auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: permanent geluidsignaal

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 liter

IN veel gevallen gaat er een permanent signaal af (alleen tijdens rijden) bij stoplicht staakt het geluid.
Als er tijdens het rijden het signaal afgaat en ik trek kort even aan de handrem dan valt het geluid even weg maar komt na enkele seconden weer terug. de frequente van het signaal is soms verschillend eerst een rustig signaal en daarna ongeveer twee maal zo snel.
Het vreemde is dat soms na een 10 of twintigtal kilometers rijden het signaal stopt en gedurende verdere rit niet meer terugkomt.
Ik heb de cabrio-kap uitgeprobeerd doch deze werkt perfect.
Het probleem is dat dit niet altijd voorkomt en ik daarom ook nog niet naar de garage ben geweest.
Wie heeft voor mij een goede tip
Vriendelijke groet HEVECO

Geplaatst door

HEVECO (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toch lijkt het door de kap te komen. Waarschijnlijk zit er toch een (dak)vergrendeling niet goed, of het schakelaartje/switch hiervan is defect of afgebroken.
Doordat je aan de handrem trekt, krijgt het signaaltoontje van de handrem voorrang ophet andere, minder belangrijke signaal, vandaar de tijdelijke onderbreking.

hans4074 0
badge

14 jaar

Als er iets is afgebroken van het dak kan het dan toch perfect functioneren???
Alvast dank voor de reaktie

HEVECO 0

14 jaar

Er zitten in beide voorruitstijlen bovenaan een schakelaartje. Deze schakelaartjes worden bedient door de 2 pennen links en rechts, aan de voorzijde van het dak. Als 1 schakelaartje bijv. van het houdertje afgebroken is, of het stalen veer-stripje foetsie is, zal deze schakelaar niet signaleren dat het dak "dicht" is. Het dak zal m.i. verder gewoon werken. Het wordt een ander verhaal als er "verderop" in het systeem een schakelaartje defect is. Dan zal de kap niet goed meer functioneren.

hans4074 0
badge

14 jaar

Geachte hr. Hans, Ik heb de bekleding vande deurstijl verwijderd, spanklem van dak weggehaald en de plaat waarop het miniscule schakelaartje zit ook losgehaald. In de aansluiting van het schakelaartje zit na +- 10 cm een verbindingsstukje in de bedrading. Ik weet niet hoe ik dit los kan maken. Het schakelaartje met verendplaatje lijkt in orde maar hoe kan ik dit testen ???
Is er overigens een zekering waardoor ik tijdelijk het alarmgeluid van de ev. kap kan uitschakelen..
Ik ben geen monteur maar ik doe mijn best om een resultaat te halen.
Bij voorbaat veel dank. H. Verheij (76 jaar, op zich geen probleem)

HEVECO 0

14 jaar

Nog even een bedenksel tijdens het eten, als de kap openstaat in de zomer dan staat er geen druk op de veertjes van de schakelaars en toch gaat er dan geen alarm af, zijn er dan nog meerdere schakelaars die hier verband mee houden met de kap in open toestand????
Groeten H. Verheij

HEVECO 0

14 jaar

Er zitten een flink aantal schakelaartjes op/aan het daksysteem en hebben vanzelfsprekend allemaal een functie.
Als 1 van de schakelaartjes bijv. niet zou werken, dan zal de volgende cyclus van het openen of sluiten van het dak niet werken. Omdat u aangeeft dat het dak verder goed werkt, zou het m.i. alleen vooroorzaakt kunnen worden door de voorstijl-schakelaar (tjes)
Volgens mij zijn die voorste schakelaartjes ook af te stellen (of de plaatjes waar ze op zitten)
Heeft u ook gekeken, nu de bekleding van de raamstijlen verwijderd is, of de schakelaartjes ook mechanisch bedient worden op moment dat u de dak-haken vergrendeld? Dus dat de stalen veerplaatjes van BEIDE schakelaartjes ver genoeg ingedrukt/bedient worden op moment van handmatig de sluit-haken vergrendelen? Het kan zijn dat het gehele mechanisme in de loop der tijd iets minder strak is komen te staan, en dat kan net genoeg zijn om een slecht mechanische bediening van het schakelaartje te veroorzaken. De werking van de schakelaartjes zou in principe met bijv. een ohm meter te controleren zijn. De dealer kan dit zien m.b.v. hun diagnose-apparaat. Om het niet onnodig moeilijk te maken, zou u eerst bovengenoemde controle links en recht eens uit kunnen voeren.

hans4074 0
badge

14 jaar

Beste Hr. Hans. Ik heb een mini Ohm meter ter hand genomen en het linker schakelaartje getest, resultaat goed. Vervolgens de boel weer gemonteerd en toen getest op het uitgaande kant van het bedradingsblokje d.m.v. dakhaak spannen en dakhaak los. Ook hier bij geopende haak geen ohmse waarde en bij gespannen haak wel een ohmse waarde. Mijn conclusie was dus "werkt goed" Vervolgen hetzelfde ritueel aan de rechterkant echter voordat ik de boel demonteerde heb ik hier gemeten en ik miste ohmse waarde met gesloten haak. Vervolgens ook alles hier losgehaald. Losse schakelaar getest "werkt goed" en vervolgens alles weer gemonteerd. Daarna hier gemeten en zowaar ohmse waarde bij gesloten dak en geen waarde bij geopende haak. Misschien is het zoals u al zij dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden. Ik moet nog zien of er toch nog geluidsignaal komt of niet maar het begon te stormen en ga dus morgen zien of er nog een huilebalk aanwezig is.
Ik zou nog wel graag wilen weten of de kap tijdelijk is uit te schakelen (bij geluidsignaal) door bijv. het wegnemen van een zekering of het uitschakelen van het speakertje (waar zit deze???)
Hopelijk niet een al te moeilijke klant maar ik ben u dankbaar.
Groet van H. Verheij

HEVECO 0

14 jaar

Leuk te lezen dat u zo grondig te werk gaat! Eerlijk gezegd moet ik u het 100% anwoord schuldig blijven, maar denk dat het signaal-piepje (of piep-signaaltje?) uit de BSI komt.
In ieder geval zal het afzonderlijk uitschakelen van alléén dit piepje NIET lukken.

hans4074 0
badge

14 jaar

Ik heb vandaag nogmaals de schakelaartjes getest aan de uitgang van het draadverbindingsblokje door de haak open en dicht te doen, mijn meting gaf aan dat de schakelaartjes in orde zijn en werken.
Vervolgens een proefrit gemaakt van den haag naar Rijswijk, op de heenweg veel gejank tijden het rijden, bij stoplichten met draaiende moter is alles geruisloos.
Op de terugweg na ca. 5 minuten alles doodstil tot aan huis toe (ca 1/2 uur)
Misschien dom van mij maar dat laatste vind ik onverklaarbaar.
Wat is de BSI en wat kan daar aan gedaan worden ????????????? (is dit een kostbare veranging ??)
Goed week end gewenst en vriendelijke groete van H. Verheij

HEVECO 0

14 jaar

BSI= Boite Servitude Interieur, of te wel de zekering kast interieur. Onderdeel kost gauw een 300, ex

is er een redelijke verklaring voor waarom er soms langdurig geluidsignaal wordt geproduceerd en soms uren tijdens het rijden doodstil is???

HEVECO 0

14 jaar

Misschien dan toch langs een dealer om in ieder geval alle systemen eens uit te laten lezen, zodat u dan wellicht iets meer weet in welke richting gezocht moet gaan worden.

hans4074 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.