Peugeot 206: Condens in achterlichten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Goedemiddag.
Bij mijn Peugeot zit er in de achterlichten met dit weer erg veel condens in.
Hij moet straks gekeurd worden dan moet het glas helder zijn ik heb n.m witte achterlichten.
Wat kan ik nu doen om het condens er nu uit te krijgen?,en het verder te voorkomen.
Ik hoop op een simpele oplossing, ik moet buiten werken en het is koud.

Mvg tyco.

tyco

Geplaatst door tyco (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=tyco]Ik hoop op een simpele oplossing[/quote]
Droog fohnen is het simpelste....

Gr. paul

tyco (0), 11 jaar geleden

Hallo Paul.
Weet je ook nog hoe ik het kan voorkomen?

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Indien de achterlichten een lichte vorm van lekkage vertoont blijf je hiermee aan het klooien.
Vervangen is dan uiteindelijk de oplossing.....

Gr. paul

tyco (0), 11 jaar geleden

Je advies van droog fohnen was een goed advies, heb het alleen vervangen door ze boven
de radiator kachel te leggen en de condens is er uit bedankt voor het idee maar dan anders.

Maar ik wil toch kijken of ik een lekje kan vinden, waardoor word de binnenkant van de lampen unit afgesloten?
zodat er geen condens in de lamp komt, bij andere auto,s is het toch ook dicht.

kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden

Unit moet in principe met een rubber op het koetswerk afdichten , het wil wel eens voorkomen dat het glas en huis niet goed vast zitten op elkaar , zodat daar water tussendoor komt.

tyco (0), 11 jaar geleden

Hoi Ferrie.
het glas en huis, de rand met zuurvrije vassaline in smeren ( goed of niet goed)

kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden

Kan nooit geen kwaad.

tyco (0), 11 jaar geleden

de lichten zijn nu helder en zitten alweer aan de auto
ik laat hem vannacht zo staan kijk ik morgen wat het resultaat is.

morgen middag ga ik de zuurvrije vassaline aan brengen en dan weer kijken wat is het resultaat.

met een dag of 3 hoor je het resultaat alvast bedankt voor je meedenken en Paul ook bedankt.

harnak (0), 11 jaar geleden

Kunt beter goede kit aanbrengen zullen wel aftersale lampen zijn

tyco (0), 11 jaar geleden

Ik weet niet wat je bedoel met aftersale lampen.

er rijden ik weet niet hoeveel met deze lichten.

maar met wat voor kit zou jij het dan doen?

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=tyco]Ik weet niet wat je bedoel met aftersale lampen[/quote]
Men bedoelt hiernee (niet origineel) imitatie.

Gr. paul

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Is dit niet geschikt spul ?? Ferrie kent het wel ;))

Gr. paul

kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden

Ieie toch ok weh Paul , kan dit wel waarderen , oud hollandse humor.
Prettige Feestdagen .

harnak (0), 11 jaar geleden

Ik zou blanke siliconenkit doen deed ik bij mijn zoons polo al voor de lichten er ingingen aftersales lampen staan er ombekent dat ze daardoor condens vorming krijgen.

Masson (0) PRO, 11 jaar geleden

Klopt afkitten is een optie. Let er wel op (heb ik ook gehad bij mijn 306) dat het niet altijd tussen koets en rubber zit, maar soms ook tussen lamp en rubber.
In dat geval moet je het rubber erafhalen, alles reinigen en tussen rubber en achterlicht kitten, rubber er weer op zetten en klaar is kees.

Altijd controleren dat je rubber en je koets schoon is. Er wil wel eens zand tussen komen waardoor dus lekkage ontstaat.

Kitten tussen rubber en koets raad ik niet aan. Koop dan een nieuw achterlicht. Het word namelijk een hel als je de volgende keer je achterlicht moet demonteren voor het vervangen van een lamp. Dan mag je alle kit weghalen en opnieuw beginnen.

Pjotr9136 (0), 11 jaar geleden

Ik zou als alles goed schoon is eerst eens kijken of het probleem wegblijft.
Vaseline houdt weer vocht en vuil vast en als er gekit is wordt nog een keer loshalen weer moeilijk.
Als alles goed schoon is en goed past zou er als het goed is niets meer aan de hand moeten zijn.

Brum1467 (0), 11 jaar geleden

De lampunits van een 206 zijn wel vaker lek. Ook origenele units. De units bestaan uit twee helften, die aan elkaar zijn gesmolten. Deze lasnaad is vaak de oorzaak. Kun je dichtmaken met bijvoorbeeld kit of een twee componentenlijm.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.