Peugeot 306: overmatige slijtage remblokken aan één kant

Bouwjaar: 2000

laatst hoorde ik vreemde geluiden bij het remmen. na inspectie bleek dat rechtsachter de remblokken totaal versleten waren en de schijf heel iets ingevreten is doordat ijzer op ijzer is gekomen. De blokjes zitten er maar 20 duizend km op. Het vreemde is, dat linksachter de blokken maar voor de helft versleten zijn. Nadat ik van rechtsachter de blokjes heb vervangen is me opgevallen dat na een rit aan die kant de remschijf warmer is dan van de andere kant. komt dit omdat de remklauw niet goed werkt en toe is aan revisie of omdat de nieuwe blokjes zichzelf moeten 'aanpassen' aan de ligt ingevreten remschijf ?

bitbyter

Geplaatst door bitbyter (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Beunhaas (520) PRO, 15 jaar geleden

De rechterklauw blijft duidelijk hangen.
Zuiger eruit, grondig schoonmaken, eventueel ruwe plekken wegschuren, in elkaar met ATE pasta en je bent weer het heertje.....

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Ga helemaal met kees mee..

Gr Stefan

bitbyter (0), 15 jaar geleden

Ok Beunhaas, bedankt. Zuiger eruit halen is dat veel werk ? Of kan de zuiger ook gereinigd worden zonder de hele remklauw te demonteren ?
Ik zat zelf te denken om de zuiger middels een platte schroevedraaier tegen de klok in naar buiten te draaien en als ie maximaal is uitgedraaid te reinigen en in te vetten en weer terug te draaien? of helpt dat niet ?

Beunhaas (520) PRO, 15 jaar geleden

Best is toch de zuiger er helemaal uit, ook de cilinder moet schoon.
Remleiding los en met dopje afsluiten, dan loopt het systeem niet helemaal leeg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum