close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: Peugeot 205 distriebutie probleem

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Wat er vooraf ging:
De 205 bj 1993,1.1 motor van mijn zoon is bij een stoplicht stilgevallen.Nu blijkt de spanrol helemaal kapot te zijn.
Om te controleren of er motorisch dingen stuk zijn(kleppen,zuigers)was mijn plan om een nieuwe spanrol en riem te plaatsen en te kijken of de auto nog zou lopen.Ik heb de nokkenas en de krukas met een 6mm en 10 mm boortje geblokkeerd en alles weer gemonteerd.Maar er zit geen leven in de motor,hij ploft alleen een beetje(ook als ik de riem 1 of 2 tandjes verzet.
Doe ik iets fout of zie ik wat over het hoofd??
Als de kleppen krom zijn,of de zuigers zijn stuk,dan moet je dit toch horen als je hem probeert te starten?

Alle hulp is welkom

Geplaatst door

janB (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

denkelijk toch kromme klepjes
ga maar eens compressie meten

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

moet je maar doen de riem 1 of 2 tanden verzetten weet je zeker dat de kop eraf kan je moet de riem niet voor niets optijd zetten heb je al compressie gemeten?

poppekast 0
badge

17 jaar

ach wat kost een klep nou
en de kopset
en de zuigers

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]ach wat kost een klep nou
en de kopset
en de zuigers[/quote]
Dat kost meer als de hele auto waard is.

janB 0

17 jaar

dat weet ik
daarom lees de ractie van poppekast eens zorgvuldig

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ik heb hem op Marktplaats gezet voor de handige knutselaar

janB 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.