Peugeot Partner: openschroeven pomp

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: dw8

Weet iemand hoe je de bosch pomp van de dw8 motor iets rijker zet? er zitten verschillende verzegelde boutjes en het is mij niet echt duidelijk welke ik moet hebben...

voorbaat dank.

Mulsim

Geplaatst door Mulsim (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Waarom rijker zetten?

Gr.

Mulsim (0), 16 jaar geleden

de bedoeling is om er iets meer vermogen eruit te halen...
gr

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Gaat niet lukken met 'n beetje meer brandstof bij deze diesel. Daarvoor zul je een modernere versie ( hdi) moeten hebben.......

Gr.

Mulsim (0), 16 jaar geleden

ok dat is wel jammer om te horen...

gaat het ook niet lukken icm. een K&N 57I kit en het verwijderen van de Katalysator?
gr.

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Bespaar je de moeite.......( en het geld)

Gr.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Je kunt bij deze pomp toch nog gewoon de hevel van de gaskabel verder open laten gaan om iets meer toeren te krijgen ?OF hij daar ook harder van gaat ??.
Anders de rookstop ietsje inschroeven maar niet te ver ander zakt hij niet meer terug naar stationair.
En er zit ook nog een regeling op voor de transferdruk maar als je daar iets te veel geeft dan raakt de vervroeging van slag en brand je gaten in de zuigers.Lijkt me ook niet zo geschikt.
M.A.W.Als je niet goed op de hoogte van de ouderwetse dieseltechniek bent, afblijven.

Mulsim (0), 16 jaar geleden

hey oldtimer..

bedankt voor je reactie.. er zijn dus wel degelijk mogelijkheden om evt. iets meer vermogen uit de motor te krijgen.. ik ben zelf idd niet goed genoeg op de hoogte om dat zelf te doen denk ik.. maar ga nu zeker opzoek naar iemand die me erbij kan helpen..

Beunhaas (485) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Mulsim]hey oldtimer..

bedankt voor je reactie.. er zijn dus wel degelijk mogelijkheden om evt. iets meer vermogen uit de motor te krijgen.. ik ben zelf idd niet goed genoeg op de hoogte om dat zelf te doen denk ik.. maar ga nu zeker opzoek naar iemand die me erbij kan helpen..[/quote]
Zonde van de moeite, het enige wat je krijgt is meer rook uit de uitlaat en hoger verbruik.
Zonder turbo heeft meer inspuiten gewoon geen zin.

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

dit zal indd 'gevoelsmatig' iets meer trekkracht opleveren, maar daar is ook alles meegezegdt.

wat je ook aan je dw8 gaat doen...is weggegooide tijd en geld..hij gaat gewoon niet sneller/krachtiger lopen.

er is 1 oplossing, die absoluut werkt.......inruilen op een hdi..

Jaap Jansen (0), 16 jaar geleden

Het opschroeven van de pomp heeft wel degelijk zin.... de diesel loopt altijd met een luchtovermaat i.v.m. roet uitstoot. Ooit wel eens een 205 met een zwarte achterzijde gezien? Peugeot werkt altijd met een luchtovermaat!! Ook bij de DW8. Dat terwijl de Golfje van dezelfde tijd roeten bij de vleet.

Maar dan nog.... je schiet er niks mee op.. zelfs met 10 pk extra trek je de stenen niet uit de straat met een DW8...

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

enige sucses is voor de pomphouder en de garage bij de apk ivm te veel roet

Beunhaas (485) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Jaap Jansen]Het opschroeven van de pomp heeft wel degelijk zin.... de diesel loopt altijd met een luchtovermaat i.v.m. roet uitstoot. Ooit wel eens een 205 met een zwarte achterzijde gezien? Peugeot werkt altijd met een luchtovermaat!! Ook bij de DW8. Dat terwijl de Golfje van dezelfde tijd roeten bij de vleet.

Maar dan nog.... je schiet er niks mee op.. zelfs met 10 pk extra trek je de stenen niet uit de straat met een DW8...[/quote]
Er zit fabrieksmatig iets rek op de fabrieksafstelling, met een vuil luchtfilter is die rek al op.

10 PK ? No way

Mulsim (0), 16 jaar geleden

"met een vuil luchtfilter is die rek al op."

misschien een gek idee hoor maar als ik nou dat luchtfilter vervang voor een openair... hoe zit het dan met die rek?? en ben mijn kat ook al kwijt en merk dat ik onderin al iets meer heb...

van 70 naar 80pk... daar zou ik best tevreden mee zijn het is niet de bedoeling er een racer van te maken.. het is tenslotte een "gewone" diesel.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

open air heeft op een diesel een andere invloed dan een hoop herrie
neven effet slechtere lucht filtering

Beunhaas (485) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Mulsim]"met een vuil luchtfilter is die rek al op."

misschien een gek idee hoor maar als ik nou dat luchtfilter vervang voor een openair... hoe zit het dan met die rek?? en ben mijn kat ook al kwijt en merk dat ik onderin al iets meer heb...

van 70 naar 80pk... daar zou ik best tevreden mee zijn het is niet de bedoeling er een racer van te maken.. het is tenslotte een "gewone" diesel.[/quote]
Dan zal je de lichte winst in lucht (ALS je die hebt) toch moeten verzilveren door OOK meer in te spuiten.
Bij de DW8 is dat niet op simpele manier uit te voeren , bij de oudere XUD wel.....

Jaap Jansen (0), 15 jaar geleden

P.s. die 10 pk was uit de lucht gegrepen. Ik heb geen idee hoeveel je kan winnen....

Groet,

Jaap.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum