Hallo,
Weet dat het probleem hier op het forum al vaker besproken is maar een oplossing staat nergens echt bij daarom mijn vraag.
Heb hier een peugeot 207cc staan met de 1.6vti motor van 2007 auto heeft net 197dkm gelopen nu heb ik de storing p1340 overslaan cilinder 4 nu heb ik de bobines en bougies al gewisseld om te kijken of het probleem verplaatst echter doet hij dit niet blijft dus op cilinder 4 nu is mijn vraag wat kan dit zijn?
Hij loopt alleen op 3 cilinders als hij warm is als ik de storing wis kan ik hem ongeveer 5tot 10 minuten stationair laten lopen en dan komt de storing terug
Dan is t motorortje aan t einde van zn carriere. Komt door olie op de zuiger agv slijtage.
Misschien kun je nog het kleppendeksel eraf halen en kijken of de klepveerbediening nog heel is. Is ook een beste operatie en conclusie zal denk ik hetzelfde zijn helaas....
Ben net even met de camera wezen kijken via het bougie gat maar cilinder lijkt schoon heb ook de live data even bekeken met de uitleeskast hij gooit op een gegeven moment de inspuiting op 0 op cilinder 4 en gaat dan op 3 cilinders lopen zou dit eventueel te maken kunnen hebben met de aansturing de ecu bijvoorbeeld? Heb de injectoren van cilinder 1 en 4 ook gewisseld maar ook dan blijft de storing op cilinder 4
Auto heeft hiervoor een week in de brug gehangen zonder accu ivm storing op valse lucht bleek een slang van de carterontluchting te zijn die gescheurd was zou dat hier mee te maken kunnen hebben op een of andere manier? Ik zelf kan het verband niet zien tussen deze problemen behalve dat de auto misschien te lang zonder stroom gezeten heeft?
De link met stilstaan zie ik ook niet. Heb ooit 1 keer een defecte ecu gehad waarbij de motor op 3 cil ging lopen, betrof echter een nieuwe auto welke steeds na 2 min draaien op 3 cil ging lopen. De klacht die hier aanwezig is, is bij mij vooralsnog altijd te wijten geweest aan een versleten motor. Bijzonder vervelend, maar vrees echt t ergste voor je in dit geval.
Snap alleen niet dat het een versleten motor zou kunnen zijn heb op alle cilinders een dikke 13 bar compressie bij warme motor en ook bij warme motor geen olie op de zuiger en kan zo'n motor met 195dkm al versleten zijn ?
heb je geen los zittende klepzitting? Hoeft niet naar boven te komen met een compressie meting!
Lijkt me als de klepzitting los zit dat er olie op de zuiger moet gaan staan? Dat ligt er niet dus zou haast zeggen van niet of denk ik nu verkeerd? Heb iniedergeval.de accu even goed aan de lader gezet al vaker gekke storings gehad met Franse auto's door te weinig accu voltage.
Er zit geen olie achter de klep zitting, dus je redenering klopt helaas niet.
Als je stelt dat zo'n motor bij twee ton nog niet versleten kan zijn, dan zou ik even googlen op de vti blokken en hun nukken. Twee ton is zeer respectabel en de meesten lopen dan nog net wel, maar zijn eigenlijk al dik aan revisie toe.
14 uur
Oke ga ik de klepzittingen even bekijken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
Loopt ie permanent op 3 cil, of gaat ie dat bv doen wanneer ie warm is of enige tijd stationair heeft gelopen?
1 dag