close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Op 3 cilinders lopen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Goedemorgen allemaal,

ik heb het volgende probleem met de auto van mn vrouw,

de auto loopt op 3 poten, hierbij geeft ie een foutcode op injector 3 aan, de injector evenals de bougies zijn vervangen maar het probleem bleef zich voortdoen.

Vervolgens is alles doorgemeten dus de injectorrail, kabels en kabelboom, hier zijn geen rare dingen naar voren gekomen.

nu verdenk ik dat de ECU zn beste tijd gehad heeft, kan dit of zijn er andere zaken die nog bekeken kunnen worden?

Tevens, als ik de ECU vervang door gelijke nummers heb ik dan ook een andere BSI en contactslot nodig?

Ik hoor graag van jullie,

mvg,

Xander Troost

Geplaatst door

XanderT (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe heb je de foutcode uitgelezen? Met EOBD apparatuur?
Zo ja, heb je dan ook de injector van cylinder 4 gecontroleerd? Hier wil nog wel eens ruitensproeier vloeistof in lopen.

Peugeot gaf in het begin de foutcodes op de injectors in ontstekingsvolgorde.
De derde cylinder bij een ontsatekingsvolgorde 1,3,4,2 is die van cylinder nummer 4.

N.B.: Cilinder 1 is bij Peugeot versnellingsbak-zijde. Cilinder 4 is distributie-zijde.

oldford 0
badge

8 jaar

Dat durf ik niet te zeggen, de bougie van de betreffende cilinder was wel gitzwart. Dus daar is sowieso iets niet goed.

Zal het straks even navragen.

XanderT 0

8 jaar

Beste ik heb exact het dezelfde probleem met mijn Peugeot 307CC. Ook injector 3. Garage heeft alles nagelopen en daarnaast de bobine vervangen. Dit heeft geen effect gehad.Vandaag wat specialisten gesproken en hun verdenken voor 90% de BSI en daarnaast wordt ook geadviseerd om de ECU door te laten meten. Dus ga maandag de garage opdracht geven om beide op te sturen en wachten het dan maar af.

jazzie 0

8 jaar

ECU bleek het ook niet te zijn.

Nadat de ecu vervangen was gaf ie opeens een ontstekingsfout aan.... bobine vervangen dus. Na testen ging die weer over op 3 cil.

Uiteindelijk erachter gekomen dat er een draadbreuk in de kabelboom zat. Eerder was deze al doorgemeten maar die gevonden.

Tot nu toe rijd ze weer lekker rond. Even afwachten dus.

XanderT 0

8 jaar

Gelukkig maar bedankt voor je feedback en veel rijplezier.

jazzie 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.