Peugeot 206: Peugeot 206 1.4 16v quiksilver 128.000 km storing katalysator

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Hallo,

Ik ben in het bezit van een 206 1.4 16v quiksilver uit 2004
Sinds het begin (aankoop december 2012) de storing uitlaatgassen (komt door een lek in de uitlaat, is zaterdag gelast en die komt niet meer terug)
De week voor zaterdag kreeg ik opeens de storing Katalysator erbij.

Uitgelezen en de uitkomst P1336 met me eigen mini DTC lezer.
Op het werk ook uitgelezen met de bosch kast, daaruit volgt: kat. beschadigende bij meerdere cilinder herkend.
Ook foutcode in de CAN-bus: Sterke ontstekings fouten.

Wat ik tot nu toe heb vernieuwd: Bobine, bougies, krukassensor, temperatuursensor, katalysator (was beetje verbrandt, die hebben we leeggehaald) ,nieuw flexibel stuk(= door de storing uitlaatgassen, is nu verholpen).

Motor loopt stationair prima, maar na een tijdje op 3000 toeren komt de storing katalysator er weer in (motorstoringslampje knippert) en gaat hij op drie cilinders lopen/onregelmatig en geen vermogen meer, valt daarbij soms uit. Opnieuw starten en hij loopt weer op vier cilinders maar daarna gelijk weer de storing en op drie cilinders

Stationaire dus goed (onbelast)
Bij een stukje rijden (50 meter) komt de code er weer in en loopt hij weer op drie cilinders.

Heeft iemand ideeen, een gelijk probleem gehad of zelfs een oplossing.
Ik hoor het graag.

Mvg K.dondorp

koennodon

Geplaatst door koennodon (0) PRO , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

harry4203 (430) PRO, 10 jaar geleden

die p1336 kan nogal wat oorzaken hebben, compressieverlies, inwendige motorvervuiling, enz enz. daar komt bij dat het leeghalen van een kat bij een motor met 2 lambdasensoren volgens mij ook niet goed gaat. (professional?)

koennodon (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja de katalysator was toch een twijfel geval, ik kan aan een goede tweedehands komen. Daarom eerst geprobeerd maar leeg te halen en kijken of het zich nog voor deed, het was dus niet de katalysator. Het moet geen probleem geven als de tweede lambdasonde los in de motorruimte hangt. Ongeacht van het probleem dat zich voordoet. Collega/vriend van mij heeft er geen problemen/storingen mee (heeft een spaghettispruitstuk gemonteerd zitten).

Ik heb zelf opgevangen dat het eventueel nog met valse lucht te maken kan hebben? De koppakking is trouwens bij 124.000 km vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum