*OPGELOST*
Beste lezers,
Ik heb hier een peugeotje van me nichtje staan en dat ding loopt broert.
Stationair loopt hij netjes op 4cilinders, als je rustig gas geeft blijft hij dat ook doen maar zodra je half gas of meer geeft/Vermogen vraagt dan begint hij in te houden (en te smooren)
hetvolgende is al gedaan,
Bobine is vervangen (deze had brandplekjes)
Bougies vervangen,
tevens injectoren schoon gemaakt (omdat de 4de vervuild was),
brandstoffilter vervangen,
Leidingen, Rail en brandstof pomp in de tank schoon gemaakt.
Na het reinigen van de injectoren ed. heeft hij ongeveer 30km goed gereden. Auto afgezet. 10minuten later weer gestart en hetzelfde probleem is weer terug.
Ik denk zelf dat dit puur toeval is. want de injectoren zijn hierna weer gedemonteerd gereinigd en gecontroleerd gemont. en het probleem blijft.
Dit mag allemaal niet baten.
Hij is ook niet uit te lezen. Je komt er niet in door div. uitlees apperatuur (ook bij peugeot niet)
Inlaat/Uitlaat traject is vrij
Hoop dat iemand me verder kan helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wesley,
deze auto moet uit te lezen zijn,zeker bij de dealer. Zekeringen allemaal goed. Brand het motorlampje als de auto op contact staat? Geen scheurtjes is de vacuumslangen,zeker bij de map sensor??
nokkenassensor ff schoonmaken, kijk dan eens weer.
Ik denk dat Wesley dan eerst ongeveer 2 weken aan het zoeken is naar die nokkenas-sensor om er vervolgens achter te komen dat deze motor geen nokkenas-sensor heeft.
Dat het uitlezen niet lukt is vreemd! Dus in ieder geval even de zekeringen controleren zoals Maarten al aangaf. Uitlezen kan toch best een 1ste belangrijke indicatie geven hetzij een storing, hetzij d.m.v. bekijken van de live-data. Eerste vermoeden gaat toch uit naar ontsteking of injector, zeker als het fel inhouden betreft.
Ik weet dat hij normaliter uit te lezen moeten zijn maar maak nog wel eens anders mee
zo ook bij mercedes (waar ik regelmatig aan sleutel).
Alle zekeringen zijn heel,
Motormanagement lampje brand niet
Volgends mijn waren alle vacuumslangen heel.
Volgends mij zit de map sensor op de inlaat geschroefd
maar heb deze nog niet kunnen testen, weet ook geen
weerstands waarde of iets dergelijks.
Bedankt alvast voor de snelle reactie.
12 jaar
mmm,raar. Je zult inderdaad eerst eens de auto moeten uitlezen voor een goede richting te krijgen. Massa's en voedingen van de ECU controleren. Dus even een elektrisch schema van de auto bemachtigen,anders weet je niet wát je meet.
De Map sensor was een wilde gok,maar hier kun je wel iets aan meten. Waarschijnlijk 3 aansluitingen. 1x massa, 1x voeding (5 of 12 volt) en 1x signaal. Signaal tov massa meten,zal veranderen met gasgeven van ong 1 t/m 4 volt. (dit is allemaal uit het blote bolletje,dus pin me er niet op vast)
Ik zou niet eens zoeken naar de nokkenassensor,
Wist toevallig al dat deze er niet opzat ;-)
Ik weet dat uitlezen de beste indicatie geeft maar dat is nu niet mogelijk
12 jaar
Ja ik ga opzoek naar schema's
Blijf zelf ook een idee houden van ontsteking.
Alleen het feit dat dit mijn 2de nieuwe bobine is (ter controle gewisseld bij de brezan)
Moet het toch goed werken verneem ik.
Brandstofdruk is ook voldoende en heb vrij veel opbrengst L/uur
Die mapsensor ga ik even meten als ik thuis ben.
Geen probleem is iniedergeval een indicatiedat scheelt al
12 jaar
Oorzaak gevonden ;),
Het bleek een injector te zijn die stationair genoeg/goed brandstof toevoerde.
Wanneer er vermogen gevraagd werd bleef hij soms open of geheel gesloten staan.
Nieuwe injector gemonteerd en loopt "tot nu toe" weer als een zonnetje.
Het ging hierbij om de 2de injector (vanaf vliegwielzijde).
Terwijl de 1ste het in eerste instantie niet deed. Na reiniging werkt deze weer prima.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar