Peugeot 205: Peugeot 205 XE 1.4 Afslaan motor bij koudweer

Bouwjaar: 1989

Mijn auto een peugeot 205 xe 1.4 U9 start in eerste instantie goed maar als ik een tiental meters heb gereden dan slaat de motor af en krijg hem zeer moeilijk aan, door het gaspendaal vol in te duwen en door te blijven starten tot hij weer na een hele poos moeilijk aanslaat.
Dit is mij al diverse keren overkomen s'morgens als het s'nachts heeft gevroren. Als hij dan weer loopt is er niets meer aan de hand en heb ik er een poosje weer geen last van.
Roter/verdelerkap/bougiekabels/bougies vernieuwd/Carburateur schoon laten maken.
Heb iets gehoord over bevriezing van de venturie via de luchtinlaat??
Wie weet een oplossing voor mijn probleem.

Romijnders

Geplaatst door Romijnders (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Is dit zo'n junior met een geregelde carburateur?Dan zit het in de afsteling van het chokemechaniek.

Romijnders (0), 19 jaar geleden

Oldtimer Jansen, Het is een Accent met een koelwater geregelde chokemechaniek.Kun je me uitleggen wat de afstelgegevens moeten zijn die ik kan controleren.

erl2995 (0), 19 jaar geleden

er is ooit een modificatie geweest, dan moest je een kabelweerstandje aanbrengen van regelunit naar injektiehuis, die kan je bij de dealer kant en klaar halen, of vervang eerst de temp.sensor eens

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Ad dat is haast niet te doen,Uitleggen bedoel ik,dat beslaat iets van 10 pagina's tekst en foto's en daarbij komt dan nog een beetje het gevoel van de monteur.

Romijnders (0), 19 jaar geleden

Oldtimer Jansen, ik heb intussen goed gekeken bij de carburateur type: solex 34TBIA en gezien dat de ckokeklep helemaal dicht staat en niet open gaat bij het herstarten.Het mechaniek bleek erg droog en stroef te gaan,gesmeerd en gaat nu soepeler.De veer die aan het armpje van de chokeklep zit in het mechaniek was erg dik en stug.Waarschijnlijk door de vorige eigenaar vervangen.Heb nu er een gezet die veel dunner is en erg licht gaat.Nu blijft de choke klep na afkoeling van de motor. ongeveer 3 mm open staan.Is dit voldoende!!!Heb vanmorgen de auto gestart maar het ging met moeite,toen sloeg hij weer af.Nu kon ik hem dus wel weer herstarten na het helemaal indrukken van het gaspendaal.
Kan nog wel enkele tips en advies gebruiken voor een betere start.
Hoef nu ook geen 10 pagina's meer te zijn denk ik.
Of je mailt mij even.

Ad.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

De chokeklep moet koud wel geheel dicht zijn en op het moment dat hij dan aanslaat moet hij door een vacuumbalgje wat meen ik aan de voorkant zit opengetrokken worden tot er rechtopstaand een boortje van 6 mm tussen de chokeklep kan.Als je het dekseltje, blik meen ik, met 2 kruiskopschroefjes eraf haald dan zie je een soort van rolletje zitten en de afstand van dat rolletje tot de bovenkant van het chokehuis moet koud meen ik 23 mm zijn en is af te stellen met een schroef die centraal in de dikke veer zit die het chokeelement tegenhoud(waselement)en die te bereiken is via een klein gat boven het balgje wat ik het eerste noemde. Misschien kun je hier wat mee.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.