder trommel voor elkaar te krijgen, maar dat leverde (met verschillende standen van de zuigers niets op. Het pedaal zakt onmiddellijk als ik de leiding op de cilinder iets oplos. Gelukkig heb ik mijn geduld kunnen bewaren, maar ik ben de wanhoop nabij.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de de leiding zelf los maakt aan de cilinder , wat gebeurt er dan ? rem op druk en iets los draaien.
Is het remoliepotje helemaal leeg gelopen met het vervangen van de cilinder , anders eerst de rest ontluchten , gescheiden remsysteem.
Ferrie: wel eerst ALLES lezen alvorens overbodige vragen te stellen..........
[quote=Marck1]Het pedaal zakt onmiddellijk als ik de leiding op de cilinder iets oplos. .[/quote]
leiding voor nippel aangezien , te snel gelezen.
Als er wel druk komt maar geen vloeistof ?
Als je leiding los hebt gedraaidt komt daar dan wel remolie ?
Als je druk hebt , gaat de wielremcilnder dan wel naar buiten ?
Heb je niet een verkeerde wielremcilinder , je hebt ze met holle en bolle leidingnippels , nippel niet zo vast gedraaid of verkeerde aansluiting dat de leiding de doorgang naar de wieremcilinder blokkeerd.
Nieuqw cilinder is identiek. Ik had de oude opengemaakt en vond daarin een gewone en een ongewoon lange plunjer. Ik denk dat het daar mis gaat en dat er een kogeltje oid in zit wat dient als lastafhankelijk remdrukventiel. Nb ik heb geprobeerd te ontluchten in uitgeveerde toestand (op een 2koloms brug) en het lijkt erop dat zowel de oude als de nieuwe cylinder geen vloeistofdruk toelaten. Het vreemde is dat rechts het wel uitgeveerd doet. Ik ga proberen in ingeveerde toestand nog een keer te ontluchten. Mooi klusje voor volgend jaar. Dank voor het meedenken en prettige jaarwisseling. Als je nog iets te binnen schiet, hou ik me aanbevolen en ik zal de afloop nog posten.
11 jaar
Aan welke kant zit rechts de korte plunger , en waar zit hij links.
De korte zit rechts en wijst dus naar de achterkant van de auto. Dat is, als het in de nieuwe cilindeer net zo zit als in degene die ik er vanaf gehaald heb.
11 jaar
En hoe zit hij dan rechtsachter ?
Daar heb ik niet gekeken.Omdat het probleem links zit, heb ik rechts dichtgelaten. Mag ik er niet vanuit gtaan dat de nieuewe wrc minstens goed in elkaar gezet is?
11 jaar
Dat klopt , maar het is niet van zelfsprekend dat de linker en rechter cilinders hetzelfde zijn .
Draai het complete binnenwerk eens om , als dat kan , en kijk eens wat er dan gebeurd , proberen kun je het altijd , het werkt nu ook niet , wie weet.
Vanmiddag nog een poging gedaan op straat. Ontluchtingsnippel open en een knetterhard pedaal. Het liikt me toch stug dat ik de plunjers van een nieuwe cilinder moet omdraaien, maar het is mijn laatste optie.
11 jaar
Je weet het niet , maar kijk ook eens rechts , hoe daar de zuigers zitten.
Probleem opgelost. Ten einde raad het hele verhaal aan de keurder (hulde aan Kwikfit Hillegom)voorgelegd. Die haalden een schroefje uit het gat in de leiding (dat wat in de cilinder zit) kennelijk heeft iemand het er met het wisselen van de cilinder erin gestopt tegen het lekken in losgedraaide toestand.....Peppi & Kokkie. Nooit gezien en je verwacht het ook niet. En vorige APK's niet opgevallen. Leiding los:vloeistof, leiding vast:potdicht. Dank voor het meedenken en het lachen.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar