auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: peugeot 206 gti met elektronische problemen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Hallo,

ik heb een peugeot 206 gti nu een maand en heb al diverse storingen!

misschien kunnen jullie mij helpen.

De ruitenwissers, knipperlichten, binnenverlichting, en centrale deurvergrendeling valt uit, maar als ik de zekering 9 eruit trek en weer terug duw dan doet het weer totdat het weer uitvalt.

en nu wil de auto niet meer starten maar de rest werkt wel gewoon.

en men km teller vaalt af en toe naar nul, wat ik dan minder erg vind maar soms wel lastig.

als iemand mij kan helpen, graag zou echt niet weten wat het kan zijn.

alvast bedankt!!

Geplaatst door

chrisvanbreugel (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat is best @#$%& om te hebben binnen een maand
zoals altijd heb je garantie dan terug gaan anders word het een werk voor jezelf, tenzij je de kopper tegemoet wil komen

ruitenwisser, knipperlicht en binnen verlichting zitten op de com schakelaar ( 380euro ongeveer)
centrale vergrendeling zit een knop op dashboard, sloten in deur en alles wordt via de bsi geregeld (bsi kost ongeveer 500euro)
tevens loopt het start proces via de bsi, je sleutel zend een code naar contactantenne, deze geeft het door aan bsi, klopt de code dan geeft de bsi pas de motor ebe vrij voor het starten

kmteller wordt via de bsi aangestuurd vraag is of wel de dagteller doorloopt
loopt dagteller door dan klok zijn beste tijd gehad (dacht 260euro ongeveer)
loopt dagteller niet dan geen info over rijsnelheid, heb je abs (dacht dat het standaard was) dan krijg je dit via de unit anders via sensor op de bak
laatste geval kan het de sensor nog zijn
anders abs geeft problemen( 500euro ongeveer)


kosten kunnen dus hoog liggen
maar zolang de wagen niet uitgelezen is dan kunnen we niks goed zeggen
tevens zekering f9 gaat naar de bsi in ieder geval toe

alle problemen zouden naar een kapotte bsi gaan want problemen kunnen allemaal ook van hem afkomen
er moet eerst goeie diagnose gesteld worden
ik kan dat helaas niet zien
bsi kost ongeveer 350euro
maar moet getelecodeerd worden en vv deze kosten erbij kom je ruim op de 500euro diagnose komt er dan nog bij


dus eerst uitlezen en storingcode plaatsen
als je deze hebt eventueel met laatste acht van chassis nummer dan kan ik precies per code zien wat de verdachten delen zijn

Ik heb de accu losgehaald en 10 minuten laten liggen en weer terug gezet, alles doet het weer.

Kan het te maken hebben met de computer.

Of door de vorst dat er ergens water bevroren is op een kabel en dat de computer over hoop ligt??

Waar zitten de BSI en de COM schakelaar, is de bsi de computer??

ik heb ook xenon en die zit dicht bij de abs regelunit en aan de andere kan dicht bij de computer kan het misschien mee te maken hebben?

Alvast bedankt ik weet ongeveer de prijzen maandag proberen uit te lezen.

Dan laat ik meer weten.

groetjes

Als de storingen ontstaan zijn na het plaatsen van de (ellendige) xenon: verwijder de xenon incl. de ballasten en je weet het. Het kan voor vreemde storingen zorgen.

hans4074 0
badge

13 jaar

[quote=hans4074]Als de storingen ontstaan zijn na het plaatsen van de (ellendige) xenon: verwijder de xenon incl. de ballasten en je weet het. Het kan voor vreemde storingen zorgen.[/quote]
het is er ongeveer mee begonnen ,zou dat de storing van alles kunnen zijn, proberen een tijdje zonder verlichting te rijden?

maar waar zit de bsi zit die rechts voorin?

alvast bedankt

Ik weet uit ervaring dat de "nep" xenon voor storingen kunnen zorgen, vooral door de ballast. Of je dit uit kunt sluiten door de verlichting niet aan te zetten, durf ik niet te zeggen. Beter lijkt me (tijdelijk) verwijderen en voorlopig weer origineel te maken om te kijken wat er gebeurd.
De BSI zit IN de auto links onder naast de stuurkolom achter het afneembare rechthoekige klepje. Simpel gezegd....de kast met de zekeringen.
Hetgeen jij bedoeld met rechts voorin, is de motorcomputer (EBE)

hans4074 0
badge

13 jaar

[quote=hans4074]Ik weet uit ervaring dat de "nep" xenon voor storingen kunnen zorgen, vooral door de ballast. Of je dit uit kunt sluiten door de verlichting niet aan te zetten, durf ik niet te zeggen. Beter lijkt me (tijdelijk) verwijderen en voorlopig weer origineel te maken om te kijken wat er gebeurd.
De BSI zit IN de auto links onder naast de stuurkolom achter het afneembare rechthoekige klepje. Simpel gezegd....de kast met de zekeringen.
Hetgeen jij bedoeld met rechts voorin, is de motorcomputer (EBE)[/quote]
Ik ga er meteen mee aan de gang, hopen op het beste.

Bedankt

Xenon is eruit, helaas niet kunnen laten uitlezen.

Maar nu doet alles het nog steeds, behalve de kilometerteller, die stopt nog soms
Maar kan dat ook de sensor op de bak zijn kan ik die doormeten/vervangen??
Gaan die vaak kapot?

Alvast bedankt Heren!

op het werk nog weinig last van gehad met deze sensoren
je kunt bij het uitlezen vragen of ze een rondje gaan rijden (eventueel met jouw)
dan kan de monteur meting gegevens bij pakken waar de rijsnelheid staat en deze bekijken
valt deze weg dan sensor
valt deze niet weg instrumentenpaneel

volgens mij pakt deze gewoon snelheid van de abscomputer (deze pakt van de wielsensoren)
wanneer je geen abs hebt dan zit hij op de bak anders altijd op de abs (tenminste nog niet anders gezien)

Hallo

De storingen zijn nog steeds weggebleven, gelukkig

Alleen men KM teller doet het af en toe niet meer en telt dan ook geen KM meer,
Vuil op de abs ring?? Of sensor, soms voelt het als je hard remt dat de abs inpakt maar dan slip je nog niet

Ik hoor het graag, blijft met flitspalen toch soms lastig!

Alvast bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.