close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: peugeot 206 1.4

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

hallo


heb het volgende probleem
heb al bij andere forums en van andere de problemen gelezen maar kom er niet uit

auto krijgt geen aansturing op de bobine en injectors
krijgt een keer aansturing en dan niks meer
heb de motorkabelboom eruit gehad en geheel gecontroleerd deze is helemaal oke
bdp signaal is ook goed met scoop gemeten op sensor en ecu en vergeleken met andere 206
ik krijg alle spanningen en massa op ecu belast en onbelast gemeten

bsi sleutelring en ecu zijn bij actronics geweest en goed bevonden
heb ze ook al in een andere auto gehad en deze loopt er gewoon op en ook andersom gewisseld maar dan start ie niet
bsm heb ik ook al eens gewisseld

het is net of die van uit de bsi geen vrijgeving krijgt of een aansturing op de bsi mis
heb hier geen verdere schemas van

nu is me opgevallen dat de lichten blijven branden ook als ik de schakelaar bedien
knipperlichten doen het ook niet en de achetr wisser gaat spontaan aan
hoor ook geen pieptoon als de sleutel erin zit en de deur open is

met uitlezen kts geen fouten in motor management
wel in overige system
gebrekkigen communicatie met abs
gebrekkigen communicatie ecu
gebrekkigen communicatie stuurkolomschakelaar

HOOP dat mij iemand verder kan helpen en als er nog gegevens nodig zijn hoor ik het graag

Geplaatst door

wolfs (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de com schakelaar toevallig ook uitgewisseld?

harry4203 2655
badge vip badge

11 jaar

Lijkt toch op een defecte BSI...

marcel7031 0
badge

11 jaar

@harry de com schakelaar bedoel je de schakelaar waar het knipperlicht en zo opzit
deze is gewisseld

@ marcel bsi en alles is al omgezet en in andere 206 loopt ie er gewoon op en alles van de goede in de kapotte gezet maar nog steeds niet lopen bsi is ook bij actronics getest

wolfs 0
badge

11 jaar

en toch heel eigenwijs de bdp-gever wisselen.

harry4203 2655
badge vip badge

11 jaar

heb de bdp gever eens gewisseld maar heeft niet geholpen
nu denk ik dat het mis in het canbus systeem zit
heb de gehele motor kabelboom gecontroleerd en deze is oke
nu blijven er 2 kabels over en dat is can hi en can lo vanuit de bsi en aangezien ik deze niet kan meten
denk ik dat er mischien iets mis is in het can bus systeem
dit is een gesloten systeem dus communiceren ze onderling mischien dat hier ergens een storing in zit

heeft iemand wel eens slechte stekkerverbindingen of kabelbreuken gehad in dit systeem

wolfs 0
badge

11 jaar

even uit nieuwsgierigheid, hoe is deze klacht ontstaan? is die auto zomaar uitgevallen, is er wat ingebouwd? airbags afgegaan oid.

harry4203 2655
badge vip badge

11 jaar

auto is zo ingekocht dus geen historie bekend heb airbagunit uitgelezen maar geen fouten

wolfs 0
badge

11 jaar

ben er weer mee aan de slag gegaan
heb hem nog eens uitgelezen en zag dat de ecu geblokkeerd is
wegrijdblokkering niet gesperd
nu heeft hij ook de fout dat er geen communicatie is met stuurkolomschakelaar
heb de kabels van stuurkolomschakelaar door gemeten tot aan de bsi en hier is geen onderbreking
nu las ik ergens dat het via de abs gaat abs ecu gewisseld maar nog steeds geen resultaat
kom nu met uitlezen ook niet in de ecu
als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag
het is een kfw motor vin vf32ckfwf43275656

wolfs 0
badge

11 jaar

Bdp-sensor heb je met de scoop gemeten? Heb je CAN-bus ook bekeken met een scoop?

heb de bdp met scoop gemeten dit is goed
denk dat het aan canbus ligt want de ecu blijft geblokkeerd
bedoel je canbus signaal op de ecu?
nu zag ik ook dat op klem 61 van generator de spanning om springt van 0.7v tot 25.50 v

wolfs 0
badge

11 jaar

[quote=marcel7031]Lijkt toch op een defecte BSI...[/quote]
al gecontroleerd?

marcel7031 0
badge

11 jaar

bsi en alles is aleens gewisseld met andere auto en daar functioneerde hij in
bsi en alles is ook al bij actronics geweest
maar het stadslicht blijft ook branden
heb de com 2000 aleens gewisseld maar blijft allemaal hetzelfde

je hoort ook geen verklikkergeluid als de deur open is en de sleutel in contact zit

wolfs 0
badge

11 jaar

vandaag weer alles eens gewisseld met een andere auto
alles werkt in de goede auto maar de probleemauto loopt nog steeds niet
de ecu blijft geblokkeerd
heb de bsi sleutelring bsm com2000 en ecu gewisseld
krijg op alle zekeringen spanning

wolfs 0
badge

11 jaar

Beste Wolfs , Heb een soortgelijk probleem ook eens gehad nadat ik de BSI had geherprogrammerd - De uiteindelijke oplossing kwam toen vanuit het Technisch Platform ( alleen toegangkelijk voor dealers )Ze hebben ingelogd op de auto en de telecodering gewijzigd van de BSI . Er is door hun data gewijzigd die wij ( dealer ) niet kunnen zien op onze PPS (testkast ) Er is ook bij de dealer een oud bericht bekend over dit probleem . ( volgens mij ergens uit 2002 ) Misschien een tipje om er eens langs te gaan.

Rene Roolvink 0
badge

11 jaar

zie heel verhaal, ff kort samengevat.

motor ebe is geblokkeerd, dus geen goeie start code.
motor ebe krijg dit van de bsi, bsi krijgt een communicatie van de com-schakelaar
com-schakelaar gaat hij naar de contactring en dan naar de sleutel zelf.

zolang je ziet staan dat de computer geblokkeerd is kun je ook niet hem laten aanslaan. dus geen vonk en injectoren worden ook niet bediend.
je hebt alles van in de auto vervangen, je hebt de kabelboom meerdere maal gecontroleerd.

maar de motor ebe zelf

als de motor ebe niet goed gepaard is met de bsi dan zal hij ook nooit kunnen starten.
dit kan maar 1x gepaard worden.
maar als je al met ac tronics bezig bent geweest dan ken je wel een plek waar hij hem weer als nieuw kan maken.

dit alles met de gedachten dat de communicatie storingen weg zijn.
zijn deze nog steeds aanwezig
controleer dan de bedrading hiervan.
van bsi loopt hij naar de abs en in de abs wordt hij doorgekoppeld naar de motor ebe.


tevens hoe kun je de bsi en sleutel om zetten op andere auto en die wel werkend hebben. dat kan in theorie niet. dit ivm motor ebe en bsi gepaard zitten met elkaar.
als je wel beide hebt overgezet, wat ik zo uit het verhaal niet haal of dit is gedaan.
Dan houd je dus alleen de can-systeem over.

als je een scope hebt kun je het beeld ook van can-systeem zien.
de 2 draden ligt blood leggen en daar kanaal a op de ene en kanaal b op de andere.
dan massa op massa van de auto en meten maar.

je moet op beide een signaal hebben dat tegenovergesteld is van elkaar.
als je 1 signaal hebt en andere is constant dan weet je dat je probleem hebt in je bedrading, als de abs-pomp niet is verwisseld/vervangen dan zou dat ook probleem kunnen geven

nou heb alles omgezet sleutelring com schakelaar bsi ebe en zelfs de bsm
alles van de (kapotte)auto in de (goede)auto en deze start meteen
andersom en de (kapotte) start nog steeds niet
heb de kabels van com naar bsi gecontroleerd deze zijn goed
heb zelfs de abs unit aleens gewisseld en de kabels van abs naar ebe gecontroleerd

dus het canbus gaat via de abscomputer naar de ebe
heb hier geen schema van dus weet niet op welke kabels ik signaal moet meten

wolfs 0
badge

11 jaar

voor schema heb ik wel de laatste acht van chassisnummer nodig.
zie wel dat de kans aanwezig is dat er geen can-systeem in zit zoals we nu gewend zijn. maar wel communicatiedraden.
die van de ebod stekker direct naar de motor ebe gaan.

om de juiste door te geven moet ik wel zeker weten dat ik de goeie heb, vandaar

[quote=wolfs]ben er weer mee aan de slag gegaan
heb hem nog eens uitgelezen en zag dat de ecu geblokkeerd is
wegrijdblokkering niet gesperd
nu heeft hij ook de fout dat er geen communicatie is met stuurkolomschakelaar
heb de kabels van stuurkolomschakelaar door gemeten tot aan de bsi en hier is geen onderbreking
nu las ik ergens dat het via de abs gaat abs ecu gewisseld maar nog steeds geen resultaat
kom nu met uitlezen ook niet in de ecu
als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag
het is een kfw motor vin vf32ckfwf43275656[/quote]
Zat nog even de topic door te lezen en kwam het chassisnummer tegen.
Dus trucker0werner je kunt het schema opzoeken voor Wolfs.

Highway 670
badge

11 jaar

slecht van me
heb ik er over heen gelezen, had wel gelezen maar niet opgevallen.

krijg de vraag of eenheid met j34p in zit of niet
heb voor afwezig gekozen.
hierna can-high loopt van pin H3 (48V MR(bruin)) naar de abs, pin 23 (26v BE (blauw))
can low loopt van pin H4 naar pin 21 in dezelfde stekkers

van abs loopt het naar de abs computer.
can high zit op pin 25 van abs stekker, loopt naar pin 2(40 NR (zwart))
can low zelfde stekkers van pin 19 loopt hij naar de bsi pin 4

heb je wel eenheid j34p
dan moet je op de comptuer can high op pin a2 hebben.
can low op pin a1 stekker (48v NR(zwart))

bedrading alle stekkers los nemen en zo weerstand meten
weerstand meten naar zowel de plus als massa (dit als je alle stekkers op de comptuer los hebt liggen.
can high zit niet op de obd stekker dus daar helaas niet te meten.

maar als je bedrading blood hebt liggen dan zou je daar can high naar can low een weerstand van 60ohm moeten meten. dan weet je ook direct dat de bedrading en weerstanden in de computer in orde zijn. tegenwoordig kun je dit direct op de ebod stekker meten

verder met meetpinnen werken en niet met de grote multimeter pen in de kleine stekkers prikken. dan raakt de aansluiting beschadigd, met meetpen gebeurt dat niet.

dat je de motor ebe kunt uitlezen is omdat er een aparte draad hiervoor naar de ebod stekker loopt. we weten dat dan de eenheid wel voorzien wordt van de spanning die hij nodig heeft.

verder is de crash(veiligheids) schakelaar niet per ongeluk in gedrukt.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
bericht drie, schakelaar zit boven de accu zoals je ziet, rode rubbere dop zit erop. deze keer induwen.
of is deze ook mee verwisseld met de andere 206

heeft de airbag eenheid geen klap gehad waardoor hij geblokkeerd staat. en dat de computer geen voeding vrij geeft op de brandstofpomp
eventueel kijken of je deze ook van de goeie 206 naar de defecte 206 kan verwisselen en kijken wat hij doet.

Ik vind het interessant om te volgen. Het zal wel iets kleins zijn net als die bots schakelaar. Ik weet van een nieuwe S80 met een soort gelijk probleem. Deze starten wel maar met vertraging, (alleen koud) dus na enkele seconden. het gevolg was dat na enkele starts de hele auto vol met foutcodes zat en helemaal in de nood loop zat. De oorzaak was plakkerig spul in een hoofdrelais. Als dat koud was, dus na een nacht stil staan duurde het even voordat het relais in werking kwam. Zit er in het schema niet zo iets dergelijks?

Succes Wolfs je hebt weer meer info.

Highway 670
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.