close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Peugeot 206 loopt warm!

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Dag,

Ik heb een probleem met een peugeot 206. De auto loopt warm onder het rijden. Wat het lastiger maakt is dat ik in Australie woon en het hier warm is en heuvelachtig. Het probleem lijkt erger te worden. Ik heb de volgende symptomen, het duurt even voor de auto op temperatuur is maar koelt daarna niet meer af. Uiteindelijk gaat het stop lampje branden en vandaag heeft hij voor het eerst de koelvloeistof uit het reservoir gegooid. De auto loopt verder prima en rookt niet oid. Ik dacht eerst dat het een probleem was van de verkeerde temp weergave maar nu vandaag op overdruk de koelvloeistof eruit ging twijfel ik dus.

Wat is er allemaal al gedaan en gecontroleerd, gedeeltelijk door de vorige eigenaar.

- koelsysteem al diverse malen gespoeld, koelvloeistof lijkt brandschoon.
- druktest op koelsysteem, verschillende slangen vervangen door de vorige eigenaar
- radiateur vernieuwd
- thermostaat vernieuwd, ik heb hem er nu helemaal uitgehaald om te testen. De thermostaat opent netjes bij 89 graden
- temp sensor vernieuwd
- instrumentenpaneel vernieuwd (km teller was defect)
- waterpomp vervangen, er waren geen schoepen van de oude af.
- de fan slaat netjes aan ook op de hoge stand.
- verschillende malen ontlucht


Ik kan zelf eigenlijk alleen nog maar bedenken dat het toch de koppakking moet zijn. Ik heb de kachelradiateur nog niet gecontroleerd maar die wordt erg heet dus ik kan me bijna niet voorstellen dat die dicht zit.

Omdat onderdelen toch wat lastiger te krijgen zijn hier en erg duur wil ik niet eindeloos blijven vervangen.

Geplaatst door

michiel3108 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou dan zou ik de koppakking testen dan zie je gelijk of de koppakking lek is want dan verkleurt de vloeistof.
ik neem aan dat ze dat daar bij jou ook gebruiken in de garage.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

9 jaar

Vandaag toch maar even de koelvloeistof laten testen en de koppakking is toch niet lek! De radiator wordt morgen nagekeken op doorstroming, volgens de garage bleef deze aan een kant wat koud, vreemd wel want er is eerder een nieuwe radiator ingekomen!

michiel3108 0

9 jaar

Ik ben geen 206 kenner.... maar het staat mij bij, dat bij het vullen van het koelsysteem,, het koelvloeistof niveau met een speciale fles (boven het expansievat) moet worden verhoogd, om te voorkomen dat er lucht in het koelsysteem achter blijft.

goed ontlucht op de radiator eventueel op het thermostaat huis sensor eruit draaien tot vloeistof goed loopt
sensor er terug in en dan in de darmen naar de verwarming ontluchten
eventueel met de bokaal op hoogte te zetten

zit onderaan de bokaal toch geen knik in het kleine darmpje zodat er geen of te weinig vloeistof bij de motor komt of een verstopping in dit darmpje

Wat gebeurt als er verwarming aangezet wordt op het moment dat de motor dreigt warm te worden? Daalt de temperatuur dan wel? Het lijkt op op de een of de andee manier een te zwake doorstroming van kvs

voyager 0

9 jaar

Hoi Ja de temp daalt als ik de verwarming aanzet! tussen de 5-10 graden. Ik dacht zelf ook aan een slechte doorstroming vandaar ook de nieuwe waterpomp. De radiateur is vorig jaar vervangen maar volgens de garage vandaag wordt hij niet helemaal warm en ze vermoeden een blokkade in de radiator. Het enige wat nog niet vervangen is is de kachelradiateur hoewel deze dus
wel warm wordt.

michiel3108 0

9 jaar

Dan zal het euvel in je radiateur zitten. Om welke reden dan ook heeft die niet voldoende doorstroming. Mogelijk is de verkeerde radiateur er ingezet.

voyager 0

9 jaar

Voorlopig is het probleem verholpen. Er is waarschijnlijk toch een kleine lekkage in de koppakking waardoor de vorige eigenaar (of garage) er een pil ingegooid heeft. De radiateur zat helemaal dicht hierdoor!. Ik was zelf op het verkeerde been gezet omdat de radiateur er dus nieuw ingekomen was en ik er te snel vanuit gegaan ben dat het probleem daar niet in kon zitten, zo zie je maar weer. Vandaag flink stuk gereden en de temp is zelfs aan de lage kant. Lijkt dus verholpen

michiel3108 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.