close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: peugeot 206 1.6 16v slaat niet meer aan ,is niet uit te lezen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: tu5jp4, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Goedenavond
Wie kan mij helpen met het volgende probleem
Betreft een 206 1.6 16v op lpg auto is laatste dagen steeds moeilijker is gaan starten (aanslaan) totdat deze helemaal niet meer starten.
In eerste instantie dachten we aan de benzine pomp , maar hier gaan meten krijgen we geen spanning op de stekker.
Uitlezen is ook niet mogelijk geen enkel regelapparaat kan worden benaderd voor verbinding te maken.
Alle zekeringen zijn heel , ik heb op de diagnosestekker ook de massa's en constante en geschakelde voeding.
Het dubbel relais heb ik reeds vernieuwd , maar krijg geen voeding op de zekering van de benzinepomp.
Kabelboom achterzijde van de motor is ook gecontroleerd geen breuk op de bekende plaats te vinden.
Massakabels zijn ook in orde.
Kan iemand mij misschien aan een schema voor deze 206 helpen , dit is nog het model met de normale zekeringkast in de motorruimte
nog geen bsm
Vr gr Ralph vd Broek

Geplaatst door

autobedrijfvdbroek (0)
badge

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Plaats even de laatste 8 cijfers van het chassisnummer voor het juiste PSA elektrische schema . Nog een voorkeur van bepaalde onderdelen ?

VF32HNFUF41882697
Als het mogelijk is motormanagment , zekeringkasten , bsi
Het moet naar mijn idee ergens een kabelbreuk zijn
Bij op contact zetten gaat het motormanagment lampje niet branden , accu , airbag e.d wel
Bvd

Beste , ik zie dat het schema alleen als 1 geheel weergegeven word .
Moet dit dus even vergroten en splitsen . Is geen probleem , doe dit echter wel morgenvroeg .

Zoals afgesproken de schema,s . Misschien even printen en onder elkaar leggen . Indien iets onduidelijk , bijvoorbeeld de plaats van massapunten , gewoon vragen .

1262 = Gasklephuis.
4020 = Thermocontact van de koelvloeistof
1220 = Sensor koelvloeistof temperatuur
1120 = Pingelsensor
1020 = Dynamo
1135 = Bobine
1351 = Achterste lambda sonde
1350 = Voorste lambda sonde
1312 = Inlaatdruksensor
1313 = Toerentalsensor
1620 = Snelheidssensor
7001 = stuurbekrachtigingssensor
1331 - 1332 - 1333 - 1334 = Verstuivers
1261 = gaspedaalsensor
1215 = Elektroklep absortievat
1320 = Motor ECU
BSI = Relais / zekeringkast links naast het stuur
C001 = Diagnose aansluiting
1211 = Tankvlotter / pomp
1203 = schoksensor
1304 = Dubbelrelais
BM34 = Relais / zekeringkast bij de accu
CA00 = Contactslot
0004 = Instrumentenpaneel .

De stekker van het dubbelrelais is wel eens een verdachte in deze zaak . Inbranden van de stekkertjes is vaak moeilijk te zien . Even met een loep bekijken . Het alleen vervangen/wisselen van het relais lost het probleem niet op .

super ik ga er mee aan de slag hou je op de hoogte

Goedenavond
ik ben met het schema aan het bezig , is dit het schema van deze auto ?
diverse kabelnummers kan ik niet terug vinden in de auto , wel zijn de nummers op het schema slecht te zien
heb je toevallig nog een vervolg schema hiervan bijv kabel 1400 uit de zekeringkast zie op het schema weg gaan maar niet waarheen
bvd ralph

Hallo ,
De elektrische schema , s vraag ik via uw opgegeven chassisnummer op bij PSA Frankrijk ( fabriek ) . Kenteken van de auto moet zijn : 72-HN-PD met een DAM nummer ( op de sticker ) van 9040 . En ik geef toe dat PSA bij wat oudere modellen ( deze van bouwjaar 2001 ) wat moeilijke schema,s geeft .
Inderdaad , de rode draad ( 1400 ) word in een grote ronde stekker ( IC02A een 36 voudige zwart ) gemonteerd links onder bij de draagbalk veranderd ( om het makkelijk te maken ) in de rode draad met nummer 1201 . Zie bijgevoegde tekening .
Er zullen nog wel meer draden wijzigen van nummer , doordat ze in doorverbindingstekkers lopen . ( Zie alleen deze stekker al )
Voor meer info , gerust vragen .

Probleem is opgelost rene roolvink dank je voor de schema's ik heb alle kabels doorgemeten
geen enkele onderbreking in de bekabeling , alle massa's en voedingen aanwezig
Probleem zat in de motorregeleenheid , deze opgestuurd naar ac tronics is schijnbaar een bekend probleem me de bosch me 7.4.4
Diverse problemen op de printplaat
Regeleenheid gereviseerd auto loopt weer als een zonnetje

Prima . Bedankt voor uw feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.