een olielek, dus kijken onder de motorkap: resultaat ;.( olie overal uitgespoten via koelreservoir, ben begonnen met olie af te laten: mooie olie geen melkachtige substantie, goed. radiator en leidingen losgekopeld en reinigen maar, olie warmteregelaar uitgebouwd, laat ik maandag testen op lekkage, lijkt mij raar daar er geen bijzondere gebreken aan voelbar of zichtbaar zijn. ook blazen met één pijpje afgesloten geen resultaat. Hopelijk zal dit het probleem zijn, kan er mij anders iemand een ervaring doorgeven die deze bevindingen heeft meegemaakt??? en eventueel een oplossing??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Olie in koelvloeistof is vaak een lekkende koppakking of een lekkende oliewisselaar. Als de laatste goed is, wordt het toch waarschijnlijk de kop demonteren
ik zal morgen het volgende week pas kunnen zien na de test van de oliewisselaar, ben eens benieuwd, anders nog referenties of kenmerken bij een join de coulasse?? zo ik het zeker kan zijn??
13 jaar
als je coulance bedoelt dan is het een no go
te oud eigenlijk ervoor denk bouwjaar 2000 tot max 2002
wagen minimaal 10jaar en daar zit nooit coulance op
als je de kop demonteert laat hem dan ook afpersen kans dat in het kop het probleem zit
weet namelijk niet leeftijd maar zal niet de eerste zijn die het heeft
Leuk gevonden Werner, maar volgens mij gaat het over join de coulasse = koppakking en das wat anders dan coulance.
joint de culasse dat is dan de juiste naam voor koppaking
een o tussen uit en t achter het eerste woord
mijn frans is zo goed dat ik niet verder kom al portomonee paraplu en bureau verder houdt het denk ik wel op
trottior ook zelden is meer van kaaiband ;)
ontopic
stond inderdaad van te kijken wat er stond met goed frans
Join de coulasse = op z'n verbasterde Frans met een Belgs dialect.
Het mooiste franse woord vergeet je nog Werner:
PEUGEOT.
awel ja, zeg, tis maar dat iedereen het begrepen heeft hé, het is dus voor de mooi pratende nederlandstaligen, een koppakking.
heb vandaag de olie temperatuurwisslaar gereinigd en getest met 5 bar, niks dus.
Hoe bestaat het dat er olie in mijn koelsysteem komt en geen water of antigel bij mijn olie?? Het zou toch onlogisch zijn mocht het een éénrichtingsverkeer zijn en enkel olie bij het water komt en niet omgekeerd?? Of zie ik iets over het hoofd?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar