👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
goedendag,
ongeveer 2 weken geleden begon de auto plotseling in te houden en erg onregelmatig te lopen. Het is een bi-fuel peugeot 206, benzine en LPG G3, 1.6 16v uit 2005. De melding op het display in de auto is "katalysator storing en uitlaag storing". Door de ANWB afgesleept en naar een garage gebracht. De auto heeft dit probleem zowel op benzine als op LPG G3. De volgende foutcodes kwamen eruit P1336 t/m P1340. De auto springt vervolgens in de open-loop status. Nader inspectie op cilinder 1 ontbrak het contactpuntje van de bougie. Dus de kop is gelicht en gereviseerd. De compressiedruk is op alle 4 de cilinders goed, dacht iets van rond de 13 bar. Lambda sonde's reageren netjes. Wat er tot nu toe vervangen is:
Bobine
Bougies, speciale en erg dure LPG-bougies
Multiriem
Distributieriem
krukassensor
benzine injector cilinder 1
Na vervanging bleef de auto de eerste 80km goed rijden, vervolgens weer hetzelfde probleem. Weer naar de garage, contactpuntje van bougie op cilnder 1 bleek weer weg te zijn ........niet het keramische gedeelte. Dus daarop is de benzine injector op cilinder 1 vervangen en alle 4 bougies. Weer de eerste km's zonder problemen.....Daarna weer hetzelfde probleem.
Het probleem heeft al behoorlijk wat geld gekost, echter nog steeds niet verholpen. We durven ook niet meer in de auto te rijden......
Wie kan ons helpen....echt alle hulp is welkom omdat we de auto toch nodig hebben.
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.