close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: P206 tellers vallen uit, acculamp aan en controlelampen aan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW10TD 2.0 HDI

Geachte heren en dames,

Ik heb een auto binnenstaan met een (voor mij) apart probleem. Klant belt op dat tijdens het rijden de tellers naar nul gevallen zijn en het acculampje is gaan branden. Tevens is op een gegeven moment ook de radio uitgevallen. ook hebben er meerdere storingslampen gebrand waaronder die van de airbag. Ik heb de klant aangeraden gelijk naar hier door te rijden voor een diagnose, echter vlak voordat ze hier was zijn de tellers weer aangegaan en is de radio weer gaan spelen. Ook zij alle controlelampen uit.
Toen gelijk uitgevoerd: Accu getest (accu ok, is ook vrij nieuw), laadstroom gemeten 14.6 V gemiddeld en gekeken of de accuklemmen niet los zaten. Tevens van verschillende systemen het storingsgeheugen uitgelezen, met echter maar 1 storing in het airbaggedeelte (airbag AB2.0): A50 spanningsverzorging. Auto voor ze zekerheid maar even laten staan en vandaag weer verder gaan meten. Laadspaning 10.4 V, spanning klem 61 dynamo schommelt tussen 25.5v en 0.5 V (25,5 10 sec's 0,5 V 1 sec via meetwaarden op laptop, op de aansluiting zelf meet ik niets). Geen dynamolampje aan! geen uitgevallen tellers en geen storingslampen. Als ik de stuurstroom van de dynamo een losse plus geef gaat na ong 3 sec de motor trekken en komt er een licht slepend geluid uit de dymamo, laadspanning is dan 14.6 V en blijft dit ook na losnemen van de losse plus. Echter bij de meetwaarden op de laptop staat dan op Klem 61 dynamo 10.4 V, als ik met de multimeter direct tussen min accu en stuurstroom dymamo meet is er 14,6 V.

Ik heb een infoflash voor deze auto gevonden maar daar hebben ze het over statische elektrischiteit door de spanrol en een te hoge spanning, wel vallen bij deze storing ook de tellers uit. Als ik aanneem dat het DAM nummer de laatste nummers van het chassisnummer zijn dan slaat deze infoflash ook niet op deze auto.

Sorry voor het lange verhaal, maar mischien dat iemand dit eerder bij de hand gehad heeft of meer weet over deze storing. Ik hoor graag van U.

Groeten Erik

Geplaatst door

02erik02 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dam nummer staat op een sticker in de auto
waarschijnlijk zit deze op de a-style of b-style geplaatst, links voor deur kan ook zijn
je ziet de banden spanning staan en daaronder is weer een vlak
bovenste nummer van deze moet je dan hebben
0988989
als ik het goed heb staat er altijd 89 of iets in die geest op het einde (dit is meer locatie waar het verkocht is de voertuig (dit geval nl)
0 verdwijnt soms ook en de rest 4 cijfers zul je moeten hebben

http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206... (info voor dam nummer, stickers kunnen anders zijn)

Alle massakabels gecontroleerd? Op de bak, bsi, ecu etc?

wicked77 0

14 jaar

Erik, als ik mij goed herrinner heb ik voor deze klacht de bsi wel eens een software update gegeven. Maar let op bij dit bouwjaar moet er dan volgens mij soms ook een andere com2000 in. De PP2000 geeft dit aan voor je met herprogrameren begint.

De bekrachtiging van de dynamo loopt bij deze namelijk via de bsi. Als je zelf de dynamo bekrachtigd zonder verbruiker er tussen gaat de dynamo volgens mij maximaal laden. Dat kan wat bijgeluid geven denk ik.

Ook kan de bm34 voor dit probleem zorgen hierin zit een doorverbinding van de draad die de dybamo bekrachtigd. Aansluiting 2 op de 16v grijze stekker gaatie er in en aansluiting 2 2v zwarte stekker komtie er uit.

Meet de spanning eens op alle 2 de punten die ik opnoemde. Als hier een serieus verschil inzit dan is je bm 34 stuk.

PT nieker

bij ons vergelijkbare storing gehad van een partner, daar bleek uiteindelijk gewoon de dynamo defect.

wkhoek 0
badge

14 jaar

Excuses voor de zeer late reactie, maar misschien hebben anderen er nog iets aan. Uiteindelijk hebben wij de com2000 vervangen en een update op de BSI gezet waarna het probleem opgelost was. Dynamo leek ons al niet stuk omdat met losse bekrachtiging alles wel normaal werkte, maar voor de zekerheid hebben we deze nog los laten testen op een testbank.

Bedankt voor alle reacties,

Erik

02erik02 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.