close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Peugeot 206 GTI

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v DOHC

Beste allen,

Onlangs heb ik een nieuwe auto aangeschaft, namelijk een peugeot 206 GTI. Ik heb er verder geen problemen mee en ben zeer te vreden met mijn aankoop.
Alleen heb ik er voor 1 punt geen goed gevoel bij en zou graag dit met jullie willen delen.
Als ik mijn auto start en rij is er geen problemen, als ik op de 2, en 3 de versnelling af en toe ( dus niet altijd ) langzaam doserend gas geeft is er ook geen probleem. Alleen als ik op de 2, 3 de versnelling op lage toeren vol gas geef dan hoor je tussen 2500 en ongeveer 3500 heel licht tikkend geluid naar mate je hogere toeren maakt hoe sneller het tikt. en na die toeren hoor je het niet meer. Alleen vroeg ik mij af of jullie dit probleem kennen of, of dit normaal is bij een 206 gti? graag hoor ik jullie antwoorden snel kan ik op mijn vrijedag Zaterdag laten nakijken.

Geplaatst door

PlayboyNL (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan bijv. duiden op pingelen of scheur in uitlaatspruitstuk of voorste uitlaatdeel, of de flexibele bevesting van de voorpijp aan het spruitstuk. Hier zit een gevlochten afdicht-ring tussen die zover ingesleten kan zijn dat dit bij grote belasting gaat lekken, óf dat deze ring zover ingesleten is dat de voorpijp zo "diep" komt te liggen dat deze het metaal van de flens van uitlaatspruitstuk raakt. Maar het meest waarschijnlijk zijn toch de schotjes in het uitlaatspruitstuk die dit getikker/geratel(?) veroorzaken. Hiervoor moet ook de voorpijp los van het spruitstuk. Als de voorpijp er af is en je kijkt dat in de opening van het uitl.spruitstuk, dan zie je daar een soort dubbel raamwerkje met 4 "raampjes" in zitten. Dit zijn de genoemde schotjes. Het tikkende/ratelende geluid ontstaat doordat daar de schotjes tegen elkaar gaan lopen kletteren. Een oplossing kan zijn om een paar lasjes te leggen op de schotjes onderling. Maak deze lasjes niet te dik, want dan kom je in de knop met de brug die voor in de flens van de voorpijp zit. Het is met een beetje handigheid te doen zonder het spruitstuk te hoeven demonteren. Monteer gelijk een nieuw flens-bevestingssetje met nieuwe gevlochten ring, veren en bouten.

Schiet me nog 1 te binnen: kijk voor de zekerheid eerst nog even of er toevallig geen bougie los staat!

hans4074 0
badge

13 jaar

Hans heel erg bedankt voor je waardevolle info.. Ik had inderdaad al het vermoede dat het van de uitlaat kwam en niet de motorblok , morgen komen er xenon verlichting in laat ik in ieder geval even de auto op de brug en de onderkant ter hoogte van de spruitstuk en midden demper even controleren je hoort het nog wel van mij hoe het afloopt thanks.

PlayboyNL 0

13 jaar

Hallo Even update,, wel een beetje laat :D,, Maar de getik is verholpen was inderdaad de spruitstuk.. Half uurtje werk en klaar met een mooie las werk.. geluid verdwenen voor 50 € :D

PlayboyNL 0

12 jaar

Bedankt voor je reactie en goed te horen dat het simpel en goedkoop opgelost is.

hans4074 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.