close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Peugeot 106 temperatuur probleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 I

Hallo,

Sinds kort het volgende probleem:

De temperatuur van de motor wordt te heet. Het lampje op het dashboard gaat aan. Vervolgens springt dan later pas de fan aan. Soms ook niet, en gaat hij pas aan nadat de motor uit is en weer aangezet wordt.. net of is het dan: oja.. ik moet ook nog wat doen (fan).. er is onlangs al een nieuwe temp. sensor in gekomen. De zekeringen zijn ook goed..

Het systeem werkt dus wel, maar naar mijn idee te laat. De motor stinkt dan ook. wordt te heet.

Het gaat om de volgende auto:

PEUGEOT 106 II (1) | 1996.05-??? - 1.1 Motor: 1124ccm 60pk : HDZ (TU1M); HFX (TU1JP)

Wie o wie kan mij helpen? of heeft hetzelfde mee gemaakt met deze auto?

Ik hoor het graag

Alvast bedankt voor de event. antwoorden en oplossingen!

Geplaatst door

The Race (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je kan proberen met een andere thermostaat te steken

elvis1988 0

11 jaar

zit hier een enkele sensor op of aparte sensor voor de computer, voor de instrumentenpaneel en voor de koelvin.

verder idd thermostaat kijken. als deze niet open gaat loopt hij warm.
naast dat controleer of je koelsysteem rondpompt, keer gezien dat de waterpomp de bladen er af waren waardoor hij niet koelvloeistof rond kon pompen.
controleren of de radiateur niet verstopt zit, dit door het door te spoelen

IK heb zelf een 1.1 van 1997.

Daarop zitten 3 temperatuur sensoren, 1 links boven in de radiateur, 1 bij het thermostaat huis en 1 op het blok.
De vraag is welke sensor heb je vervangen ? want voor zover ik weet is de sensor die aan geeft dat de motor te warm word (controle lamp dashboard) niet de zelfde als de sensor die de koelfan inschakelt.

Dave81 0

11 jaar

dat is correct,
1 sensor voor de comptuer
1 sensor voor de instrumentenpaneel
1 sesnor voor de koelfin.

uit mijn hoofd blauw bruin en grijs. welke wat is durf ik zo niet te zeggen uit mijn hoofd

Als je de auto aan de computer kan hangen dan kan je de temperatuur uitlezen bij meting gegevens. Deze kan je dan vergelijken met de gegevens van het dashboard. Ik heb in het verleden wel eens een weerstand tussen de sensor van het dashboard gezet. De temperatuur van de motor moet dan wel goed zijn.

Succes

807 rijders 0

11 jaar

Probleem is opgelost. Zat in de bedrading! Allen heel erg dank voor het meedenken.

The Race 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.