Na het plaatsen van een vervangende motor (met dezelfde code) is de 106 slechter gaan lopen. met name rond het toerentalbereik van ca. 2000 - 2500 is bij konstant rijden te merken dat de auto een beetje schokt, danwel inhoud. Rij je op de snelweg rond de 120 km/u is er niets aan de hand.
Soms als je even gestopt bent gaat hij bij opnieuw starten plotsklaps naar de 3000 toeren toe, dan zet je hem snel af en bij opnieuw starten is er niets aan de hand. Dit gebeurt niet altijd.
De garage heeft al injector cleaner toegevoegd en wat vervangen bij het luchtfilter ( iets dat de mengverhouding regelt?)
Wie herkent dit probleem en heeft de oplossing?
dank voor jullie reactie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Henny, laat het geheugen van je injektie computer eens uitlezen doorr een (peugeot) bedrijf met ervaring. het kunnen namelijk een aantal dingen zijn.
Ik denk aan een defekte stappen motor of gasklep positie schakelaar. Hier geld eigenlijk zoals zovaak meten is weten en gissen is missen
Dag Toni,
bedankt voor de reactie, ben geen echte techneut. Het is een 1.4 injectie, dan heb je toch niets met een gasklep te maken. De stappenmotor is al vervangen door een nieuwe.
Als ik het dus goed begrijp is een koppeling met de diagnose kast bij de Peugeotdealer dan de enigste oplossing?
alsvast bedankt voor je reactie
gr Henny
18 jaar
Als de motor eruit is geweest kunnen ze ook een massa aansluitinkje vergeten hebben.
Dag Oldtimer Jansen,
wat voor massa aansluiting kan hiervan de oorzaak zijn?
gr
Henny
18 jaar
Of op de motorsteun aan de rechterzijde of op de versnellingsbak.
Toni heeft echter wel gelijk meten is weten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar