We hebben hier een 206 1.4 HDI staan met het volgende probleem..
Stationair lijkt het alsof de motor op drie cilinders loopt.
Hij schud en tikt behoorlijk.
Bij 2500 toeren loopt de motor zoals het hoort, en is ook de tik verdwenen.
De tik lijkt mij van een verstuiver af te komen, of een verkeerd inspuitmoment.
Iemand enig idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je al de brandstof retour opbrengst bekeken van de verstuivers ?
Nee, we hebben nog nergens naar gekeken.
Wat kan ik hier aan zien?
Een goeie raad : demonteer de luchtfilter eens en ook de bak van de luchtfilter. De leidingen van de brandstof liggen daar ONBESCHERMD onder en schuren wel eens door met alle gevolgen van dien....... Als je toch bezig bent moet dit eens nakijken om erger te voorkomen.
Zie Bericht Boven Jouw Probleem.
Vr.gr
Peter
Hij is alweer van een tijdje terug,maar wij hebben gisteren één gehaald met nagenoeg hetzelfde probleem betreft het schudden.
Kan een motorrubber te zwak zijn daar als ik hem opvang met een dikke platte schroevendraaier(tussen horizontale en verticale rubber) het schudden een stuk minder is.
Bij die van ons moet je ongeveer 1400 toeren maken dat hij hem opvangt.
Ben benieuwd als er al een oplossing voor is?
Onder de luchtfilterbak heb ik gekeken en je ziet wel dat hij daar aanlag maar niet door gesleten
15 jaar
Als u het luchtfilter er toch af heeft kunt u ook even kijken of die verstuiver(s) geen verbrandingsgassen weg gelekt hebben via de afdichting van de verstuiver. je ziet ziet dan mogelijk allemaal zwartezroetsporen bij de verstuiver,dit veroorzaakt ook tikken.
PT nieker
[quote=peugeottechnieker]Als u het luchtfilter er toch af heeft kunt u ook even kijken of die verstuiver(s) geen verbrandingsgassen weg gelekt hebben via de afdichting van de verstuiver. je ziet ziet dan mogelijk allemaal zwartezroetsporen bij de verstuiver,dit veroorzaakt ook tikken.
PT nieker[/quote]
Je bedoeld dat hij via de brandplaatjes zou lekken?
Rondom verstuivers zijn ze schoon is de eerste indruk.
Kun je door de elektrische aansluitingen van de verstuivers één voor één met
lopende motor los te halen constateren welke cilinder/verstuiver als de boosdoener (bij lopen op 3poten) is?
15 jaar
De verstuivers losmakenmet draaiende motor mag je NOOOOIT doen. Het zijn piezo verstuivers en dat wordt ten strengste afgeraden.
PT nieker
telkens de motor stilleggen is beter.... als je een verbinding verbreekt terwijl de Piëzo verstuiver openstaat, blijft hij open...
1 x het zelfde probleem mee gemaakt was uitgesleeten klepgelijder suc 6
15 jaar
@ adevries, Bij een 1.4 HDI ??
jups na tijd zoeken met een stompe schroevendraaier klep een x ingedrukt gewoon met klependeksel er af en dan indruken en openeer beweegen wij kwamen er pertoeval en tijd zoeken zo ook achter
15 jaar
Het is al weer een tijdje geleden, maar er was een verstuiver kapot. ( 4e cil)
Zijn wel vrij duur, 160,- per stuk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar