👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo
Heb en Peugeot aangekocht 207.
Reeds al veel spijt van .
Had deze aangekocht met een klein probleem zoals de bobijnen veranderen bougies injectoren .
Blijkbaar was er al aan gesleuteld .
dus na veel oplossingen komen we bij de laatste fout en krijg het niet opgelost .
De beroemde p1337.
Cilinder 1 .
Reset de auto start en schud lichtjes even en dan emissieprobleem en legt hij ook eerste injector stil .
Hou ik hem boven de 2000 toeren gaat da ding goed in alle versnellingen.
Alleen op lage toeren .
dus lambasondes vervangen 2hands dan wel uit goede moter en origineel .
want de eerste lambasonde zijn waardes waren veel te hoog en toch geen foutmelding .
Die waarde was 3255.05 en normaal moet die ergens rond de 1500 zijn .
Dus draaide al een stuk beter .
Maar fout blijft komen .
Katalysator vervangen niets .
Achterste lambasonde blijft zeggen te arm .
Auto is van 2008 en heeft 107000 km maar .
Maar nog een vraagje want buurman zegt is niet normaal .
Op kleppendeksel heb je links een karter verluchter staan denk ik .
Wel die zuigt hard is dit normaal .
Help aub
Wilde een zuinig autotje en een klein waar ik nog goed in kon .
Ben ten einde raad nu .
mag ik vragen wat je juist bedoelt .
Heb andere Katalysator gezet .
Dat de uitlaat verstopt zit of
1 week
Nee inlaatspruitstuk en kleppen vervuild.
Als de 70kw klopt die je opgeeft, is het al een 1.4vti. Carterventilatie moet je niet horen zuigen wanneer alles zit aangesloten, wel wanneer je een slang losneemt. Compressie gemeten? Klepdeksel eraf gehaald om met name de regeling voor de variabele kleplichthoogte goed te controleren op slijtage? Is soms erg lastig te zien. Ketting niet enorm opgerekt? Beetje mosterd na de maaltijd, maar deze motoren koop je nooit met een klein probleem, en hoe triest ook zijn ze na 100000km meestal gewoon moe.
We hebben kleppen deksel afgehaald en door dat weten we dat de Carterventilatie hard zuigt anders hoor je dit niet .
Met de buurman al 10 kontrole gedaan op de kleppen zien niets raar .
Auto is van oude mensen geweest .
Is een paar maanden ingeschreven geweest op andere naam vreemde naam .
En als ik in de historiek ga van fouten heeft deze dat nog gehad op 66.000 km die foutmelding .
heb er al wat geld ingestoken zou erg zijn dat hij versleten is .
voor de rest draaid hij goed en geen tikkende geluiden .
hoe ik een compresie test kan doen doe ik het moet er eentje vinden dat ik even mag gebruiken .
lees van alles op internet maar geen oplossing .
Als compresie test goed is dan kan het keting zijn hoe zie dit dat die uitgerekt .
1 week
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
Heb je geen vervuild inlaattraject ?
1 week