Peugeot 206: Peugeot 206 1900 diesel Distributiriem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW8

Ik zou de distributiriem willen vervangen van bovenvermelde wagen. ( 95000km)

Er word me tevens aangeraden om de waterpomp ook mee te vervangen daar deze ook over dezelfde riem loopt.
Kunnen jullie me tips geven hoe ik best te werk ga.
heb via de zoekfunctie vernomen dat je met een asje van 7 mm de boel vast kan zetten?

graag wat info aub.

Bedankt alvast.

bert1192

Geplaatst door bert1192 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Harry4233 (0) PRO, 17 jaar geleden

Zit een gaatje achter je startmotor als ik het goed heb helemaal int hoekje daar past je 7 mm boortje in

bert1192 (0), 17 jaar geleden

Hey Harry,
Dus startmotor demonteren en asje 7 mm in gaatje stoppen.
Heb ik verder nog speciaal gereedschap nodig?
Kan je me ook nog vertellen hoe ik best te werk ga? of valt er niks speciaal te melden bij deze wagen?

Bedankt alvast voor de hulp!

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

het is verstandig om ook de kleppen te stellen bij dit type diesel motor...

205GTiGriffe (0) PRO, 17 jaar geleden

Kleppen zoiezo stellen. Alles wat ik heb gehad (120000) is er minimaal altijd 1 inlaatklep die gesteld moet worden. Aan dist. kant. Zijn ook dan altijd de inlaten die te krap staan.

Nokkenas moet er voor uit.

Harry4233 (0) PRO, 17 jaar geleden

Kleppen stellen idd, anders wil ie niet meer starten straks, verder geen speciaalgereedsachap nodig, boortje erin, draaien aan de motor zodat het boortje in desbetreffend gaatje springt, spanner losdraaien, zorgen dat er niks verdraait verder, riem verijderen, wel beetje en klusje hoor als je het nog nooit gedaan heb maar is wel te doen op zich. kleppen stellen is minder moet je nokkenas eraf inderdaad daarom doen ook zeer weing mensen kleppen stellen is een aardige klus heb je dat nog nooit gedaan zou ik er niet aan beginnen persoonlijk.

bert1192 (0), 17 jaar geleden

Had eerst een offertje gevraagd om deze klus te doen maar 750 eurietjes voor distri + waterpomp + kleppen stellen was net te veel vondt ik: (zal dus best een hele klus zijn)!Dus zal ik deze klus zelf doen; Hoeveel speling moet de in en uitlaat klep hebben? en moet dit koud of warm zijn?
Bij Peugeot heb ik dit nog niet gedaan.....is het gewoon met stelschroef of met pastilles?

Iedereen al bedankt voor de nuttige info!

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

daarom doen ook zeer weing mensen kleppen stellen
----------------------------------------------------------------

indd, maar het is niet onverstandig om het toch wel te doen......immers werk van werk staat niemand om te springen.

mcitr. (0), 17 jaar geleden

als je er rustig de tijd voor neemt is het prima te doen. je kunt ook aanstiften op de oude riem en de riemwielen waar de riem zat en deze op de nieuwe riem weer aangeven. de stelplaatjes kun je omruilen bij een citroen of peugeotdealer. je bent dan alleen de prijs van de riem kwijt. waterpomp alleen vervangen als er een bruin waterspoor vanuit de pomp naar beneden loopt of als hij herrie maakt als je hem draait.

Pietman (0), 17 jaar geleden

Hoi, is goed te doen, ik vervang alles, pompje is 50 euro, dus gewoon doen, distributie setje met riem en rollen iets over de 100, dus 200 euro ben je klaar. nix aanstiften van de stand!!! gewoon blokeerstiftje in het gat (neem een standaard 8 mm hss boortje waar je 2 cm van de punt afhaalt en dan met de achterkant in het gat) als je meer moet weten, meel me ff PB

mcitr. (0), 17 jaar geleden

als je motor goed loopt, wat is er tegen aanstiften? gaat perfect en bespaard een hoop gedoe met name met die stift achter de startmotor.

Pietman (0), 17 jaar geleden

[quote=mcitr.]als je motor goed loopt, wat is er tegen aanstiften? gaat perfect en bespaard een hoop gedoe met name met die stift achter de startmotor.[/quote]
???? ik snap je misschien niet, maar wat is er makkelijker dan blokkeren??? een boortje 1 cm inkorten en je schuift hem er zo in, makkelijker kan bijna niet, aanstiften is zeker net zoveel werk. als je dan al trucks uit wilt halen, snij dan je riem in de lengte door, haal het voorste deel eraf en schuif de nieuwe erop, verwijder de rest van de oude. Is ook zo'n beun oplossing die als je weet waar je mee bezig bent goed werkt! Maar iedereen moet het zelf weten, ik houd van safe werken, en bij blokkeren zal er nooit iets verlopen. Ik volg gewoon de Autodata cd als ik het niet weet....

bert1192 (0), 17 jaar geleden

Hey Allemaal, Riem is ondertussen vervangen zonder problemen.
bedankt voor jullie goede tips

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum