close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Peugeot 106 LPG 1.1

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Beste Mensen

Ik heb sinds 2 maanden een Peugeot 106 bj 98 1.1 benzine op LPG.
Bij aankoop deed hij het goed maar na een week begon hij afteslaan als ik op LPG reed.
Het werd steeds erger totdat ik 90% van het rijden op Benzine reed ipv op LPG.

Ik start hem gewoon op Benzine en na 2 seconde schakelt hij automatisch op LPG ik rij dan gewoon normaal en na een paar minuten valt hij gewoon dood en dan zet ik hem handmatig op LPG en dan doet hij het weer even totdat hij na een paar km weer doodvalt en dan zet ik hem handmatig weer op benzine tijdens het rijden.

Na advies van een kennis heb ik de verdamper gereviseerd maar dat heeft niet geholpen ik heb hem toen naar een garage gebracht en hij zei dat het de afsluiter zou zijn die defect was ik heb die besteld en na een weekje had ik hem eindelijk binnen (de eerste was incorrect) gemonteerd maar dat mocht niet baten, wat mij opviel is dat ik al die tijd zonder afsluiter heb gereden en toen ik een nieuwe had gemonteerd merkte ik geen verschil.

Ik ben toen bougie's en bougie kabels gaan halen en die heb ik er op gezet en het leek alsof het probleem was opgelost ik heb dat weekend heerlijk gereden zonder problemen maar daarna begon het langzaam weer optekomen en nu rij ik gewoon 90% op benzine ipv LPG.

Hopelijk is er iemand die mij hiermee kan helpen want het is erg frustrerend.

Mvg,

Geplaatst door

Chakkour (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

aan de hand van uw uitleg kan je wel stellen dat het probleem zich enkel voordoet op LPG.
Dus LPG systeem nazien, zien of de gas wel vooraan toekomt, en van daaruit verder controleren.
Dirk

D1854 0
badge

11 jaar

Hoe controleer ik dat door als hij op LPG staat het schroefje los te draaien maar hoe dan als hij niet op LPG wil lopen ?

Maar dan vraag ik me toch af waarom toen ik nieuwe bals en bougie had gemonteerd hij het eventjes goed deed ?

Gr.

Chakkour 0

11 jaar

Als hij het daarvoor goed op benzine deed waren die bougie's en bougie kabels niet het probleem dus gewoon toeval dat hij het toen even goed heeft gedaan!
Kijk eens of al uw darmen en aansluitingen van uw LPG goed vast staan!

ovi 0

11 jaar

HOI,

Op benzine deed hij het daarvoor goed ik merk wel dat hij naarmate hij slechter op LPG loopt dat hij op benzine niet meer zo stabiel loopt dus als ik stil sta dan loopt hij minder stationair ? En als hij op LPG dan is het meestal als ik gas terug of bij geef.

De aansluitingen heb ik al gecontroleerd voordat ik de verdamper reviseerde.

Nog meer adviezen

Chakkour 0

11 jaar

Heb je de kleppen al nagezien?
Dirk

D1854 0
badge

11 jaar

Hoi,

Nee nog niet maar ik zou denken dat als het de kleppen zouden zijn dat het probleem zich altijd zou voordoen en niet bij zowel een koude of een warme motor ?

Gr,

Chakkour 0

11 jaar

Ik neem aan dat het een AG DGC gasinstallatie is? Die zijn er namelijk destijds in nieuwe 106en gezet.

Dan is mijn eerste idee om de lpg/benzine schakelaar eruit te wurmen en de 2 polen tijdelijk door te verbinden. Ik heb al bij meer van die DGC's gezien dat de schakelaar slecht wordt.

Anders kan het ook de bekabeling van de gasinstallatie zijn. Je zegt dat het even weg was toen je onder de motorkap gewerkt hebt, dat kan een aanwijzing zijn.

Loutre 0

11 jaar

Heb eeb Hyundai H200 gehad en daar zat ook zo'n AG installatie in met heel veel problemen! Die installaties toen waren gekend om hun problemen met de DGI injectors! Deze werden zelfs toen al niet meer nieuw gemaakt maar moesten opgestuurd worden om te laten reviseren waarna het dan terug enkel jaartjes werkte maar met grote zekerheid dat het terug stuk ging!!! Ik heb deze installatie toen laten vervangen door één van Prins en nooit nog problemen gehad!
Als het dus een installatie is van AG moet je niet verder meer zoeken!

ovi 0

11 jaar

De DGI is de opvolger van de DGC en heeft inderdaad een problematische injector.
De DGC (waar het in dit topic over gaat) werkt met een gasmengstuk en die zijn een stuk betrouwbaarder, ik heb genoeg auto's gezien waar met vele tonnen op de teller, alles nog steeds werkte.

Na de DGI kwam de SGI met een injector voor elke cilinder, die wat minder problemen gaf.

Loutre 0

11 jaar

Dan moeten we enkel nog weten welke installatie hij heeft!
Die DGI hebben ze dus 2 keer vervangen bij mij maar uiteindelijk heb ik er voor gekozen om heel de installatie te veranderen want reed op het laatste meer op benzine dan op LPG!

ovi 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.